Az új elektromos GMC Hummer pickup merőben eltér a General Motors korábbi modelljeitől, és nem csak azért, mert nem egy benzinfaló: a történelmileg konzervatív detroiti autógyártó az új Hummer megtervezésekor szakított a megszokott irányokkal a forma és a funkciók tekintetében is.
A modell a GM új Ultium EV technológiáinak zászlóshajója, amely a fejlesztési időt tekintve új mércét állított fel a General Motors számára. A járműben egyéb figyelemre méltó jellemzők is vannak, amelyek a bennfentesek szerint arról tanúskodnak, hogy a GM irányt váltott annak érdekében, hogy eredményesebben vegye fel a versenyt a Teslával és más elektromos járműveket (EV) gyártó start-upokkal.
Ezek közé tartozik a Tesla régóta késlekedő Cybertruckjának finom piszkálása, egy jól láthatóan elhelyezett gomb – amely jelenleg semmire sem jó – és a “Watts to Freedom”, avagy a WTF üzemmód, amellyel a jármű körülbelül három másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre. Ez a robbanékonyság egy Chevy Corvette-éhez hasonlítható, de valamivel lassabb, mint néhány fürgébb Tesla-modell, amelyek három másodperc alatt érik el ezt a sebességet.
“Remélhetőleg sok meglepő dolog van ebben a járműben, de ez mind szándékos” – mondta Aaron Pfau, a Hummer vezető fejlesztőmérnöke egy médiaeseményen.
“Mindez azért van, hogy egy kicsit megváltoztassa az emberek elképzelését nemcsak arról, hogy mire képes egy EV, hanem arról is, hogy a GM mire képes”.
Pfau és a Hummer EV csapat többi tagja a vállalat hírhedten szűkmarkú jogászaival és a szélesebb körű bürokráciával megvívott eredményes “harcai” nyomán a GM által korábban soha nem alkalmazott egyedi funkciókat építettek be a járműbe. Mindezt rekordidő, 26 hónap alatt tették. Ez körülbelül fele egy átlagos járműprogram idejének.
Az általános küldetés egy olyan jármű gyors megalkotása volt, amely felhívja a figyelmet a vállalatra és új elektromos modelljeire, amelyek száma 2025-re várhatóan harmincra nő világszerte.
“Ennek a járműnek az volt a célja, hogy olyan embereket is izgalomba hozzon és gondolkodóba ejtsen az EV-kről, akiket eddig nem érdekelt az elektromos járművek világa” – mondta Pfau.
A Hummer-csapat nagyrészt szabad kezet kapott a jármű megalkotásakor. Lényegében a benzinzabáló Hummer márka modernizálása volt a cél és az, hogy egy merész EV-t hozzanak létre, amely a vállalat legújabb technológiáit vonultatja fel.
A négykerék-meghajtással is vezethető, 1000 lóerős modell bár nem zabálja a benzint, rengeteg energiát fogyaszt, és a súlya meghaladja a 4 tonnát. Ez a súly körülbelül 1,8 tonnával több, mint a legnehezebb Chevrolet Silverado 1500 pickupé, és több mint kétszerese egy átlagos járműnek.
A Hummer Edition 1, amelyet jelenleg egy detroiti üzemben gyártanak, 530 kilométeres elektromos hatótávolsággal rendelkezik, ami felülmúlja a Rivian és a Ford elektromos pickupjait.
A Hummer EV pickup 2020 októberében történt bemutatása óta a GM több mint 65 ezer foglalást kapott az autóra, valamint a jármű közelgő SUV változatára.
A GM megígérte a befektetőknek, hogy a következő generációs járművei – kezdve a Hummerrel – nyereségesek lesznek. A Hummer Edition 1 bevezető változatának ára 110 295 dollárról indul. Várhatóan további, alacsonyabb árú változatok – 80 ezer és 100 ezer dollár körüli indulóárakkal – követik majd.
Bár a Hummer EV pickupot már gyártják, az új megrendelések valószínűleg csak 2024-ben teljesülnek a jelenlegi foglalások száma miatt. Az SUV, amelyet a GM tavaly a pickup után mutatott be, várhatóan csak 2023-ban érkezik. (CNBC)