Kezdőlap Menedzser-Kihívások Simonyi András: a Mömax-Möbelix nem áremelkedésben gondolkodik, hanem a forgalomnövekedésből kompenzálja az...
No menu items!

Simonyi András: a Mömax-Möbelix nem áremelkedésben gondolkodik, hanem a forgalomnövekedésből kompenzálja az iparági drágulást

Annak ellenére sem tervezünk áremelést a Mömax és a Möbelix áruházainkban, hogy drasztikusan megdrágult az alapanyagok és az energia ára. Ezt a veszteséget, amíg tudjuk, a régióban kiemelkedően magasnak számító forgalomnövekedés eredményéből kompenzáljuk – fejti ki Simonyi András, az MMXH Lakberendezési kft ügyvezető igazgatója. Hozzátéve: miközben a 10 milliárd forintból felépült nagytarcsai regionális raktárközpontjuk és szervízcenterük a zökkenőmentes készletgazdálkodást biztosítja, a csepeli raktárukat októberben már Mömax áruházként nyithatják majd meg.

Simonyi András

A Mömax és a Möbelix márkánk tavaly nyáron átadott nagytarcsai regionális raktárközpontja és szervízcentere kétszer 25 ezer négyzetméteres. Innen történik az áruházakban és a webshopban megrendelt termékek kiszállítása az áruházakba. Jelen pillanatban 65 munkatársunk dolgozik itt és mintegy 2 milliárd forintos eladási értéken mért raktárkészletünk van. Napi szinten százas nagyságrendű kamion ki- és beérkezése zajlik, és ezen túl minden reggel tucatnyi kisteherautóval érkeznek a velünk szerződéses kapcsolatban álló beszállítók és házhoz szállítással foglalkozó cégek. Erről a bázisról indulnak azok a munkatársak is, akik Budapest és környékére a megrendelt és már kész konyhákat kiszállítják.” – vezet körbe a komplexumban Simonyi András. „Ez a kétszintes épület több mint raktárbázis, valójában egy multifunkcionális központ, ami többek között oktatóbázisként is funkcionál. Itt van például a konyhatervezők központi egysége és a továbbképzésükre szolgáló centrum is, míg a nagy előadóterem a különféle szakmai – közte a munkavédelmi – oktatások helyszíneként is szolgál.

A raktárbázis bemutatásakor a cégvezető elmondta: mivel az Ukrajnában zajló háború a bútoriparra is kihat, rendkívül kiszámíthatatlanná váltak a beszállítások. Annak ellenére, hogy viszonylag kevés termék érkezik onnan, nagyon sok gyártó függ az Ukrajnában gyártott alapanyagoktól, közte a rugóktól, zsanéroktól és a számtalan acélterméktől. Ami most azért sem érkezik, mert a Mariopul környéki hatalmas acélüzem a háború martalékává vált. Ráadásul Kínából is akadozik a logisztika, mert a Sanghajban újra felerősödő Covid-járvány miatt megint le vannak zárva kikötők.

Magyarországon kiugró a forgalomnövekedés, de az áruhiány miatt folyamatos az újratervezés

Az egész világon ismét romokban a logisztikai lánc, tervezhetetlenné váltak a beszállítások, amiért nagyon komoly nehézségeket okoz számunkra a vevőszerződések időn belüli kielégítése. Sőt olyan is akad, amit sajnos végleg le kell mondanunk. Szerencsére ez minket még kisebb mértékben érint, mert nagyon sok másodlagos piacról vagy más szállítóktól – az árrésünk terhére – még be tudjuk szerezni a helyettesítő termékeket, de azt sem tudjuk, hogy mindez meddig tart. Mert az alapanya piacon más tekintetben is nagyon komoly hiánytermékekkel kell számolni: olyanokkal, mint a faforgácslap, természetes fa, műanyag, habanyagok. Ráadásul minden területen gyártói kapacitások tűntek el, vagy hiányoznak, és erre tevődik még rá a globális logisztikai problematika.

A szakember szerint mindez csak azért nem érződik még a Mömax és a Möbelix áruházak kínálatában, mert úgymond egy folyamatos mozgással, a termékválasztékot állandóan cserélve megpróbálják elkerülni azt, hogy bizonyos termékkörből hiány mutatkozzon.

