Kezdőlap Mozaik Úgy tűnik alájuk vág, Németország mégis védi a kínai elektromos autókat
No menu items!

Úgy tűnik alájuk vág, Németország mégis védi a kínai elektromos autókat

A német autógyártókat, köztük a BMW-t, a Mercedest és a Volkswagent súlyosan érinthetik a kínai elektromos autókat sújtó megtorló vámok, mivel mindegyiküknek hatalmas gyártóüzemük van Kínában.

Németország ezért megpróbálhatja megakadályozni, hogy az Európai Unió a kínai elektromos járművekre (EV-kre) a hírek szerint július 4-én életbe lépő megemelt vámokat kivetesse, vagy legalábbis felhígítsa azokat – irja az Euronews.

Az Európai Unió a közelmúltban hozta nyilvánosságra, hogy akár 38,1%-os vámokat is bevezethet a kínai elektromos járművek gyártóira. Ez azt követően történt, hogy az EU vizsgálatot indított több gyártó ellen, miután azt állították, hogy a kínai kormány jelentős támogatásokat nyújtott nekik. Ez lehetővé tette a gyártók számára, hogy járműveiket jelentősen csökkentett áron értékesítsék az EU-ban.

Az EU intézkedése várhatóan olyan kínai EV-gyártókat érint, mint a BYD, a Geely és a SAIC Motor. Kína viszont már utalt arra, hogy vámokat fog kivetni az EU-ban gyártott, járművekre, ami potenciálisan katasztrofális lehet az olyan vállalatok számára, mint a BMW, a Mercedes-Benz és a Porsche. Olaf Scholz német kancellár máris kiemelte, hogy az uniós vámoknak hosszú távú következményei lehetnek, különösen a Németországban létrejövő munkahelyek tekintetében.

Az Associated Press által közölt friss nyilatkozatában Scholz így fogalmazott: “Elszigetelés és illegális vámkorlátok – ez végső soron mindent csak drágábbá tesz, és mindenkit szegényebbé. Nem zárjuk el a piacainkat a külföldi vállalatok elől, mert ezt nem akarjuk a mi vállalatainknak sem”.

Az olyan német gyártók, mint a BMW, a Volkswagen és a Mercedes-Benz néhány más módon is érintettek lehetnek, mivel hatalmas autógyárakat hoztak létre Kínában, és részesülnek a kínai támogatásokból és juttatásokból, például olcsóbb földterületekből és viszonylag lazább adó- és egyéb szabályozásokból. És a megtorló vámok esetén a német autógyártóktól potenciálisan megvonhatják ezeket a kedvezményeket. Továbbá a legtöbb német autógyártó jelenlegi értékesítésének nagy részét a kínai piac veszi fel, így a kereskedelmi háború eszkalálódása esetén ezek az eladások is megsínylenék ezt.

Ráadásul Európa nehezen érhetné el a nettó nulla szén-dioxid kibocsátáshoz kapcsolódó célkitűzéseket a kínai elektromos járművek nélkül. Az európai fogyasztók egyre inkább a kínai elektromos járműveket választják az európaiakkal szemben, mivel azok megfizethetőek, és olyan ösztönzőket kínálnak, mint a két évig tartó ingyenes töltés, a műszerfali kamerák és egyéb szolgáltatások. Ráadásul az utóbbi években a megélhetési költségek növekedésével az európai elektromos járművek a legtöbb fogyasztó számára elérhetetlenek voltak a költségek miatt. Így a kínai elektromos járművek lehetnek azon kevés lehetőségek egyike, amelyekkel Európa még mindig jó úton haladhat a nettó zéró célkitűzéseinek elérése felé.

Thom Groot, a The Electric Car Scheme vezérigazgatója e-mailben a következőket nyilatkozta: “Az új akkumulátoros elektromos járművek 57%-a Kínából származik, mégis jelentős ellenállás tapasztalható az ilyen járművek brit és európai piacokra való beengedése ellen. Ha komolyan gondoljuk, hogy 2035-re el akarjuk érni a nettó nulla károsanyag kibocsátás célkitűzésünket, akkor ezt a technológiai inputot kell befogadnunk, nem pedig elzárkóznunk tőle. Bár a nemzetbiztonság és a kibertámadások körül már voltak viták, a vámok, amelyek leginkább a kevésbé tehetős fogyasztókat büntetik, nyilvánvalóan nem jelentenek megoldást. Kutatásaink azt mutatják, hogy az emberek 68%-a számára a költségek jelentik a legnagyobb akadályt az elektromos autó beszerzése előtt.”

Jochen Stanzl, a CMC Markets vezető piaci elemzője más véleményen van: “Az Európai Unió talán lábon lőtte magát a kínai autógyártók elleni vámokkal. A 38%-os vámok jóval alacsonyabbak, mint az amerikai kormány által kivetett 100%-os vámok. “Nem elég magasak ahhoz, hogy megvédjék a Volkswagent, a BMW-t és a Mercedest a távol-keleti olcsó versenytől, miközben a belsőégésű motorokról az elektromos járművekre térnek át. Érthető, hogy Németország megpróbálja megakadályozni ezeket a vámokat, mivel több kárt okozhatnak, mint hasznot. Az ilyen alacsony vámok a német autógyártóknak még nagyobb kihívást jelentenének a kínai riválisokkal való versenyben.”

