Hirdetés
Kezdőlap Hirdetés Mikor van szükség digitális marketingügynökségre?
No menu items!

Mikor van szükség digitális marketingügynökségre?

Ha a folyamatosan gyorsuló online versenyben egy vállalkozó érvényesülni szeretne, marketingügynökség segítségével érheti el a céljait. Milyen jelek utalnak rá, hogy itt az ideje kiszervezni és az online marketingben jártas szakemberekre bízni a feladatokat? Milyen előnyökkel és hátrányokkal járhat, ha saját csapat vagy ügynökség kapja a munkát? Mutatjuk!

Mik az intő jelek, hogy érdemes kiszervezni a marketinggel kapcsolatos feladatokat?

A versenytársak leköröznek az online színtéren

Napjainkban a PPC hirdetések és a keresőoptimalizálás terén is hatalmas versenyt vívnak a vállalkozások. Ha egy cég elől a konkurencia jobban elkészített hirdetései elviszik a kattintásokat, vagy éppen a Google keresőben nem sikerül előnyös organikus pozíciókat megszerezni, az már pontosan jelzi, hogy itt az ideje valódi szakértőket bevonni az online marketing területén.

Stagnál a forgalom

Ha egy termék vagy szolgáltatás ugyan keresett a piacon, és az ügyfélszolgálat, illetve a sales csapat is magabiztosan teszi a dolgát, de mégsem növekszik a forgalom, annak hátterében minden bizonnyal a gyenge marketing áll. Ilyenkor pedig nem szabad tétlenkedni, hanem célszerű ajánlatokat kérni a különböző digitális marketingügynökségektől, hogy a hatékony munka megkezdésével végre ismét felfelé íveljenek a forgalmi mutatók.

Nem készülnek el a marketing projektek

A sikeres online marketing rengeteg időt igényel, hiszen stratégiát kell készíteni, majd a gyakorlatban is el kell végezni a feladatokat. Nem csoda, hogy az ezernyi napi teendő ellátása miatt végül gyakran a marketing issza meg a túlterheltség levét, és soha nem készülnek el időben a feladatok. Az ügynökségek azonban csakis erre fókuszálnak, így a marketing kiszervezésével soha többé nem kell aggódni a határidők miatt.

Nincs meg a házon belüli szaktudás

Az online marketing szerteágazó területe miatt szinte minden feladatra külön szakembert ajánlott alkalmazni. Ugyanis csak nagyon kevesen képesek egyszerre lefedni például a PPC hirdetéskezelést és a közösségi média menedzsmentet, illetve a SEO-t is. Ha az in-house csapat nem rendelkezik kellő szaktudással, mindenképpen tanácsos külsős segítséget kérni.

Nem konzisztensek a marketing folyamatok

A marketing csakis akkor sikeres, ha mögötte precíz tervezés és előre bejáratott munkamenet áll. Számos cég esik abba a hibába, hogy mindent kipróbál egy kicsit, és vaktában lövöldözik a hirdetéseivel és tartalmaival, az eredmények pedig természetesen elmaradnak. A marketinggel foglalkozó ügynökségek viszont rendszerszinten átlátják a folyamatokat, így céltudatosan, lépésről lépésre hozzák az eredményeket.

Ugyan szükség lenne marketing csapatra, de nincs rá költségvetés

Ilyenkor segíthet az ügynökség, akik ugyan nem fognak heti 40 órában szorosan együtt dolgozni a céggel, de költséghatékonyabban végzik el a munkát, mintha belsős csapat kiépítésére kerülne sor.

Sajat csapat vagy ügynökség – melyiket célszerű választani?

Íme a legfontosabb előnyök és hátrányok mindkét döntés esetében!

Saját csapat

Előnyei

  • Nagyobb kontroll és fókusz. Ha minden folyamatot A–tól Z-ig kézben szeretnél tartani, akkor az in-house csapat jelenti a megoldást. Így még a legkisebb részletek is házon belül módosíthatók, illetve ellenőrizhetők a vezetőség által.
  • A belsős munkatársak jobban azonosulnak a branddel. A saját alkalmazottak motiváltabbak lehetnek a cég sikerében, és extra energiát fektethetnek a feladatokba. Szakértelem hiányában viszont vajmi kevés a kicsattanó motiváció, hiszen eredményeket alig fog hozni a munka.

Hátránya

  • Sok esetben drágább és több energiát igényel. Heti 30-40 órában alkalmazni egy csapatot igencsak költséges lehet, ráadásul sokkal több időt igényel a koordinálásuk. Számos cég pedig nem engedheti meg magának ezt a többletköltséget és extra munkaidőt.
  • Lemorzsolódás esetén új szakembert kell találni. Ha valaki elhagyja a céget, új munkaerőt kell keresni a helyére, akit nagy valószínűséggel be is kell tanítani a munkafolyamatokra. Az ideális jelölt megtalálása és az onboarding pedig szintén időigényes tevékenységek.