Az viszont biztos, hogy az eddigi árakon, hosszú távon nem leszünk képesek a helyettesítő termékek beszerzésére. Már csak azért sem, mert az iparágban megkezdődött óriási drágulási folyamat kapcsán még azt sem tudjuk megmondani, hogy az elején, vagy a közepén járunk. Nem elég ugyanis az alapanyagok árnövekedése, emellé a jelentős bérnövekedés is társul. Ezt tetézi a drasztikus energia- és üzemanyag-áremelkedés, amelynek hatására a logisztika is megdrágult. (Hiszen a benzinárstop csak Magyarországon és itt is csak a lakossági felhasználókra érvényes.) De mi a Mömaxnál és a Möbelixnél még így is tartjuk magunkat a korábbi árainkhoz és még mindig messze nem a teljes mértékében hárítjuk át a fogyasztókra ezt plusz a terhet. Tesszük ezt azért, mert a forgalom szerencsére továbbra is dinamikusan nő és igyekszünk ebből kompenzálni a fentiekből eredő veszteségeinket”- magyarázza Simonyi András.

Kifejtve, hogy a Magyarországon tapasztalható dinamikus forgalomemelkedés speciálisan magyar jelenség, ami sem Nyugat-Európában és így Ausztriában, sem Szlovákiában, Csehországban, Szlovéniában, vagy éppen Horvátországba nem tapasztalható. A cégvezető szerint ezért egyértelműen kijelenthető, hogy a hazai bútorkereskedelemben tapasztalható kétszámjegyű növekedés a kormány családtámogató és fogyasztást ösztönző lépéseinek köszönhető, a CSOK-nak, a lakásfelújítási támogatásnak, a 13. havi nyugdíjnak és a személyi jövedelemadó visszatérítésének.

Itt az omnichannel: a Covid az online értékesítésnek kedvezett

A keresletnövekedést kihasználva a MMXH Lakberendezési Kft.-hez tartozó Mömax és Möbelix áruházaink – a két márka esetében nagyjából azonos teljesítményt mutatva – mintegy 50 százalékos pluszban vannak a 2021-es 47 milliárdos forgalomhoz képest. Amiben persze az is szerepet játszik, hogy tavaly tavasszal, az akkori Covid-lezárások miatt az áruházaink egy hónapig zárva voltak. De ez is csak a 30 százalékát magyarázza ennek a plusznak, mert ezen felül is közel 20 százalékos forgalombővülés tapasztalható a magyar piacon. Más kérdés, hogy nagyon sok jel arra utal már, hogy ez a helyzet sokáig és főleg ekkora nagyságrendben abszolút nem tartható fenn, mert az általános áremelkedésekből, az inflációból eredő fogyasztási erőcsökkenés a bútor- és lakberendezési piacot is fékezhetetlenül eléri majd”- tette hozzá Simonyi András.

Aki szerint a Covid is közrejátszott abban, hogy webáruházuk forgalma tavaly még a száz százalékos bővülést is meghaladta. Sőt a tavaszi bezárás rövid időszaka alatt még 5-700 százalékos növekedést is mértek. A kiugróan magas internetes értékesítés ugyan visszakorrigált 2022-re, de az idei 50 százalékos bővülés továbbra is erőteljes növekedést mutatva a Mömax-Möbelix márkát összefogó MMXH Lakberendezési Kft. teljes forgalmának már 6,6 százalékát teszi ki.

Mivel az online forgalom az összes többi területnél dinamikusabban növekszik és szinte minden évben megduplázódik, 2-3 éven belül már messze a 10-12 százalékot meghaladó módon lesz jelen a cégünk életében. Már csak azért is, mert a Covid időszaka abszolút felgyorsította ezt a folyamatot. Jellemző, hogy a vevők ma már akkor is, ha előtte az áruházban jártak, szinte kikövetelik maguknak azt a lehetőséget, hogy később, az otthonukban nyugodtan végiggondolva, adott esetben a termékek árait összehasonlítva hozzák meg a döntésüket és online rendeljék meg a termékeket. Viszont ezzel párhuzamban amennyire az áruházaink fizikai határai lehetővé teszik, arra is lehetőséget szeretnénk adni, hogy a terméket megfoghassák, kipróbálhassák. Ezt a kettősséget, ezt az omnichannel funkciót próbáljuk meg bővíteni azzal, hogy a fizikális eladótérben is megjelentetünk olyan termékeket, amelyeket csak online lehet megrendelni.

Mömax nyílik Csepelen

Az online értékesítés növekedése mellett ugyanakkor az MMXH Lakberendezési Kft. új áruházak nyitását tervezve, a fizikai térben is növelni szeretné a jelenlétét. A nagytarcsai logisztikai és raktárközpont átadását kihasználva így válik lehetővé az egykori Baumax barkácsáruház épületében kialakított csepeli MMXH raktár átalakítása, amely októberben, 45 új munkahelyet teremtve, ötezer négyzetméteres eladói területű és háromezer négyzetméteres raktárral rendelkező tagként bővíti majd a Mömax áruházláncot.

