Csalók új módszerrel próbálják az ügyfelek személyes és banki adatait telefonon keresztül megszerezni – hívta fel a figyelmet az MKB Bank.
A pénzintézet közölte: a csalók magyar nyelvű telefonhívásai azt a látszatot keltik, hogy a hívás a bankok létező, ügyfélszolgálati hívószámai valamelyikéről érkezett, a csalók a bankok munkatársaként mutatkoznak be.
Telefonon arra hivatkoznak, hogy a hívott személy bankkártyás költéseit elutasították, és ennek okán bankszámla adatokat, internetbanki belépési kódokat kérnek el, valamint esetenként valamilyen hivatalos banki programnak látszó, de valójában kémprogramot tartalmazó alkalmazás letöltését ajánlják fel megoldásként.
Az eddig azonosított telefonhívások alkalmával két hazai pénzintézet nevével, illetve ügyfélszolgálati hívószámaival visszaélve kíséreltek meg a csalók adatokat szerezni, de várhatóan további pénzintézetek nevében is kezdeményezhetnek ilyen hívásokat.
Az MKB Bank kiemelte: a bankok soha nem kérnek ügyfeleiktől sem telefonon, sem e-mail útján érzékeny banki azonosító adatokat és jelszavakat.
Aki hasonló hívást tapasztalt, vagy a hívás során kiadta volna adatait, haladéktalanul jelezze az esetet az MKB Bank ügyfélszolgálati munkatársainak, hogy a szükséges intézkedéseket meg tudják tenni. A lakossági ügyfélszolgálat telefonszámán 06 (80) 333-660, a vállalati ügyfélszolgálat telefonszámán 06 (80) 333-770 vagy a külföldről hívható ügyfélszolgálati telefonszámon 36-1-373-3333 – közölte az MKB.