Kezdőlap Mozaik Úgy tűnik alájuk vág, Németország mégis védi a kínai elektromos autókat
No menu items!

Úgy tűnik alájuk vág, Németország mégis védi a kínai elektromos autókat

A német autógyártókat, köztük a BMW-t, a Mercedest és a Volkswagent súlyosan érinthetik a kínai elektromos autókat sújtó megtorló vámok, mivel mindegyiküknek hatalmas gyártóüzemük van Kínában.

Németország ezért megpróbálhatja megakadályozni, hogy az Európai Unió a kínai elektromos járművekre (EV-kre) a hírek szerint július 4-én életbe lépő megemelt vámokat kivetesse, vagy legalábbis felhígítsa azokat – irja az Euronews.

Az Európai Unió a közelmúltban hozta nyilvánosságra, hogy akár 38,1%-os vámokat is bevezethet a kínai elektromos járművek gyártóira. Ez azt követően történt, hogy az EU vizsgálatot indított több gyártó ellen, miután azt állították, hogy a kínai kormány jelentős támogatásokat nyújtott nekik. Ez lehetővé tette a gyártók számára, hogy járműveiket jelentősen csökkentett áron értékesítsék az EU-ban.

Az EU intézkedése várhatóan olyan kínai EV-gyártókat érint, mint a BYD, a Geely és a SAIC Motor. Kína viszont már utalt arra, hogy vámokat fog kivetni az EU-ban gyártott, járművekre, ami potenciálisan katasztrofális lehet az olyan vállalatok számára, mint a BMW, a Mercedes-Benz és a Porsche. Olaf Scholz német kancellár máris kiemelte, hogy az uniós vámoknak hosszú távú következményei lehetnek, különösen a Németországban létrejövő munkahelyek tekintetében.

Az Associated Press által közölt friss nyilatkozatában Scholz így fogalmazott: “Elszigetelés és illegális vámkorlátok – ez végső soron mindent csak drágábbá tesz, és mindenkit szegényebbé. Nem zárjuk el a piacainkat a külföldi vállalatok elől, mert ezt nem akarjuk a mi vállalatainknak sem”.

Az olyan német gyártók, mint a BMW, a Volkswagen és a Mercedes-Benz néhány más módon is érintettek lehetnek, mivel hatalmas autógyárakat hoztak létre Kínában, és részesülnek a kínai támogatásokból és juttatásokból, például olcsóbb földterületekből és viszonylag lazább adó- és egyéb szabályozásokból. És a megtorló vámok esetén a német autógyártóktól potenciálisan megvonhatják ezeket a kedvezményeket. Továbbá a legtöbb német autógyártó jelenlegi értékesítésének nagy részét a kínai piac veszi fel, így a kereskedelmi háború eszkalálódása esetén ezek az eladások is megsínylenék ezt.

Ráadásul Európa nehezen érhetné el a nettó nulla szén-dioxid kibocsátáshoz kapcsolódó célkitűzéseket a kínai elektromos járművek nélkül. Az európai fogyasztók egyre inkább a kínai elektromos járműveket választják az európaiakkal szemben, mivel azok megfizethetőek, és olyan ösztönzőket kínálnak, mint a két évig tartó ingyenes töltés, a műszerfali kamerák és egyéb szolgáltatások. Ráadásul az utóbbi években a megélhetési költségek növekedésével az európai elektromos járművek a legtöbb fogyasztó számára elérhetetlenek voltak a költségek miatt. Így a kínai elektromos járművek lehetnek azon kevés lehetőségek egyike, amelyekkel Európa még mindig jó úton haladhat a nettó zéró célkitűzéseinek elérése felé.