Érsek M. Zoltán

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Feltárulnak a fáraók kincsei: megnyílt a Grand Egyptian Museum (GEM)

Fotó:gem.eg A világ legnagyobb, egyetlen civilizáció régészeti leleteit bemutató múzeuma,...

Vállalati e-autó program: több mint ötezer nyertesnek utaltak már támogatást

Gyors ütemben halad a támogatások odaítélése is: már mintegy hétezer vállalkozás tudhatja nyertesnek magát.

Indul az új kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampány

Megkezdődött a 2025-ös kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány, amelynek keretében az idősebb, 2010 előtt vásárolt, még ugyanannál az üzembentartónál lévő autók tulajdonosai válthatnak biztosítót vagy köthetnek új szerződést.

Kevesebb új lakás, több építési engedély 2025 I-III. negyedévében

2025 I-III. negyedévében 7490 új lakás épült, 14 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. A kiadott építési engedélyek és egyszerű bejelentések alapján építendő lakások száma 19 947 volt, 37 százalékkal több, mint 2024 azonos időszakában.
Hirdetés

Hírek

Vállalati e-autó program: több mint ötezer nyertesnek utaltak már támogatást

Gyors ütemben halad a támogatások odaítélése is: már mintegy hétezer vállalkozás tudhatja nyertesnek magát.

Az év első kilenc hónapjában éves szinten csaknem 50 százalékkal nőtt az érdeklődés az új építésű lakások iránt

Az év első kilenc hónapjában országosan és éves összevetésben csaknem 50 százalékkal nőtt az érdeklődés az új építésű lakások iránt; a budapesti 25 százalékos erősödéshez képest a vármegyeszékhelyeken 65, a községekben pedig 93 százalékos élénkülés látható - közölte saját adatai alapján az ingatlan.com.

Stabilan egy százalék alatt az önkéntes nyugdíjpénztárak költsége

Az önkéntes nyugdíjpénztárak tavalyi - vagyonra vetített - díjterhelési mutatója 0,68 százalékra csökkent, változatlan befektetési és minimálisan apadó működési költségrészekkel, a jövőben várható terheket modellező 30 éves teljes költségmutató átlaga 0,93 százalék lett, így a pénztárak továbbra is az egyik legolcsóbb nyugdíj-előtakarékossági lehetőséget ajánlják ügyfeleiknek.

Nyár után emelkedett a nyaralók ára

A nyaralók ára egy év alatt kevésbé emelkedett, mint...

A KSH adatok alapján ha 6,6 évig semmire nem költünk meglehet a lakás

Tavaly országosan 6,6 évnyi keresetből lehetett venni egy átlagos lakást, Budapesten ez 8,7 év volt.

Megszületett Magyarország első mesterséges intelligencia törvénye

A kormány egy egykapus rendszert alakított ki, így a vállalkozások adminisztratív terhei nem növekednek, miközben a felhasználók biztonsága továbbra is garantált marad.

Messze van a bankkártyák kiszorításától, de erősödik a qvik

A piaci várakozások szerint a következő hónapokban megjelenhet az első nagy kiskereskedelmi lánc is, ahol a pénztáraknál qvik-fizetés is választható lesz.

Hirdetési rekord az ingatlanpiacon

Az Otthon Start Programnak megfelelő ingatlanok iránt októberben 23 százalékkal csökkent az érdeklődés szeptemberhez képest, míg a nem támogatott ingatlanoknál csak 4 százalékos volt a visszaesés.
Hirdetés

Gazdaság

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.

Kamatot csökkentett a Fed

Ezenkívül a központi bank úgy döntött, hogy december 1-jén befejezi az összes értékpapír-állományának csökkentését.

Van akinél nagyon komoly szja visszatérítést hozhat ez a megoldás

Az év vége közeledtével érdemes ellenőrizni az idei nyugdíjpénztári befizetéseink összegét, annak érdekében, hogy minél jobban ki tudjuk használni az szja-visszatérítés lehetőségét – hívja...

Ezt hozhatja a Széchenyi Kártya MAX+ kamatcsökkenése

A Széchenyi Kártya Program új kamatfeltételei kézzelfogható segítséget nyújtanak a hazai kkv-knak, különösen a működés finanszírozásában: a vállalkozások által fizetendő nettó kamat október 6-tól...