Törökország 49,2 millió látogatót fogadott, és 46,9 milliárd USD turisztikai bevételt ért el 2024 első kilenc hónapjában. Az előző év azonos időszakához képest a látogatók száma 9%-kal, a bevételek pedig 7%-kal növekedtek. Törökország a beutazó turisták számában új rekordot döntött, és így közel áll ahhoz, hogy elérje az év végi, 60 millió látogatós célját.
A Török Kulturális és Idegenforgalmi Minisztérium Isztambulban tartott sajtótájékoztatóján mutatta be az ország 2024-es harmadik negyedéves turisztikai eredményeit. Mehmet Nuri Ersoy, kulturális és turisztikai miniszter elmondta, hogy 2024 első kilenc hónapjában a látogatók száma 9%-kal növekedett az előző évhez képest, és elérte a 49,2 millió főt.
A turisztikai bevételek ebben az időszakban 7%-kal, 46,9 milliárd USD-ra emelkedtek. Az egy főre jutó átlagos napi költés elérte a 107 USD-t. Ersoy miniszter kijelentette: „Az első kilenc hónapban elért eredmények Törökország történetének legmagasabbja, ezért az év végi célunkat 61 millió látogatóra emeltük.”
Isztambul és Antalya kiemelkedő növekedést ért el a nemzetközi látogatók számában
Törökország legnagyobb városa, Isztambul több mint 14 millió nemzetközi látogatót fogadott az év első kilenc hónapjában. A látogatószám 7%-os növekedést mutatott, és az óváros, Taksim, Karaköy és a Boszporusz mindkét oldalán található nevezetességek több mint 200 országból vonzották a turistákat, Amerikától Európán és Afrikán át Ausztráliáig és Ázsiáig. Antalya, amelyet „Törökország turisztikai fővárosaként” emlegetnek, több mint 13,3 millió látogatót fogadott, és továbbra is vezeti az keleti mediterrán térséget.
Törökország legfontosabb turisztikai piacai folyamatosan növekednek
Oroszország, Németország és az Egyesült Királyság, Törökország legfontosabb piacai, tovább növekedtek, ahogy az utazók tömegesen választották Antalya, Isztambul, Izmir és Muğla népszerű turisztikai célpontjait.
Több mint 5,5 millió orosz választotta Törökországot nyaralási célpontként, ami 6%-os növekedést jelentett 2024 januárja és szeptembere között. Ugyanezen időszakban a német látogatók száma meghaladta az 5,2 millió főt, és a német piac 6%-kal bővült. Az Egyesült Királyság, Törökország harmadik legnagyobb piaca, 17%-os növekedést mutatott, és közel 3,7 millió brit látogatott az országba az év első kilenc hónapjában. Törökország legnagyobb növekedést Kínában érte el: több mint 312 000 kínai látogatót fogadott, ami 84%-os emelkedést jelent az előző évhez képest.
Ejtsünk néhány szót Törökország gasztronómiájáról , és a vásárlási lehetőségekről is.
Vásárlás, étkezés és kikapcsolódás: Bevásárló utcák
Isztambul számos nyüzsgő bevásárló utcája sokféle élményt kínál, a kis butikoktól a luxusmárkák boltjaiig. A divatos Nişantaşı negyedben helyi tervezők alkotásai találhatók, fő utcája, az Abdi İpekçi pedig nemzetközi luxusmárkák, butikok, valamint elegáns éttermek, kávézók és galériák sorával vár. Az ázsiai oldalon található Bağdat utca szintén kiváló bevásárlóhely, híres a helyi és nemzetközi luxusmárkákról és exkluzív design boltokról.
Az İstiklal utca, amely a Taksim tértől a Beyoğlu-i Alagútig húzódik, egy másik népszerű bevásárlóhely, ahol ruháktól ékszerekig számtalan egyedi darab kapható. Nyugodtabb hangulatot kínál, miközben híres neoklasszikus passzázsokon sétálhatsz, és nagyszerű boltokat, könyvesboltokat fedezhetsz fel.
Tippek a helyiektől: Az Abdi İpekçi, Bağdat és İstiklal utcák egyaránt számos kiemelkedő étteremnek és új generációs kávézónak adnak otthont.
A közlemény a TGA megbízásából, a Török-Magyar Kulturális évad 100. évfordulója alkalmábóé készült, a HotelPremio Group közreműködésével.