Nem volt elég magyar tej a beszállítóknál, ezért kellett más forrásból fedezni a vásárlói igényeket, a szlovák UHT tej alacsony, 135 forintos ára pedig a cég üzleti és gazdasági tevékenységéből származó árelőnynek köszönhető – közölte a Penny Market.
Az áruházlánc arra reagált, hogy az olcsón árusított szlovák tej miatt tejtermelők tüntettek a Penny Market alsónémedi logisztikai központjánál, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Magyar Gazdakörök és Gazdaszövetkezetek Szövetsége (Magosz) támogatásával.
A Penny öt évvel ezelőtt csatlakozott a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanácshoz, minden esetben kérik a terméktanács támogatását annak érdekében, hogy a vásárlói igényeknek megfelelő mennyiségű magyar tejet tudjanak beszerezni – közölte a cég az MTI-vel, hozzátéve, hogy ezt a március elején kialakult helyzet előtt is megtették.
A fogyasztói igények meghaladták magyar beszállítóik erőforrásait, ezért fedezték más forrásból a fennálló igényeket – hangsúlyozták. A jelenlegi promócióban szereplő tejterméket többször is vizsgálták laboratóriumban, amelyeken a termék kifogástalan minősítést kapott.
A Penny Market több mint 22 éve van jelen Magyarországon. Közleményük szerint arra törekszenek, hogy elsősorban magyar feldolgozóktól érkező termékeket biztosítsanak a vásárlóknak. A teljes választék több mint 65 százaléka magyar beszállítóktól származik – írták.
A tájékoztatás szerint az elmúlt években a folyékony tejtermékek 100 százaléka magyar forrásból származott. A társaság tejtermék-választékában általában 11 hazai forrásból származó folyékony tej érhető el, csak egy import termék van idén januártól.
Florian Naegele, a Penny Market Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója úgy fogalmazott, hogy a kialakult helyzet számukra sem a legmegfelelőbb, de a Penny Marketnél a legfontosabb a vásárlók igényeinek zavartalan kielégítése és a legjobb ár-érték arányú termékek biztosítása.