A Főtáv szabályosan járt el a csepeli távhőszámlák kiállításakor, az érintett lakásszövetkezet közös képviselője nyújtott hibás adatszolgáltatást – közölte a BKM Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. távhőszolgáltatási divíziója.
Azt írták: a következő napokban lefolytatják az ügyben illetékes lakásszövetkezettel az egyeztetést a hiba kijavítására, hogy “az egyértelműen beazonosítható hibás lakásszövetkezet-képviselői ügykezelés miatt az érintett lakók ne szenvedjenek hátrányt, vagyis ne kelljen befizetni a hibás adat miatt keletkezett számlát“.
A Budapesti Közművek keretében működő Főtáv Távhőszolgáltatási Divízió közleményében kiemelte: a Főtáv minden esetben a Budapest Főváros Kormányhivatala által ellenőrzött, hatályos üzletszabályzat rendelkezései szerint járt el. A Főtáv az érintett lakóközösség képviselője által – online ügyfélszolgálaton – rögzített rendelkezésnek megfelelő díjszétosztási arányokkal teljesítette az elszámolást – írták.
Hozzátették: az érintett lakásszövetkezet közös képviselője által nyújtott hibás adatszolgáltatás “a részszámlás díjfizetők használati melegvíz-készítési célú hőszolgáltatás elszámolása kapcsán lépett fel, amelyet a felhasználói közösségen belüli téves költségosztás okozott“.
Az érintett ingatlanoknál a kérdéses időszakban jelentősen módosult a díjszétosztási arány; az új értéket a lakásszövetkezett képviselője, díjfelosztás-rögzítéssel megbízott korábbi dolgozója adta meg a Főtáv online ügyfélszolgálati felületen – közölték. Kiemelték: az adatrögzítéskor az átlagtól jelentősen eltérő díjszétosztási arányok vagy adatok megadásakor figyelmeztető üzenet jelenik meg, és ekkor lehetőség van az adatok ellenőrzésére, módosítására még a díjfelosztás jóváhagyása előtt.
“A konkrét esetekben a Főtáv rendszere által jelzett figyelmeztetés ellenére a hibás adatokat az online felületre feltöltötték” – ismertették.
Az érintett ingatlanokkal kapcsolatban a Főtáv telefonos ügyfélszolgálata a megváltozott elszámolási értékek miatt még a számlazárás előtt megkereste a telefonon elérhető ügyfeleket, hogy tájékoztassa őket a megemelkedett mértékű elszámoló számlákról, “de ez jelen esetben többségében nem vezetett eredményre”.
A Főtáv hozzátette: a részszámlák utolsó oldalán összesítetten szerepel a megállapított “tényfogyasztás“, így havonta nyomon követhető a fogyasztás és a számlák várható tartalma, így még az elszámoló számla kiállítása előtt jelezhetik az ügyfelek, ha nem elfogadható mértéket tapasztalnak.
Németh Szilárd vasárnapi, az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta: megdöbbenve olvasta a sajtóban, hogy Csepelen két panelház lakói több mint százezer forintos távhőszámlát kaptak. Felszólította Karácsony Gergely főpolgármestert a jogtalan számlák “azonnali stornójára, visszavonására, rendezésére, a rezsicsökkentés maradéktalan végrehajtására és a sértett lakóktól való bocsánatkérésre“.
A főpolgármester a közösségi oldalán erre reagálva azt írta, hogy az ügyben a panelház ügyeit intéző Kölcsey Lakásfenntartó Szövetkezet munkatársa hibázott, akit azóta el is bocsátottak.