Kezdőlap Cégvilág Új korszakot nyitott a jótékonyság világában a Sharity
No menu items!

Új korszakot nyitott a jótékonyság világában a Sharity

Fotók (forrás:Sharity, JYSK)

A Sharity egy digitális platform, amely az adományozást és a hirdetéseket kapcsolja össze egy 21. századi rendszerben. Az applikáció segítségével a felhasználók reklámok, vagy szponzorált tartalmak megtekintésével támogatást generálhatnak nonprofit szervezetek számára anélkül, hogy saját zsebükből kellene költeniük.

A Sharity nemcsak egy innovatív adományozási rendszer, hanem egy átlátható és hatékony eszköz is a vállalatok számára, hogy megszólítsák célközönségüket, miközben valós társadalmi és környezeti hatást fejtenek ki, és közelebb kerülhetnek ESG céljaik eléréséhez. A JYSK és az Equans közreműködésének hála, az Impact Challenge kampánnyal a Sharity bebizonyította, hogy a digitális marketing és a közösségi adományozás egymást kiegészítve jelentős hatást érhet el.

„Ügyvédként egy jótékonysági rendezvény szervezésén dolgoztam, így kerültem először kapcsolatba Bársony Farkas üzletemberrel, akivel az együttműködésünk azóta barátsággá alakult, és közösen alapítottuk meg a Sharityt, amelynek jelenleg ő az elnök-vezérigazgatója. A célunk az volt, hogy hatékonyabbá tegyük a jótékonysági pénzgyűjtést, hogy az valóban célba érjen, és a lehető legjobb helyre kerüljön” – idézte fel az indulást Bujdosó Arnold.

Közösségi adományozás és vállalati felelősségvállalás

A nagyvállalatok vezetői gyakran inkább a jól ismert, nemzetközi jótékonysági szervezetek felé irányítják a támogatásokat, hiszen így érzik biztosnak, hogy az adományok megfelelően hasznosulnak.

Azonban ezzel a munkatársak és a helyi közösségek kimaradnak a folyamatból, így elveszik az a lehetőség, hogy a vállalat saját működési környezetében is érdemi társadalmi hatást gyakoroljon” – magyarázta Bujdosó Arnold.

A Sharity megalkotásában egy Big4 tanácsadó cég működött közre, szem előtt tartva azt a tapasztalatot, hogy a magyarországi adományozási rendszer nem elég átlátható és túlságosan bürokratikus.

„A nemzetközi tanácsadó céggel együttműködve kifejlesztettünk egy egyedülálló, innovatív applikációt, amely teljes transzparenciát tesz lehetővé. Tartalmaz egy úgynevezett »red flag« elemző rendszert is, amely automatikusan jelzi, ha egy szervezet adományfelhasználása kockázatosnak minősülhet. Ezzel sikerült elérnünk, hogy a nagyvállalatok bátrabban nyissanak a kisebb civil szervezetek felé is. A Sharity segítségével a támogatás odaítélésének lehetősége a fogyasztók és az ügyfelek kezébe került, természetesen az előre meghatározott keretek között. Ez növeli az ügyfél-elköteleződést is, hiszen az emberek általában azt a szervezetet támogatják, amelynek az ügye a legközelebb áll a szívükhöz, és ez gyakran egy helyi kezdeményezés” – fogalmazott Bujdosó Arnold.

Elsőként a Synlab, majd mások mellett a JYSK is felismerte, hogy ezzel a módszerrel a hirdetéseik nemcsak széles rétegekhez jutnak el, de egy jó ügy támogatásához is hozzájárulnak. Mindeközben növelik ismertségüket és pozitív megítélésüket az adott térségben.