Míg az autóipari részvények a hír időpontjában jelentősen lehúzták a német DAX indexet, addig a kínai EV-gyártók részvényei között rali volt. A helyzet még rosszabbra fordulhat: a kínai kormány most megtorló intézkedéseket hozhat. Németország megpróbálja megtörni ezt a potenciálisan káros visszacsatolást.”

Russ Mould, az AJ Bell befektetési igazgatója szerint: “Lehet, hogy az EU jobban tenné, ha arra összpontosítana, hogyan lehetne fellendíteni az EV-k iránti keresletet egy olyan időszakban, amikor az ellaposodni látszik. A fogyasztók óvatosnak tűnnek az EV-k költségeit, a hatótávolságot, a töltőinfrastruktúra elérhetőségét és azt a kérdést illetően és, hogy mi legyen az akkumulátorral, ha az EV-re már nincs szükség. Mindezen kérdések proaktív kezelése talán jobb megoldás lenne, mint egy újabb kereskedelmi háború kirobbantása, különösen mivel az EU igyekszik előmozdítani az elektromos járművek elterjedését”- fejezte be a szakember.

Fotó:Bigstock

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

2026-ban meg sem állunk Amerikáig – közvetlen járatot indít az American Airlines

Fotó:American Airlines A turisztikai szakma régi vágya teljesül azzal, hogy...

Lublin városa és a Lublini vajdaság ad otthont a CONNECT 2026 nemzetközi légiközlekedési konferenciának

Lublin városa és a Lublini vajdaság lesz a házigazdája a 22. CONNECT nemzetközi konferenciának, amelyet 2026. február 17–19. között rendeznek meg a Lublini Konferenciaközpontban.

Versenyfelügyeleti eljárás – Megtévesztheti a magyar felhasználókat az Airbnb

Az elmúlt években kiemelt figyelmet fordítottak az online szálláshely-közvetítési piacra, és az Airbnb sem először kerül a nemzeti versenyhatóság látókörébe.

44 milliárd forintot költöttek SZÉP-kártya birtokosok júniusban

A térségek közül a legtöbbet a Balatonnál költöttek a szálláshelyeken SZÉP-kártyákról, ahol ez az összeg a júniusi belföldi szálláshelyi bevételek 9,7 százalékát tette ki.
Hirdetés

Hírek

Lublin városa és a Lublini vajdaság ad otthont a CONNECT 2026 nemzetközi légiközlekedési konferenciának

Lublin városa és a Lublini vajdaság lesz a házigazdája a 22. CONNECT nemzetközi konferenciának, amelyet 2026. február 17–19. között rendeznek meg a Lublini Konferenciaközpontban.

44 milliárd forintot költöttek SZÉP-kártya birtokosok júniusban

A térségek közül a legtöbbet a Balatonnál költöttek a szálláshelyeken SZÉP-kártyákról, ahol ez az összeg a júniusi belföldi szálláshelyi bevételek 9,7 százalékát tette ki.

Duna House: lakbércsökkenést hozhat az Otthon Start Program

Az Otthon Start Program az albérletpiacon kettős hatással járhat: csökkenhet a bérlői kereslet, miközben nőhet a kiadó lakások kínálata, ami a bérleti díjak mérséklődéséhez vezethet, különösen Budapesten és az egyetemi városokban

Sziget – Francia, német és holland rendőrök segítik a BRFK munkáját a fesztiválon

Francia, német és holland rendőrök segítik a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) munkáját az idei Sziget fesztiválon.

Kétszer csenget, de nem szennyez: Bécsben egyre zöldebb a kézbesítés

2025 végére Bécsben kizárólag gyalogosan, kerékpárral vagy elektromos járművekkel történik majd a postai kézbesítés,

Célzott támogatás segíti a díszkertész kisvállalkozókat

Több szempontból kiemelten fontosak a zöldterület-kezeléssel foglalkozó vállalkozások, valamint a díszkertész ágazat termékei és szolgáltatásai, ezért fejlődésüket az Agrárminisztérium is elkötelezetten támogatja.

Nőtt a Magyar Telekom nyeresége és bevétele

A Magyar Telekom a BÉT prémium kategóriás kibocsátója, részvényeinek árfolyama az elmúlt egy évben 994 és 1810 forint között mozgott, szerdán 1750 forinton zárt.

NAV: nem minden nyári munka turisztikai idénymunka

Akik turisztikai idénymunkásként jelentették be alkalmazottjaikat, sok esetben hibáztak, a kedvezőbb adózáshoz ugyanis az egyszerűsített foglalkoztatás alapvető szabályain túl további két feltételnek is meg kell felelni,
Hirdetés

Gazdaság

A nyári uborkaszezon a legjobb időszak a dubaji ingatlanvásárlásra a magyar szakértő szerint

Töretlenül növekszik a magyarok érdeklődése a dubaji ingatlanok iránt, egyes cégek évről évre hússzoros növekedést is tapasztalnak a keresletben.

Vegyesen változott csütörtök estére a forint árfolyama

Vegyesen alakult a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben csütörtök estére a reggeli szintekhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Rekordszinten a bitcoin jegyzése

Rekordszintre emelkedett a bitcoin jegyzése a dollárral szemben péntek reggel az intézményi befektetők keresletének a hatására.

Még Angliában is jól pörgött a Raiffeisen Bank zöld kötvénye

Több mint 3,6-szoros túljegyzést regisztrált zöld kötvényére a Raiffeisen Bank Zrt., melyet 300 millió euró összegben bocsátott ki, megerősítve ezzel a fenntartható finanszírozás iránti...