Egyedülálló kiadvánnyal gazdagodott a hazai marketingszakma: a Marketing Trendbookban 147 meghatározó marketinges és üzleti döntéshozó gondolatait ismerhetik meg az érdeklődők több mint 420 oldalon. A kiadvány stratégiai szintű publikációkon keresztül mutatja be a legfontosabb üzleti és szakmai trendeket, valamint a lehetséges növekedési irányokat.
Hiánypótló marketingszakmai kiadványt készített a Magyar Marketing Szövetség: a Marketing Trendbookban 147 szerző, 24 rovatvezető, 26 rovatban és összesen 420 oldalon mutatja be az üzleti, társadalmi, környezeti kihívásokra reflektáló trendeket. A kiadvány több hónapig készült a hazai marketingszakma összefogásaként, a szakértők a szektor különböző területeiről, megrendelői, ügynökségi oldalról és kapcsolódó területekről kerültek ki.
„Büszkék vagyunk rá, hogy példaértékű összefogás keretében 147 magyarországi marketingszakember és üzleti döntéshozó segítségével jött létre ez a kiadvány. A Trendbook helyzet- és jövőképet ad, valamint iránytűként funkcionál minden fejlődni akaró egyén és szervezet számára. Amíg a marketing segít eligazodni a megváltozott világunkban, addig a Trendbook irányt mutat a marketing világában. A kiadványban részletesen bemutatjuk a marketing szerepeit, egyúttal egy ilyen nagyszabású kötet segít abban is, hogy megerősítse a marketing reputációját és a szakmai identitásunkat is” – mondta Hinora Ferenc, a Magyar Marketing Szövetség elnöke.
A reputáció erősítése azért kiemelten fontos kérdés, mert a marketing üzleti eredményességet és társadalmi értéket létrehozó ereje leginkább akkor mutatkozik meg, ha az a szervezeteken belül kiemelt stratégiai, menedzsmenti, illetve üzletfejlesztési szerepet kap, túlmutatva a végrehajtó, puszta értékesítést támogató funkciókon.
„A kiadvánnyal az a célunk, hogy láttassuk a marketing megváltozott szerepeit az üzleti és társadalmi értékteremtésben, teljeskörűen bemutassuk a marketing legfontosabb területeit globális és hazai szinten is. Illetve szeretnénk egy szakmai összefogást teremteni a tudás megosztásáért, és mindezt a tudást könnyen elérhetővé tenni.
Ez foglalkoztatja a szakértőket
Bánhegyi Zsófia, a Marketing Trendbook ötletgazdája és szakmai projektvezetője, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja hozzátette: „Régóta várt a hazai marketingszakma erre a kiadványra, amelyet soha nem látott összefogás keretében hoztunk létre, és hiszem, hogy igazi értéket teremtett a kezdeményezés. A kiadvány átöleli azokat a területeket, amelyek a szerkesztők szerint ma a marketing világát alkotják. Az időszerűségét azt is mutatja, hogy az elmúlt öt évben talán többet változott a marketing világa, mint az elmúlt 20 évben összességében. Egészen messze kezdünk kerülni a kizárólag purpose alapú márka hangoztatástól, rövid távú tranzakciókra épülő kampányvilágtól, és egy új, holisztikusabb megközelítés felé indulunk.”
A kötetben szereplő tartalmak többek között olyan változatos témákkal foglalkoznak, mint a mesterséges intelligencia szerepe, a generációk közti különbségek, a generációmenedzsment, az influenszerkommunikáció kihívásai és jövője, az omnichannel stratégia, a social média, a marketing szuperereje vagy az adatvezéreltség.
Még vonzóbbá válhat a marketing
Hinora Ferenc elmondta, hogy a kiadvány célcsoportja széles: szeretnék elérni vele a marketing- és kommunikációs szakma szereplőit a kkv-szektortól a nagyvállalatokig, a felsővezetőket, vállalati döntéshozókat, hogy megmutassák a marketing jelentőségét, a fiatal pályakezdőket, felsőoktatásban tanulókat, hogy vonzó jövőképet mutassanak. Illetve minden olyan érdeklődőt, akik gyakorlati tudást szeretnének kapni és szeretnék megismerni, hogy kik a meghatározó szereplői a hazai marketingnek és hol tart a szakma.
A kiadvány szerkesztői a kezdeményezéssel hosszú távra terveznek: a Marketing Trendbook a tervek szerint ezentúl kétévente jelenik meg, célja pedig, hogy a lehető legfrissebb tudást gyűjtse össze és ossza meg.
A Marketing Trendbook nyomtatott formában megvásárolható, illetve ingyenesen le is tölthető erről a linkről: trendbook.marketing.hu . A weboldalon az egyes tartalmak rovatonként és szerzőként is szűrhetőek.
A Marketing Trendbook szerkesztői, rovatvezetői:
Román Balázs, főszerkesztő
Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója, az MMSZ Elnökségi tagja
Bujáki Zsolt, kommunikációs igazgató
Dr. Katona Norbert, a Neumann János Egyetem egyetemi docense, MMSZ tagozatvezetője
Dr. Papp-Váry Árpád, az MMSZ alelnöke, a Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) marketing-mesterképzésének vezetője
Éless Dénes, a Szerencsejáték Zrt. sportmarketing-vezetője
Hampuch Richárd, a BETONE Media vezérigazgatója
Harcsa Beáta, a Bonafarm stratégiai és marketingigazgatója
Hidvégi Krisztina, a Lounge Group médiaigazgatója
Jakab Zsófia, a Magyar Turisztikai Ügynökség marketing- és kommunikációs vezérigazgató-helyettese
Juhász Péter Tibor, a Vodafone és a DIGI márkaigazgatója
Klenovszki János, az NRC Marketingkutató és Tanácsadó ügyvezető igazgatója
Kósa Margó, Miniszteri Tanácsadó a Kulturális és Innovációs Minisztériumban
Kovács András Péter, a Magyar Telekom szegmenskommunikációs vezetője
Kölcsei Gergely, a Tomorrow Reklámügynökség társalapítója és tulajdonosa
Lobenwein Norbert, fesztiválszervező VOLT, Sound, STRAND; a B my Lake egyik alapítója, Akvárium Klub egyik tulajdonosa és vezetője
Márton Katalin, a Praktiker HR&CSR igazgatója
Mérő Ádám, a The Coca-Cola Company, consumer & shopper CX directora
Németh Flóra, a Magyar Telekom PR & Content Product Ownere
Pellion Ágnes, az EY brand, marketing- és kommunikációs vezetője
Salem Dániel, a The Heineken Company globális kategóriamenedzsere
Steigervald Krisztián, generációkutató, tréner
Tőrös Balázs, kommunikációs tanácsadó, tartalomgyártó
Van Der Wildt Nikolett, a Szentkirályi Magyarország fenntarthatósági és PR-vezetője
Varga G. Gábor, az Uniomedia tartalom- és PA-igazgatója