Ügynökség

Előnyei

  • Biztosított a szakértelem. Az ügynökségek profikkal dolgoznak, és minden szükséges szoftverrel rendelkeznek a munka hatékony elvégzéséhez. Így egy percig sem kell aggódni amiatt, hogy a marketing feladatokat amatőrökre bízná a cég.
  • Gyorsabban megtérül a befektetés. A céltudatosságnak, illetve a szakképzett munkaerőnek és a szükséges marketing eszközök birtoklásának köszönhetően a befektetés rövidebb idő alatt megtérül, mintha a nulláról kellene felépíteni és menedzselni egy belsős csapatot.
  • Folyamatosan elérhető. Egy ügynökség nem megy szabadságra, és nem is mond fel. Mivel ugyanarra a pozícióra több elérhető emberrel is rendelkezik, így sosem fognak késni a projektek, ha valaki éppen lebetegszik vagy szabadságra megy.
  • Olcsóbb, mint egy in-house csapat fenntartása. A digitális marketingügynökség munkatársai nem dolgoznak teljes munkaidőben, és nincsenek napi szintű együttműködésben a vállalkozásokkal, éppen ezért a külsős munkaerőknek való kiszervezés költséghatékonyabb választás, mintha a cégen belül üzemeltetne egy csapatot a vezetőség.

Hátránya

  • Kevésbé kontrollálható az együttműködés. Az ügynökség munkájába kevesebb beleszólási lehetősége nyílik a vállalkozásoknak, hiszen a saját módszereik alapján, a saját munkamenetüket követve dolgoznak. Ennek ellenére ez előnyt is jelent, ugyanis mindenki pontosan tudja a dolgát, és nem igényel útmutatást a projektek levezénylése.

Digitális marketingügynökségre akkor van szükség, ha amatőr, házi próbálkozások helyett valódi profikra szeretnéd bízni a feladatok megvalósítását. Az ügynökségek ugyanis tapasztalt szakértőkkel dolgoznak, így legyen szó PPC kampányok készítéséről vagy keresőoptimalizálásról, a várt eredmények nem fognak elmaradni. Így mindenki azt csinálhatja, amiben igazán jó, és a projektek mindig időben el fognak készülni!

Hirdetés
Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A júliusra elvárt szint felett a gáztárolói töltöttség

A jelenleg 4,5 milliárd köbméternyi készlet másfélszeresét teszi ki a tavalyi egész éves lakossági fogyasztásnak.

Idén 2,5, jövőre 4,1 százalékos gazdasági növekedéssel számol a kormány

Ősztől a Konvergencia Programot az uniós gazdasági kormányzás reformja keretében felváltja a középtávú nemzeti fiskális strukturális terv,.

Most licitáljon több millió forintos arany ékszerekre a NAV oldalán

Több millió forintos arany ékszerekre is lehet licitálni a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) oldalán.

Az Accent Hotels idén Magyarország legvonzóbb munkaadója lett a HORECA szektorban

Az Accent Hotels kiemelkedő eredményt ért el a vizsgált területen, melynek köszönhetően a vállalat lett 2024-ben a „Legvonzóbb munkaadó” HORECA kategóriában.
Hirdetés

Hírek

Felülteljesített a magyar tőzsde

A részvénypiac forgalma 14,6 milliárd forint volt, a vezető részvények a Mol kivételével erősödtek az előző napi záráshoz képest.

Mínuszban zártak a vezető nyugat-európai tőzsdék

 Mínuszban zárták a kereskedést a vezető nyugat-európai tőzsdék kedden.

Történelmi csúcson zárt a BUX – A Magyar Telekom és az OTP húzta az indexet

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 846,62 pontos, 1,26...

Vegyesen zártak a vezető nyugat-európai tőzsdék

Az euróövezeti EuroStoxx50 index 0,48 százalékkal esett.

Heti várható – Kamatdöntő ülést tart a jegybank, munkaerőpiaci adatok

Januárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605 100 forint, a kedvezmények figyelembevételével számolt nettó átlagkereset 416 600 forint volt.

Indexemelkedéssel zártak csütörtökön az európai tőzsdék

Az európai gyűjtőindexek az év eleje óta több mint négy százalékkal emelkedtek, az euróövezeti kilenc százalékkal.

Gyengült csütörtökön a forint

Gyengült csütörtökön a forint a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon

Pluszban kezdtek a vezető nyugat-európai tőzsdék

Erősödéssel indítottak a vezető nyugat-európai tőzsdék csütörtökön
Hirdetés

Gazdaság

Börtönben a Binance kriptovaluta volt főnöke

Az amerikai igazságügyi minisztérium az ügyet a kriptopénzeken belüli bűncselekmények elleni fellépés részeként indította, amelyek közül a legismertebb a Bitcoin.

Rohamra indultak a bankok az állam ellen a lakossági megtakarításokért

A leköthető összegnek felső határa nincs, vagyis tárt karokkal várják a legvagyonosabb ügyfélkört is.

Szeptembertől kötelező átutalási korlát lesz a bankszámlákra, az OTP már májusban bevezeti

Az internet- és mobilbankból indított utalásoknak május 8-tól kezdve 1 millió forint lesz a napi limitjük.

A Gránit Bank, az MBH és az OTP konzorciuma működtetheti az MFB Pont Plusz lakossági hálózatot

A közvetítői hálózatról szóló közbeszerzési eljárást a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) jelentette meg, a szerződést még ebben a hónapban megköthetik.