Thom Groot, a The Electric Car Scheme vezérigazgatója e-mailben a következőket nyilatkozta: “Az új akkumulátoros elektromos járművek 57%-a Kínából származik, mégis jelentős ellenállás tapasztalható az ilyen járművek brit és európai piacokra való beengedése ellen. Ha komolyan gondoljuk, hogy 2035-re el akarjuk érni a nettó nulla károsanyag kibocsátás célkitűzésünket, akkor ezt a technológiai inputot kell befogadnunk, nem pedig elzárkóznunk tőle. Bár a nemzetbiztonság és a kibertámadások körül már voltak viták, a vámok, amelyek leginkább a kevésbé tehetős fogyasztókat büntetik, nyilvánvalóan nem jelentenek megoldást. Kutatásaink azt mutatják, hogy az emberek 68%-a számára a költségek jelentik a legnagyobb akadályt az elektromos autó beszerzése előtt.”

Jochen Stanzl, a CMC Markets vezető piaci elemzője más véleményen van: “Az Európai Unió talán lábon lőtte magát a kínai autógyártók elleni vámokkal. A 38%-os vámok jóval alacsonyabbak, mint az amerikai kormány által kivetett 100%-os vámok. “Nem elég magasak ahhoz, hogy megvédjék a Volkswagent, a BMW-t és a Mercedest a távol-keleti olcsó versenytől, miközben a belsőégésű motorokról az elektromos járművekre térnek át. Érthető, hogy Németország megpróbálja megakadályozni ezeket a vámokat, mivel több kárt okozhatnak, mint hasznot. Az ilyen alacsony vámok a német autógyártóknak még nagyobb kihívást jelentenének a kínai riválisokkal való versenyben.”

Míg az autóipari részvények a hír időpontjában jelentősen lehúzták a német DAX indexet, addig a kínai EV-gyártók részvényei között rali volt. A helyzet még rosszabbra fordulhat: a kínai kormány most megtorló intézkedéseket hozhat. Németország megpróbálja megtörni ezt a potenciálisan káros visszacsatolást.”

Russ Mould, az AJ Bell befektetési igazgatója szerint: “Lehet, hogy az EU jobban tenné, ha arra összpontosítana, hogyan lehetne fellendíteni az EV-k iránti keresletet egy olyan időszakban, amikor az ellaposodni látszik. A fogyasztók óvatosnak tűnnek az EV-k költségeit, a hatótávolságot, a töltőinfrastruktúra elérhetőségét és azt a kérdést illetően és, hogy mi legyen az akkumulátorral, ha az EV-re már nincs szükség. Mindezen kérdések proaktív kezelése talán jobb megoldás lenne, mint egy újabb kereskedelmi háború kirobbantása, különösen mivel az EU igyekszik előmozdítani az elektromos járművek elterjedését”- fejezte be a szakember.

Fotó:Bigstock

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Több mint 26 millió utas, 12 ezer járat, brutális pontosságjavulás a Wizz Airnál a nyáron

Minden fontos pontossági mérőszámán javított idén nyáron,...

NIS2: A magyar cégek többsége lemaradt a felkészülésben

Lesújtó képet fest a hazai vállalkozások felkészültsége a NIS2 irányelv teljes körű alkalmazására nézve.

Az utasbiztonságot és az átláthatóságot növelő módosítások a taxirendeletben

Módosította a taxirendeletet szerdán a Fővárosi Közgyűlés, amely az átláthatóságot és az utasbiztonságot növelő szabályozást is elfogadott.

A melanóma okozta áttétek hatékonyabb kezelésének lehetőségét vizsgálták a HCEMM kutatói

A bőr pigmentet termelő sejtjeiből kiinduló rosszindulatú bőrdaganat, a melanóma okozta áttétek hatékonyabb kezelésének lehetőségét vizsgálták a Magyar Molekuláris Medicina Kiválósági Központ (HCEMM) kutatói.
Hirdetés

Hírek

NIS2: A magyar cégek többsége lemaradt a felkészülésben

Lesújtó képet fest a hazai vállalkozások felkészültsége a NIS2 irányelv teljes körű alkalmazására nézve.

