Kezdőlap Zöld üzlet Zéró kibocsátású hidrogén üzemanyagcellás repülőgépet fejlesztett az Alaska Airlines
No menu items!

Zéró kibocsátású hidrogén üzemanyagcellás repülőgépet fejlesztett az Alaska Airlines

Kép forrása: Alaska Airlines

Az Alaska Airlines bemutatott egy Bombardier Q400-as regionális turbólégcsavaros repülőgépet, amelyet hidrogén-elektromos meghajtási rendszerrel szerelnek fel a zérő kibocsátású repülési technológia hatókörének és alkalmazhatóságának kiterjesztése érdekében.

Amikor az Alaska Airlines regionális légitársasága, a Horizon Air nyugdíjba küldte Q400-as flottáját, az egyik repülőgépet kutatási és fejlesztési célokra tartotta fenn, hogy továbbfejlessze a zéró kibocsátású technológiát a légiközlekedési iparban – számolt be a Caribbean News Digital.

Ez egy nagy lépés előre a repülési innovációban, amely segít megteremteni a repülés új jövőjét” – mondta Ben Minicucci, az Alaska Airlines vezérigazgatója. “Az Alaska Airlines öt részből álló utat határozott meg a hosszú távú nettó zéró szén-dioxid-kibocsátás elérése érdekében, de egyedül nem érhetünk oda. Új technológiákra van szükség ahhoz, hogy ez a jövő lehetővé váljon, és örömmel dolgozunk együtt az iparágot vezető ZeroAvia céggel, hogy az új, zéró kibocsátású lehetőségeket valósággá tegyük” – emelte ki.

A ZeroAvia hajtásláncának a Dash 8-400 néven is ismert Q400-as repülőgépvázzal való összehangolása egy kereskedelmi szempontból életképes, zéró kibocsátású repülőgépet jelent majd, amelynek üzemanyagcellás motortechnológiája körülbelül ötször nagyobb teljesítményű, mint amit eddig bárhol bemutattak.

Néhány évvel ezelőtt elképzelhetetlen lett volna egy ekkora repülőgép, amelyet teljes egészében újszerű meghajtás hajt” – mondta Val Miftakhov, a ZeroAvia alapítója és vezérigazgatója. “Ennek a programnak a beindítása a jövő évi tesztrepüléshez vezet minket, és felgyorsítja az Alaska Airlines és az egész világ számára a zéró emissziójú repülés jövője felé vezető utat” – tette hozzá.

A ZeroAvia hidrogén-elektromos hajtóműve üzemanyagcellák segítségével hidrogén üzemanyagból villamos energiát állít elő, majd ezt az áramot a repülőgép légcsavarjait működtető villanymotorok meghajtására használja.

A tanúsítható ZA2000 rendszer a ZeroAvia magas hőmérsékletű PEM üzemanyagcelláit és folyékony hidrogén üzemanyagtárolóját tartalmazza, amelyek szerves részét képezik a nagy regionális turbólégcsavaros repülőgépek kereskedelmi célú üzemeltetéséhez szükséges energiasűrűség biztosításának. A vállalat már mérnöki partnerséget kötött a kanadai De Havillanddal, a Dash 8-as repülőgépcsalád eredeti gyártójával, hogy lehetővé tegye az adatok és a légi járművekkel kapcsolatos szakértelem cseréjét.

Az Alaska Airlines 2021-ben partnerséget indított és befektetett a ZeroAvia vállalatba, hogy támogassa a regionális repülőgépek zéró kibocsátású meghajtási technológiájának fejlesztését. Az Alaska az ötödik legnagyobb, nagy regionális hálózattal rendelkező amerikai légitársaságként egyedülálló lehetőséggel rendelkezik a regionális repülőgépek zérő kibocsátású meghajtási technológiájának fejlesztésének támogatására. A regionális méretű repülőgépek életképességének megalapozásával mindkét vállalat hozzájárul a kibocsátásmentes technológia fejlesztéséhez az egész iparágban.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

AUTRESZ: kevesen ismerik, pedig nagy segítség a céges adótartozás rendezésére. Mutatjuk hogyan.

Dr. Pokó DiánaAzt már sokan tudják, hogy a gazdasági...

Nem lett követeléskezelési törvény, Magyarországnak is lesz EU-s kötelezettségszegési bírság

Az Európai Bizottság az Európai Unió Bírósága előtt keresetet...

Minden, amit az utasoknak tudniuk kell: A Ryanair 2025-ös szabályváltozása

A papírmentes beszállástól a poggyászkorlátozásig - Készüljön fel az...

A Honda és a Nissan összeolvadási tárgyalásokat folytat

A Honda és a Nissan állítólag feltáró jellegű tárgyalásokat...

Hírek

Az alkoholmentes sör egyre népszerűbb az EU-ban: De vajon megelőzi-e a hagyományos sört?

Az alkoholmentes sör egyre népszerűbb az EU-ban: De vajon...

A diktatúra habzó bája: nyugati mintájú söröző nyílt Észak-Koreában

Észak-Korea egy vadonatúj, nyugati stílusú sörözőt reklámoz fővárosában, de...

Rárepültek a gyanútlan Wizz Air utasokra

Adathalász e-mailben árulnak 10 eurós Wizz Air kupont a...

Erősödött csütörtök reggelre a forint

A februári kezdéshez képest a forint 1,6 százalékkal erősödött az euróval, valamint 2,3 százalékkal a dollárral és a svájci frankkal szemben.

Erősödött a forint szerdán

Erősödött kissé a forint szerdán a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon.

Vegyesen mozgott a forint kedd reggel

Az eurót 1,0305 dolláron jegyezték kedden reggel, alacsonyabban a hétfő esti 1,0313 dollárnál.

Gyengült a forint hétfő reggel

Az euró 1,0315 dollárt ért hétfő reggel a péntek esti 1,0326 dollár után.

Devizapiac – Erősödött kissé péntek reggelre a forint

Erősödött kissé a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Gazdaság

Az adóelőlegből is igénybe vehető az szja-kedvezmény

Nyomtatásra, irattárolásra sincs szükség, mert a nyilatkozatot az adóhivatal automatikusan továbbítja az abban megjelölt munkáltatónak, kifizetőnek.

Az alapvető élelmiszerek árának csökkentéséért lép a GVH

A nemzeti versenyhatóság álláspontja szerint az érdekképviseleti szervezetek által rendszeresen kiadott áremelési közlemények sérthetik a tisztességes piaci versenyt és fokozzák az inflációs nyomást.

Itt az első kamatforduló, utalják a csúcshozamot az inflációkövető állampapírokra

A PMÁP-ot az államkincstár 99 százalékos árfolyamon váltja vissza, de ez az egy százaléknyi veszteség is bőven megéri, hiszen a többi lakossági állampapír közül a legalacsonyabb kamatú is 5,5 százalékot fizet

Megvan az új PMÁP kamat, kezdődhet a nagy állampapírcsata

Az idei PMÁP-lejáratokról és kamatfizetésekről már tavaly megkezdték az egyeztetést az ügyfelekkel, hogy fel tudjanak készülni, mi legyen a pénzükkel, amikor érkeznek a kifizetések.