Hirdetés
Kezdőlap Zöld üzlet Még mindig magasfeszültségen az elektromos autó árak
No menu items!

Még mindig magasfeszültségen az elektromos autó árak

fotó: e-on

Miközben az elektromos autók egyik legnagyobb hátrányát jelentő hatótávolság pozitív módon, egyre tovább nő és az országos töltőhálózat bővítése is szépen halad, az e-autó elterjedésének másik gátja a magas ár – ha nem társul a vásárláshoz állami támogatás, ahogy most a céges autók esetében -, továbbra velünk marad. Így van ez Németországban is – csak nagyban. 

Az elektromos autók beszerzése még mindig különösen drága. Annak ellenére, hogy az elektromos modellek kínálata egyre bővül, a töltőhálózat pedig egyre megbízhatóbb, az iparági szakértők szerint a magas árak még Németországban is negatív irányba mozdítják a keresletet, ahol tovább emelkednek az elektromos autókért fizetendő összegek.

A Center of Automotive Management (CAM) adatai szerint az elektromos autók új regisztrációkkal súlyozott átlagára – az extrák és a finanszírozás nélkül – az előző évhez képest bő 4000 euróval (1,56 millió forint), 52700 euróra (20.5 millió forint) emelkedett. Ráadásul a CAM adatai szerint a növekedés szinte minden járműszegmenset érint. Például egy VW ID.3 ára az alapváltozatban 38 060-ról 39 995 euróra(15.6 millió forint) emelkedett. A legdrágább felszereltséggel pedig most 47 595 euróba (18.5 millió forint) kerül a kisautó. Ami még a Németországban elérhető támogatás mellett is „jelentősen drágább, mint egy hasonló VW Golf, amelynek kikiáltási ára 29 275 euró” (11.4 millió forint).

Iparági szakértők szerint a magas árak egyértelműen lassítják az elektromobilitásra való átállást, mondván, hogy miközben az elektromos modellek hatótávolsága és töltési teljesítménye viszonylag jól fejlődik, az elektromobilitás piaci felfutását jelentősen megsínyli az, hogy a belsőégésű motorokhoz képest hiányoznak a versenyképes árak. Hozzátéve: a mai modellpalettával egyébként is nehéz elérni az elektromos autók új regisztrációjának jelentős növekedését, amit jól mutat, hogy 2023-ban a teljesen elektromos hajtások az első 11 hónapban csaknem 470 000 új regisztrációval 18 százalékos piaci részesedést értek el. 2024-re pedig a CAM 600 000 új, tisztán elektromos autó regisztrációjára számít.

Arról nem beszélve, hogy miközben az átlagos hatótávolság örvendetesen nő, az átlagember számára elérhető kisebb autók esetében a megtehető kilométer továbbra sem túl attraktív akkor, ha valaki nem csak a városban használja az autót. Jelenleg különösen az alsóbb járműosztályokban túl kicsi a választék, amin rövid távon valószínűleg a kínai behozatal rövid sem változtat különösebben. Így a CAM csak 2025-től várja a „költséghatékony és kellően versenyképes elektromos autók megnövekedett választékát”, valamint 750 000 teljesen elektromos autó eladását Németországban. Még akkor is, ha az elektromos autók kínálata 2022-höz képest 78-ról már 105 akkumulátoros elektromos modellre bővült és a CAM szerint az átlagos hatótáv 25-423 kilométerrel nőtt, miközben a töltési teljesítmény is javult. Ugyanakkor a járművek átlagos tömege 93 kilogrammal, 1,9 tonna fölé emelkedett. Így „nagyobb akkumulátorkapacitást kínálnak, de ez megnövekedett nyersanyagok iránti igényt jelent magasabb áron” – zárták a gondolatmenetet a CAM iparági szakértői.

Érsek M. Zoltán

Hirdetés
Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Itt az első magyar elektromos csuklós busz

Az Electronell 18-at 2025 elején az utasok is kipróbálhatják majd a Volánbusz járatain.

HungaroControl: 6 százalékkal nő a forgalom az ünnepek alatt

A tavalyi ünnepi időszakban 32 300 légi járművet kezeltek a társaság szakemberei, az idén 1800 járattal többre számítanak.

Mit mond a Századvég? – A belső kereslet növekedése támogathatja a gazdasági bővülést

2024-ben 0,7, 2025-ben 2,6, 2026-ban pedig 3,1 százalékkal bővülhet a magyar gazdaság

Csökkent a 6 hónapos diszkont kincstárjegy aukciós átlaghozama

A 6 hónapos diszkontkincstárjegy-aukción az ÁKK 10,0 milliárd forintért vitt piacra állampapírt.
Hirdetés

Hírek

Csökkent a 6 hónapos diszkont kincstárjegy aukciós átlaghozama

A 6 hónapos diszkontkincstárjegy-aukción az ÁKK 10,0 milliárd forintért vitt piacra állampapírt.

Vegyesen alakult kedd reggel a forint árfolyama

Kedd reggeli jegyzésén a forint erősebben áll a decemberi kezdésnél, 0,9 százalékkal az euró, 0,2 százalékkal a dollár és 1,8 százalékkal a svájci frank ellenében.

Országgyűlés – Kedd a döntések napja – két tucat előterjesztés

A Pénzügyminisztérium év végével beolvad a Nemzetgazdasági Minisztériumba.

Címzetes egyetemi docensi címet kapott Feldman Zsolt

Az elismerés átadására a MATE Cselekvő Vezetők Konferenciáján került sor az intézmény kaposvári campusán.

Alig változott hétfő reggelre a forint árfolyama

Hétfő reggeli jegyzésén a forint gyengébben áll a decemberi kezdésnél, 0,3 százalékkal az euró, 0,7 százalékkal a dollár és 0,8 százalékkal a svájci frank ellenében.

A Mikulás nyomában Antalyában

A templomban található egy római kori szarkofág, amelyet halpikkelyek és akantuszlevelek díszítenek, és amelyről úgy vélik, hogy Szent Miklósé volt.

Vegyesen mozgott a forint péntek reggel

Az euró a kora esti 1,0553 dollár után 1,0568 dolláron áll péntek reggel.

Kevéssé változott szerda reggelre a forint árfolyama

Kevéssé változott a forint árfolyama szerda reggelre a főbb...

Gazdaság

Csökkentette az irányadó eurókamatokat az EKB

A kamatcsökkentést az EKB a kedvezőbb inflációs kilátásokkal és a monetáris politika transzmissziójának javulásával indokolta.

Egymillió magyar embernek van állampapírja a Magyar Államkincstárnál

Állampapírt ma már akár telefonról is, néhány kattintással lehet vásárolni a WebKincstár és a MobilKincstár felületein

A Mol részesedését az ENEOS MOL Synthetic Rubber Kft.-ben az ENEOS veszi meg

A tranzakció várhatóan 2025 első negyedévében zárul le, a hatósági jóváhagyástól függően.

Háromból két ügyfélszámla már kamatadómentes az idén is profitban fürdő brókereknél

A befektetési vállalkozásoknál összesen 298,5 ezer számla volt szeptember végén, ebből több mint 160 ezer volt a TBSZ és csaknem 32 ezer a NYESZ,.