Az utasbiztonságot és az átláthatóságot növelő módosítások a taxirendeletben

Módosította a taxirendeletet szerdán a Fővárosi Közgyűlés, amely az átláthatóságot és az utasbiztonságot növelő szabályozást is elfogadott.

A melanóma okozta áttétek hatékonyabb kezelésének lehetőségét vizsgálták a HCEMM kutatói

A bőr pigmentet termelő sejtjeiből kiinduló rosszindulatú bőrdaganat, a melanóma okozta áttétek hatékonyabb kezelésének lehetőségét vizsgálták a Magyar Molekuláris Medicina Kiválósági Központ (HCEMM) kutatói.

0,1 százalékkal kevesebb új autót adtak el az első nyolc hónapban

Az Európai Unióban éves összevetésben 0,1 százalékkal, 7 millió 169 ezerre csökkent az eladott új autók száma az első nyolc hónapban, a kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piaci részesedése 12,6 százalékról 15,8 százalékra nőtt.

Szeptember 30-ig kérhető vissza a 2024-es, külföldön megfizetett áfa

A jogosult hazai vállalkozások szeptember 30-ig igényelhetik vissza a külföldön megfizetett áfát; a határidő jogvesztő, a kérelmeknek eddig az időpontig be kell érkezniük a NAV-hoz. Aki elmulasztja, az már nem kaphatja vissza az áfát 2024-es számlái után, késedelmét pedig igazolási kérelemmel sem mentheti ki.

Devizapiac – Gyengült a forint csütörtök reggelre

Gyengült kissé a forint csütörtök reggelre az előző délutáni jegyzéséhez képest a főbb devizákkal szemben a nemzetközi devizakereskedelemben.

Kétmilliárd forintos támogatási program indul a vállalkozói környezet fejlesztése érdekében

Támogatási program indul a hazai vállalkozói környezet fejlesztése, a vállalkozói tudás bővítése érdekében,

A Jane Goodall Intézet Idén ősszel is gyűjti a használt mobiltelefonokat

Gyűjtőpontot bárki létrehozhat a munkahelyén, ahol dolgozik, az iskolában, ahol tanul. Ehhez csak fel kell venni a kapcsolatot a Jane Goodall Intézettel.
Hirdetés

Gazdaság

A kockázatkezelés nem játék, de tanulhat a sakkból – öt párhuzam a tábla és a tőkepiacok között

A 2008-as pénzügyi válság óta a kockázatkezelés a banki működés egyik legfontosabb területévé vált. Ma már nemcsak arról szól, hogy egy intézmény megfeleljen a szabályozói elvárásoknak, hanem arról is, hogy előre felkészüljön szélsőséges forgatókönyvekre és biztosítsa a pénzügyi szektor hosszú távú stabilitását.

Devizapiac – Erősödött a forint reggel

Erősödött a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggel az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Nézzük a jó oldalát – Van, amiben Mészáros Lőrinc rávert Elon Muskra

Elon Musk vagyona ma már kontinensek leggazdagabbjainak elitjét utasítja maga mögé – mutat rá Karagich István, a Blochamps Capital ügyvezető igazgatója. Musk 342 milliárd dollárja több, mint Afrika és Óceánia 10 országának leggazdagabb vállalkozójának együttes vagyona. Ám egy dologban meg kell hajolnia Mészáros Lőrinc előtt: a magyar top-milliárdos vagyona 10 év alatt 150-szeresére ugrott, miközben Musk, csak 38-szorosára növelte pénzét. Igaz, Mészáros vagyona európai viszonylatban még így is a középmezőnyben marad.

Az Otthon Start indulása miatt is új MNB szabályok az ingatlan- és jelzáloghitelpiacon

A Magyar Nemzeti Bank a korábbi évek gyakorlatához hasonlóan átfogóan áttekintette a hazai ingatlan- és jelzáloghitelezést érintő makroprudenciális eszközeit (vagyis azokat a szabályokat, amelyek...