Kezdőlap Mozaik Úgy tűnik alájuk vág, Németország mégis védi a kínai elektromos autókat
No menu items!

Úgy tűnik alájuk vág, Németország mégis védi a kínai elektromos autókat

A német autógyártókat, köztük a BMW-t, a Mercedest és a Volkswagent súlyosan érinthetik a kínai elektromos autókat sújtó megtorló vámok, mivel mindegyiküknek hatalmas gyártóüzemük van Kínában.

Németország ezért megpróbálhatja megakadályozni, hogy az Európai Unió a kínai elektromos járművekre (EV-kre) a hírek szerint július 4-én életbe lépő megemelt vámokat kivetesse, vagy legalábbis felhígítsa azokat – irja az Euronews.

Az Európai Unió a közelmúltban hozta nyilvánosságra, hogy akár 38,1%-os vámokat is bevezethet a kínai elektromos járművek gyártóira. Ez azt követően történt, hogy az EU vizsgálatot indított több gyártó ellen, miután azt állították, hogy a kínai kormány jelentős támogatásokat nyújtott nekik. Ez lehetővé tette a gyártók számára, hogy járműveiket jelentősen csökkentett áron értékesítsék az EU-ban.

Az EU intézkedése várhatóan olyan kínai EV-gyártókat érint, mint a BYD, a Geely és a SAIC Motor. Kína viszont már utalt arra, hogy vámokat fog kivetni az EU-ban gyártott, járművekre, ami potenciálisan katasztrofális lehet az olyan vállalatok számára, mint a BMW, a Mercedes-Benz és a Porsche. Olaf Scholz német kancellár máris kiemelte, hogy az uniós vámoknak hosszú távú következményei lehetnek, különösen a Németországban létrejövő munkahelyek tekintetében.

Az Associated Press által közölt friss nyilatkozatában Scholz így fogalmazott: “Elszigetelés és illegális vámkorlátok – ez végső soron mindent csak drágábbá tesz, és mindenkit szegényebbé. Nem zárjuk el a piacainkat a külföldi vállalatok elől, mert ezt nem akarjuk a mi vállalatainknak sem”.

Az olyan német gyártók, mint a BMW, a Volkswagen és a Mercedes-Benz néhány más módon is érintettek lehetnek, mivel hatalmas autógyárakat hoztak létre Kínában, és részesülnek a kínai támogatásokból és juttatásokból, például olcsóbb földterületekből és viszonylag lazább adó- és egyéb szabályozásokból. És a megtorló vámok esetén a német autógyártóktól potenciálisan megvonhatják ezeket a kedvezményeket. Továbbá a legtöbb német autógyártó jelenlegi értékesítésének nagy részét a kínai piac veszi fel, így a kereskedelmi háború eszkalálódása esetén ezek az eladások is megsínylenék ezt.

Ráadásul Európa nehezen érhetné el a nettó nulla szén-dioxid kibocsátáshoz kapcsolódó célkitűzéseket a kínai elektromos járművek nélkül. Az európai fogyasztók egyre inkább a kínai elektromos járműveket választják az európaiakkal szemben, mivel azok megfizethetőek, és olyan ösztönzőket kínálnak, mint a két évig tartó ingyenes töltés, a műszerfali kamerák és egyéb szolgáltatások. Ráadásul az utóbbi években a megélhetési költségek növekedésével az európai elektromos járművek a legtöbb fogyasztó számára elérhetetlenek voltak a költségek miatt. Így a kínai elektromos járművek lehetnek azon kevés lehetőségek egyike, amelyekkel Európa még mindig jó úton haladhat a nettó zéró célkitűzéseinek elérése felé.

Thom Groot, a The Electric Car Scheme vezérigazgatója e-mailben a következőket nyilatkozta: “Az új akkumulátoros elektromos járművek 57%-a Kínából származik, mégis jelentős ellenállás tapasztalható az ilyen járművek brit és európai piacokra való beengedése ellen. Ha komolyan gondoljuk, hogy 2035-re el akarjuk érni a nettó nulla károsanyag kibocsátás célkitűzésünket, akkor ezt a technológiai inputot kell befogadnunk, nem pedig elzárkóznunk tőle. Bár a nemzetbiztonság és a kibertámadások körül már voltak viták, a vámok, amelyek leginkább a kevésbé tehetős fogyasztókat büntetik, nyilvánvalóan nem jelentenek megoldást. Kutatásaink azt mutatják, hogy az emberek 68%-a számára a költségek jelentik a legnagyobb akadályt az elektromos autó beszerzése előtt.”

Jochen Stanzl, a CMC Markets vezető piaci elemzője más véleményen van: “Az Európai Unió talán lábon lőtte magát a kínai autógyártók elleni vámokkal. A 38%-os vámok jóval alacsonyabbak, mint az amerikai kormány által kivetett 100%-os vámok. “Nem elég magasak ahhoz, hogy megvédjék a Volkswagent, a BMW-t és a Mercedest a távol-keleti olcsó versenytől, miközben a belsőégésű motorokról az elektromos járművekre térnek át. Érthető, hogy Németország megpróbálja megakadályozni ezeket a vámokat, mivel több kárt okozhatnak, mint hasznot. Az ilyen alacsony vámok a német autógyártóknak még nagyobb kihívást jelentenének a kínai riválisokkal való versenyben.”

