A gyakorlatban is bizonyított magyar menedzsment módszertan kidolgozója is meghívást kapott az év végi, indiai World Project Management Forumra. Károlyi László, a Legrand Magyarország Zrt. vezérigazgatója előadásában azt mutatta be, hogy a gyorsan változó világban miként hozhat eredményt az általa kifejlesztett Crenchmarking© szisztémát.
A világ két legnagyobb projektmenedzsment szervezete az európai központú IPMA és az amerikai bázisú PMI december végén tartotta első közös világfórumát Delhiben. A 250 szakember részvételével zajló esemény a projektmenedzsmenttel, mint az erőforrások szervezésével és azok irányításával foglalkozó tudomány kiemelkedő rendezvénye volt, ahová kilenc országból érkeztek a résztvevők, akik a legújabb szakmai trendek bemutatása mellett a jó gyakorlataikat is bemutatták.
A fórum legfontosabb üzenete az üzleti világban is folyamatosan zajló átalakulásokhoz való alkalmazkodás képességének megteremtése volt, így többek között arról szóltak az előadások, miként lehet napi szinten követni a technológiai robbanás, közte a digitális transzformáció kihívásait. Ennek keretében szó esett arról, hogy miközben egy projekt eredményességét korábban a gyártás, minőség és költség hármasa határozta meg, az új trendeknek megfelelően már a környezeti, szociális és politikai hatások a legfontosabbak.
Ezt igazolja például az is, hogy a Brexit is jelentősen átalakítja a brit cégek helyzetét és lehetőségeit. A változás jele az is, hogy amíg korábban a nagyszabású projektek hatásai csak évek múlva mutatkoztak meg, ma már nincs idő ezt kivárni. Ezért nem engedhető meg csak az utóellenőrzés: legalább fél évente ellenőrizni kell, megfelelő-e az irány, mert könnyen lehet, hogy a technológiai változások menet közben új fókuszt követelnek meg.
A szakemberek közös nevezőre jutottak abban is, hogy ma már központi téma az állandó rugalmasságot, változási és tanulási képességet jelentő agilis szemlélet megismerésének fontossága is.
A programsorozatban Károlyi László a Legrand Magyarország Zrt. vezérigazgatója az általa kidolgozott Crenchmarking© módszertant mutatta be, amely a francia multinacionális vállalat magyarországi leányvállalatánál már a 2008-as globális válság közben is bizonyított azzal, hogy a cég eredményessége a válság ellenére is folyamatosan növekedett.
A Crenchmarking© lényege, hogy az innováció és a versenytársakkal való összehasonlítás, a benchmarking ötvözetével teremti meg a gyors eredményesség lehetőségét, ami még a vállalkozás méretével sincs összefüggésben.