A szezonális édességek forgalma 2-3 százalékos bővüléssel, 10 milliárd forint felett lehet decemberben. A legnépszerűbb karácsonyi édesség a szaloncukor, amelynek kilónkénti ára nyolcszáz és tízezer forint között mozog – közölte a Magyar Édességgyártók Szövetségének (MÉSZ) elnöke.
Sánta Sándor az Innováció, jövőkép és fenntarthatóság az édességgyártásban címmel rendezett konferencián elmondta, hogy a szezonális édességek mennyisége stagnál, az árbevétel növekedése annak az eredménye, hogy a minőség irányába mozdul el a piac.
A legnépszerűbb szezonális édesség a csokoládémikulás és a szaloncukor, becslései szerint előbbiből közel 700 tonnás mennyiség mellett 4 milliárd forint feletti árbevétel várható, utóbbiból 3500 tonna mellett az árbevétel 6,5 milliárd forint lehet.
A szövetség elnöke elmondta, hogy a magyar háztartások általában egy kilogramm szaloncukrot vesznek. A vásárlók több mint fele a zselés szaloncukrot választja.
Egy kilogramm szaloncukor már 799 forinttól is kapható, a prémium kategóriájúak ára dobozonként elérheti a 3000 forintot, de kilogrammonként akár a 10 ezer forintos árat is.
A csokoládés adventi kalendáriumokból évente 350 ezret értékesítenek. A szezonális termékek szinte felét a hipermarketekben szerzi be a lakosság – fűzte hozzá.
A 1992-ben alapított szakszövetségnek 24 vállalat a tagja, amelyek a piac 80-85 százalékát adják – közölte Sánta Sándor.