Míg az autóipari részvények a hír időpontjában jelentősen lehúzták a német DAX indexet, addig a kínai EV-gyártók részvényei között rali volt. A helyzet még rosszabbra fordulhat: a kínai kormány most megtorló intézkedéseket hozhat. Németország megpróbálja megtörni ezt a potenciálisan káros visszacsatolást.”

Russ Mould, az AJ Bell befektetési igazgatója szerint: “Lehet, hogy az EU jobban tenné, ha arra összpontosítana, hogyan lehetne fellendíteni az EV-k iránti keresletet egy olyan időszakban, amikor az ellaposodni látszik. A fogyasztók óvatosnak tűnnek az EV-k költségeit, a hatótávolságot, a töltőinfrastruktúra elérhetőségét és azt a kérdést illetően és, hogy mi legyen az akkumulátorral, ha az EV-re már nincs szükség. Mindezen kérdések proaktív kezelése talán jobb megoldás lenne, mint egy újabb kereskedelmi háború kirobbantása, különösen mivel az EU igyekszik előmozdítani az elektromos járművek elterjedését”- fejezte be a szakember.

Fotó:Bigstock

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Búzaszenteléssel vette kezdetét az idei Magyarok Kenyere program

A horvátországi Karancson tartott Kárpát-medencei Búzaszentelő Ünnepséggel vette kezdetét az idei Magyarok Kenyere program.

Tájegységi központ épül Tardoson a Gerecse jövőjéért 

A Gerecsei Tájvédelmi Körzet központjában, Tardoson egyedülálló fejlesztés veszi kezdetét. A 310 millió forintos uniós támogatással megvalósuló Jura Ház nemcsak a természetvédelmi őrszolgálat új bázisa lesz, hanem a fenntartható fejlődés, a közösségi összefogás és a környezeti nevelés szimbóluma is

A Turkish Airlines új korszakot ünnepel az európai légiközlekedésben

A Turkish Airlines büszkén ünnepli Törökország légi közlekedésének történelmi mérföldkövét, amelynek során az iGA Isztambuli Repülőtér 2025. április 17-től kezdődően elsőként vezeti be Európában a három független futópályás üzemet

Itt a korszakváltás: jönnek a kínai autók a használt kínálatba

Az idei év első negyedéve kimagasló eredményeket hozott a Das WeltAuto számára.
Hirdetés

Hírek

Zebrák a falvakban

Kihirdeti kedden a kormány az utcák és járdák felújítására szóló pályázatát a falusi önkormányzatok számára.

450 ittas sofőr ellen intézkedtek húsvétkor

A húsvéti ünnepek négy napja alatt 450 ittas járművezetőt szűrtek ki a forgalomból a rendőrök.

Újfajta visszaváltó automata jelent meg Magyarországon

Mostantól fesztiválokon és tömegrendezvényeken is könnyen visszaválthatjuk a palackokat, dobozokat, üvegeket.

Deviza – Erősödött a forint jegyzése

Erősödött a forint árfolyama kedd reggel a főbb devizákkal szemben a hétfő esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

IMF: Világgazdasági recesszió nem lesz, de rugalmasabb világgazdaság jöhet a vámháborúk miatt

A világgazdaság továbbra is szilárd lábakon áll – legalábbis...

Kína ellen blokkot gründol az ázsiai családi egység meghírdetésével?

Miközben Donald Trump újabb kereskedelmi szövetségi nyomást helyez Ázsia...

Trump csapást jelzett és kamatot csökkentett az Európai Központi Bank

Christine Lagarde az Európai Központi Bank elnöke Fotó: europarl.europa.eu Az...

Szabadon bárhova! – Bécs új kerékpárja  mozgáskorlátozottaknak

Bécs városa továbbra is elkötelezetten dolgozik a fenntartható közlekedés fejlesztésén, ennek jegyében 2025 áprilisában bemutatták az első mozgáskorlátozottak igényeihez igazított "Grätzl-kerékpárt", amely a környezetbarát és akadálymentes közlekedést támogatja.
Hirdetés

Gazdaság

Július 1-től újabb szigor az online számlaadat-szolgáltatásban. Itt van mire figyeljünk.

Az Online Számla rendszerbe jelentett számlaadatok pontosságának javítása érdekében újabb szigorítás várható a Nemzeti Adó- és Vámhivatal részéről a figyelmeztető- (WARNING) és hibaüzenetek (ERROR) kapcsán,

Devizapiac – Erősödött kissé a forint kedd reggelre

Erősödött kissé a forint a főbb devizákkal szemben kedd reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Szokatlan mértékű túlterheléses támadás érte az OTP-t

Nemzetközi mércével mérve is szokatlan méretű túlterheléses támadás érte csütörtökön az OTP Bank digitális ügyfélkiszolgálási felületeit

Indul a Lakhatási Tőkeprogram, emelt keretösszeggel, 300 milliárd forinttal

A Lakhatási Tőkeprogram a nagy érdeklődés miatt 100 milliárd forinttal magasabb keretösszeggel, 300 milliárd forinttal indul el.