„Amikor a skandináv hátterű vállalat új áruházat nyit, akkor az adott régióban, a 40 km-es körzetben működő civil szervezeteket megszólítjuk, és egy pályázatot hirdetünk számukra. A szervezetek egy versenyben vesznek részt, amelynek fődíja egy előre meghatározott összegű adomány. A győztes kiválasztása a helyi lakosság szavazatai alapján történik. A résztvevők a JYSK reklámjának megtekintésével voksolhatnak, akár napi rendszerességgel is. A civil szervezetek számára pedig egyértelműen az aktivitás a kulcs. Sablon posztokat biztosítunk számukra, amelyeket saját csatornáikon, a közösségi médiában, hírlevelek, SMS-kampányok formájában terjeszthetnek. A civil szervezetek mozgósító ereje alapvetően befolyásolja a végeredményt. Ez a modell egyesíti a vállalati adományozás, a helyi közösségek támogatása és a fogyasztói aktivitás elemeit, miközben transzparens és innovatív módon biztosítja az adományok célba jutását” – hangsúlyozta a Sharity alapítója.

Sok kicsi valóban sokra megy

A Sharity és a JYSK legutóbbi közös kampányában összesen 1 millió forint értékű adomány gyűlt össze, a versenyben 14 civil szervezet vett részt, a szavazásban a támogatást az 5 legtöbb szavazatot összegyűjtő szervezet között osztották szét. A Sharity adományozási modelljének sikere megalapozta, hogy a Magyar Marketing Szövetségen belül létrejöjjön az Impact Tagozat, amelynek vezetője Bársony Farkas, a Sharity társalapítója és elnök-vezérigazgatója. A szakmai közösséghez eddig 30 MMSZ vállalati tag csatlakozott.

„A JYSK és az Equans mint a világ vezető energetikai és mérnöki szolgáltató példája is azt mutatja, hogy a multinacionális vállalatok már felismerték: ezek a kezdeményezések növelik a lakosság körében a presztízsüket, az elköteleződést, és erősítik a márkát.”

Nagy sikerrel zárult a Magyar Marketing Szövetség Impact Tagozata által támogatott Impact Challenge akció is, mely kihívásban 1,6 millió forint támogatást sikerült összegyűjteni az év elején. „A projekt csaknem egymillió reklámmegtekintést generált, és összesen 77 szervezetet juttatott adományhoz általa” – hangsúlyozta az alapító.

Mindezek mellett a JYSK Magyarország két rangos Marketing Gyémánt Díjat is nyert a Magyar Marketing Szövetségtől (MMSZ). Ezek a díjak a marketing kiválóságát ismerik el, bemutatva kampányaik kreativitásának és hatásosságának magas színvonalát.

Az egyik díjat a magyarországi áruháznyitások apropóján indított helyi kampányuk, az „Otthonteremtés Adományozási Program” miatt érdemelték ki. 2023-tól 500 000 forint értékű terméket adományoznak az új áruházak 50 km-es körzetében működő helyi nonprofit szervezeteknek a vásárlók és alkalmazottak szavazatai alapján. Ebben szorosan együttműködnek a Sharity-vel.

„Ezeket a díjakat a marketingipar elismert szakértőiből álló zsűri értékeli, és megtiszteltetés számunkra, hogy ilyen versenyképes mezőnyben ismertek el minket, idén lenyűgöző, 424 nevezéssel” – mondja Szilvasi Krisztina, a JYSK Magyarország kommunikációs vezetője.

A Jysk és a Sharity közös munkája bizonyítja ezzel, hogy kisebb költségvetésű kampányokkal is jelentős hatást hoznak létre, és még a korlátozott erőforrásokkal is a kreativitás és a céltudatosság érdemi változást hozhat.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Új karrierutat kínálnak a tanároknak: tanácsadóvá képezik őket

A tanári pályáról egyre többen fordulnak a segítő szakmák felé, mivel a pedagógusok empatikus készségei, kommunikációs rutinja és motivációs tapasztalatai kiváló alapot jelentenek a coachingban, életmód-tanácsadásban vagy karrier-tanácsadásban való elhelyezkedéshez.

Balatoni Turizmus Szövetség: ideje komolyan venni az úszástudás fontosságát!

