Kezdőlap Mozaik TikTok-háború: kínai betámadja az európai luxusmárkákat
No menu items!

TikTok-háború: kínai betámadja az európai luxusmárkákat

Egy TikTokker akcióban Forrás: Képernyőkép TikTok / @yourgoodjudy5

A vámháborúk után most a közösségi médiában nyitott új frontot Kína – a TikTokon sorra jelennek meg a nyugati luxusmárkák gyártási gyakorlatait bíráló videók. Az újfajta pszichológiai hadviselés célkeresztjében az európai prémiumszektor áll.

Miközben az Egyesült Államok és Kína között egyre feszültebbé válik a kereskedelmi helyzet, a pekingi vezetés egy új eszközhöz nyúlt: a TikTokon megjelenő tartalmakon keresztül igyekszik aláásni a nyugati márkák presztízsét. Az elmúlt napokban több virálissá vált videó állította, hogy a világ legismertebb luxusmárkái – köztük a Louis Vuitton, a Hermès vagy a Lululemon – olcsón, kínai gyártósorokon készítik termékeiket, miközben a végtermékre továbbra is a „Made in Italy” vagy „Made in France” címkét helyezik.

A cél nem is lehetne egyértelműbb: a nyugati márkák lejáratása, elsősorban azok körében, akik leginkább meghatározzák a jövő globális fogyasztási trendjeit – a fiataloknál.

A videókban kínai influenszerek például azt állítják, hogy egy 100 dolláros Lululemon leggings szinte ugyanabból az anyagból és ugyanazon a gyártósoron készül, mint egy, a kínai piacon kapható, logó nélküli változat, amely mindössze 5-6 dollárba kerül. Egy másik, több százezer lájkot begyűjtött videóban egy táskaműhely munkása azt állítja, hogy egy Hermès Birkin táska gyártása valójában 1400 dollárnál is kevesebbe kerül – szemben a bolti 38 ezer dolláros árral.

A jelenség nem puszta fogyasztói elégedetlenség, hanem egy átgondolt stratégia része – állítja a Handelszeitung cikke, amely szerint Kína immár a közösségi médián keresztül folytat kereskedelmi pszichológiai hadviselést, amerikai vámintézkedésekre válaszul.

Frank Müller, a luxusmárkák szakértője szerint a vádak nem alaptalanok: a globális márkák valóban egyre több gyártási folyamatot szerveznek ki, a végső márkajelzés pedig nem mindig tükrözi a teljes gyártási láncot. Ugyanakkor kétséges, hogy a kínai videók valódi hatást gyakorolnak-e a vásárlói döntésekre. „A márkák nem csupán termékeket árulnak, hanem életérzést. A vevők a státusz miatt fizetik meg a felárat – és ebben a presztízs továbbra is döntő tényező marad.”

A kínai kezdeményezés tehát akár visszafelé is elsülhet: miközben igyekszik rávilágítani a gyártási gyakorlat ellentmondásaira, alááshatja saját gyártóinak pozícióit is – hiszen ők eddig csendes, megbízható beszállítóként működtek a nyugati prémiumiparban.

A TikTok-hadjárat újabb jele annak, hogy a kereskedelmi háborúk ma már nem kizárólag a vámtarifák szintjén zajlanak – a márkaépítés, a fogyasztói bizalom és a digitális befolyás is a globális gazdasági csatatér része lett.

Kocsis Erika

Hirdetés
0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Eljött a hazai professzionális vagyonkezelés ideje

Összességében a bizalmi vagyonkezelés ma már nem pusztán jogi forma, hanem valódi stratégiai eszköz.

Amikor az ünnep nem ér véget szilveszterkor – Temesvár télen

A kézműves termékeket kínáló standok, harapnivalók és a belvárosi éttermek különleges ajánlatai tovább erősítik ezt az élményt.

Megérkeztek a téli szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés újabb eredményei

Élőhal-kereskedőket, forralt bor árusokat, őstermelőket, vad- és halfeldogozókat, valamint...

Magyar–indonéz rákdiagnosztikai együttműködés a düsseldorfi MEDICA-n

A megállapodás rögzíti a feladatmegosztást, az adatkezelési és titoktartási elveket, valamint a vitás kérdések rendezésének rendjét is. A konkrét szakmai fókuszterületeket a felek a decemberi jakartai találkozón jelölik ki.
Hirdetés

Hírek

Eljött a hazai professzionális vagyonkezelés ideje

Összességében a bizalmi vagyonkezelés ma már nem pusztán jogi forma, hanem valódi stratégiai eszköz.

Amikor az ünnep nem ér véget szilveszterkor – Temesvár télen

A kézműves termékeket kínáló standok, harapnivalók és a belvárosi éttermek különleges ajánlatai tovább erősítik ezt az élményt.

Megérkeztek a téli szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés újabb eredményei

Élőhal-kereskedőket, forralt bor árusokat, őstermelőket, vad- és halfeldogozókat, valamint...

Magyar–indonéz rákdiagnosztikai együttműködés a düsseldorfi MEDICA-n

A megállapodás rögzíti a feladatmegosztást, az adatkezelési és titoktartási elveket, valamint a vitás kérdések rendezésének rendjét is. A konkrét szakmai fókuszterületeket a felek a decemberi jakartai találkozón jelölik ki.

Az AutoWallis megkezdi két új kínai prémium márka értékesítését Magyarországon

Az AutoWallis részvényeit a BÉT prémium kategóriájában jegyzik. Árfolyama kedden 148,5 forinton zárt, egy éven belül 140 és 184 forint között mozgott.

Otthonstart ár-cunami idején is lehet olcsón vásárolni

A végrehajtási, állami vagy adóhatósági eljárások során értékesített lakások vételára akár 30–40 százalékkal is elmaradhat a piaci értéktől.

Az Európai Unió enyhít a belső égésű motorok forgalomba hozatalának 2035-től tervezett tilalmán

Végül az EU 1,5 milliárd eurónyi kamatmentes hitellel támogatja az európai akkumulátorgyártókat.

Eltűnt csomagok és elérhetetlen ügyfélszolgálat, fogyasztóvédelmi vizsgálat indul magyar csomagküldő szolgálatoknál

A kialakult helyzet miatt a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára fogyasztóvédelmi vizsgálat megindítását kezdeményezte a Fővárosi Kormányhivatalon keresztül.
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.