A te vállalkozásod sem lehet könnyű helyzetben, hiszen a piaci verseny kíméletlen. Így minden lehetőséget meg kell ragadnod, ami segíthet, és a legjobb, ha ezt észrevétlenül teszed. Miért? Mert így még nagyobb hatást érhetsz el. Nézzük is, hogy mire gondolunk!
5 módszer, ami egyszerűen segíti a vállalkozásodat
1. Reklámajándék
Egy ajándéknak mindenki örül, főleg ha még praktikus is. Ha reklámajándékon töröd a fejed, akkor valami ilyesmiben gondolkodj:
- hasznos lehet a partner számára, és nem a fiók alján végzi
- tükrözi a vállalkozásod profilját és imázsát (például logóval ellátott)
- kreatív
- egyedi
- emlékezetes
- érzéseket vált ki
- véletlenül sem tűnik olcsónak.
A reklámajándék egy kitűnő marketinges, promóciós eszköz, élj a lehetőségével!
2. Egy jó szlogen
A jó szlogenekről a reklámok juthatnak először az eszedbe, mert egyes márkáknak biztosan te is kívülről fújod a szlogenjét. Miért van ez? Egyszerű a megoldás: azért mert rövidek, ütősök, könnyen megjegyezhetőek, és nem utolsó sorban az érzelmekre hatnak.
Vegyük csak példának az „Old Spice: Bizonyíték, nem ígéret” szlogent! Nekik bejött, hiszen nehezen találunk olyan embert, aki ne ismerné ezt a mondatot, ráadásul 1937 óta, azaz 85 éve működik sikeresen a vállalat. Egy szó mint száz, egy jó szlogen emlékezetessé teheti a vállalkozásodat az emberek számára.
3. Egy korszerű weboldal
Az emberek rendszerint a külső alapján ítélnek, ezért a honlapod megjelenése tükrözni fogja számukra a vállalkozásod minőségét is. Ha a weboldalad lassan tölt be, túlzsúfolt, vagy éppen túl semmitmondó, akkor gondolkodás nélkül átkattintanak a következőre, és máris elvesztettél egy ügyfelet. Viszont jó hír, hogy egy korszerű honlapot ma már nem olyan nehéz elérni egy jó szakemberrel. Ha szemfüles vagy, akkor spórolhatsz is! Szoktak lenni időszakos akciók, vagy körülnézhetsz az ismeretségi körödben is, hátha akad olyan aki ezzel foglalkozik.
3. Referenciák
Akkor lesz nagyobb forgalmad, ha tudják, hogy megbízható vagy. Mivel növelhetnéd jobban az ügyfeleid bizalmát, ha nem a referenciamunkáiddal? Referenciaszerzésnek több módja is van.
- Szerződésbe foglalod, hogy a projekt elvégzését követően referenciaként használhatod fel a munkát.
- Ha kapsz pár elismerő szót írásban, akkor töltsd fel a honlapodra, oszd meg a közösségi oldalaidon (természetesen a másik fél beleegyezésével)!
- Kínálj érte cserébe valamit (pl.: ajándéktermék, kedvezményes kupon)!
Ajánlatos minél több pozitív visszajelzést beszerezned, hogy megismerhessenek a potenciális ügyfelek.
4. Értékeld a hűséget
A visszatérő vagy állandó ügyfelek megbecsülésével új kapcsolatokra is szert tehetsz. Gondolj csak az ajánlásokra! Szívesebben dicsérnek másoknak, ha valami pluszt is kapnak tőled.
- Időnként, például havonta küldj ajándékutalványt, kupont.
- Küldj szülinapi köszöntőt, például hírlevelet.
- Küldhetsz nekik is reklámajándékot.
- A közösségi oldalad követőit se felejtsd el! Posztolj hasznos tartalmakat (tippek, trükkök, hogyan csináld stb.)!
Ha a négy példa közül legalább az egyiket alkalmazod, akkor még több hűséges ügyfeled lehet.
5. Blogcikk-írás
A blogcikkek nagyban növelhetik a honlapod látogatottságát, mert így olyanok is odatévedhetnek, akik alapvetően nem a szolgáltatásod iránt érdeklődnek. A különböző témájú publikációkkal viszont kíváncsivá teheted őket, tehát növekedhet a forgalmad is.
A lényeg az, hogy a vállalkozásod profiljába vágó tartalmakat közölj, és célszerű a rendszeres cikkfeltöltés. Mivel ez elég időigényes feladat, kérheted itt is szakember segítségét, például egy szabadúszó szövegíróét.
Számít a hozzáállás
Az sem mindegy, hogy hogyan állsz a vállalkozásod fellendítéséhez. Gondolj rá a szenvedélyedként, és ne munkaként. Tegyenek boldoggá a sikereid, légy büszke magadra! Ha valami nem sikerül, ne keseredj el. Tűzz ki célokat, és dolgozz meg értük, igyekezz lelkes maradni! A kudarc csak akkor kudarc, ha annak érzed, könyveld el inkább tapasztalatszerzésnek.
Ha pedig nem értesz valamihez, nem kell rögtön kétségbeesni. Bármikor kérhetsz szakmai segítséget, például egy webdizájnertől, marketingestől vagy akár egy coachtól. Ahogy vállalkozásod növekszik majd, célszerűbb lesz delegálni és automatizálni a folyamatokat. Nem lesz mindenre időd, ne akarj mindent te csinálni! Vegyél fel alkalmazottakat, esetleg egy asszisztenst, ha soknak érzed a papírmunkát. Tartsd észben az időhatékonyságot is!
Ebből az 5 módszerből pedig egy nagyon fontos következtetést lehet levonni, ami az élet minden területén, így a vállalkozásodnál is örökérvényű szabály: ahhoz, hogy kapj, először adj! Tedd boldoggá az ügyfeleidet, hogy te is boldog lehess.