Mintegy négyszázan ússzák át a Balatont a Magyar Honvédség Úszó erőd elnevezésű kihívásához csatlakozva.

Magyar – Lengyel ösvény – 15 állomás Felsőzubricától Szczawnicáig

A közel 190 km hosszú és 15 állomást tartalmazó ösvény Árvától kezdődik és a Podhalén keresztül egészen a Szepességig nyúló mikrorégió magyar emlékeit mutatja be.

Több mint 80 ezer tisztán elektromos személyautó kapott már zöld rendszámot

Több mint 80 ezer tisztán elektromos személyautó kapott már zöld rendszámot Magyarországon
Hirdetés

Hírek

Új karrierutat kínálnak a tanároknak: tanácsadóvá képezik őket

A tanári pályáról egyre többen fordulnak a segítő szakmák felé, mivel a pedagógusok empatikus készségei, kommunikációs rutinja és motivációs tapasztalatai kiváló alapot jelentenek a coachingban, életmód-tanácsadásban vagy karrier-tanácsadásban való elhelyezkedéshez.

Balatoni Turizmus Szövetség: ideje komolyan venni az úszástudás fontosságát!

Mintegy négyszázan ússzák át a Balatont a Magyar Honvédség Úszó erőd elnevezésű kihívásához csatlakozva.

A fogyasztói árak emelkedéséről: júliusban átlagosan 4,3 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat

Júniushoz viszonyítva átlagosan 0,4 százalékkal voltak magasabbak az árak -

Mol-csoport eredménye a második negyedévben romlott

A körforgásos gazdasági szolgáltatások EBITDA-ja 2025 második negyedévében mínusz 3,7 milliárd forintra esett vissza az első negyedévi 4,8 milliárd forintról.

Lublin városa és a Lublini vajdaság ad otthont a CONNECT 2026 nemzetközi légiközlekedési konferenciának

Lublin városa és a Lublini vajdaság lesz a házigazdája a 22. CONNECT nemzetközi konferenciának, amelyet 2026. február 17–19. között rendeznek meg a Lublini Konferenciaközpontban.

44 milliárd forintot költöttek SZÉP-kártya birtokosok júniusban

A térségek közül a legtöbbet a Balatonnál költöttek a szálláshelyeken SZÉP-kártyákról, ahol ez az összeg a júniusi belföldi szálláshelyi bevételek 9,7 százalékát tette ki.

Duna House: lakbércsökkenést hozhat az Otthon Start Program

Az Otthon Start Program az albérletpiacon kettős hatással járhat: csökkenhet a bérlői kereslet, miközben nőhet a kiadó lakások kínálata, ami a bérleti díjak mérséklődéséhez vezethet, különösen Budapesten és az egyetemi városokban

Sziget – Francia, német és holland rendőrök segítik a BRFK munkáját a fesztiválon

Francia, német és holland rendőrök segítik a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) munkáját az idei Sziget fesztiválon.
Hirdetés

Gazdaság

A nyári uborkaszezon a legjobb időszak a dubaji ingatlanvásárlásra a magyar szakértő szerint

Töretlenül növekszik a magyarok érdeklődése a dubaji ingatlanok iránt, egyes cégek évről évre hússzoros növekedést is tapasztalnak a keresletben.

Vegyesen változott csütörtök estére a forint árfolyama

Vegyesen alakult a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben csütörtök estére a reggeli szintekhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Rekordszinten a bitcoin jegyzése

Rekordszintre emelkedett a bitcoin jegyzése a dollárral szemben péntek reggel az intézményi befektetők keresletének a hatására.

Még Angliában is jól pörgött a Raiffeisen Bank zöld kötvénye

Több mint 3,6-szoros túljegyzést regisztrált zöld kötvényére a Raiffeisen Bank Zrt., melyet 300 millió euró összegben bocsátott ki, megerősítve ezzel a fenntartható finanszírozás iránti...