Kezdőlap Autó A villany vezérelte tüzes ló. Ford Mustang Mach-E Premium RWD teszt
No menu items!

A villany vezérelte tüzes ló. Ford Mustang Mach-E Premium RWD teszt

A Ford Mustang igazi legenda. Még akkor is, ha az amerikai autógyár egy ideig a garázsba parancsolta a zabolátlan lovas modellt. Aztán amikor arra szükség volt, a Mustang, még benzines változatban, hirtelen visszatért a lóerők szerelmeseinek nagy örömére. Így aztán nem meglepő, hogy amikor a Fordnak méltó választ kell adnia a Tesla kihívására, a mindig erőt és sebességet jelképező Mustang lett az, ami teljesen átlényegülve, Mach-E-ként jelent meg az EV piacon.

Miután a Tesla hosszú ideig uralta az elektromos autópiacot, a többi megkésett nagyágyúval együtt, a Fordnak is be kellett lépnie a játékba. Így született meg a Mustang Mach-E, amely egyesíti a Ford és a Mustang hagyományos értékeit a Tesla által képviselt innováció néhány elemét is lekövetve. De a Mach-E messze nem egy Tesla másolat, hanem saját jellemzőkkel és személyiséggel rendelkezik.

Az autó belső terében azonnal feltűnik a „színes-szélesvásznú” 10,2-colos LCD panel, ami a kocsi technológiai fókuszát hangsúlyozza. De arra is jó, hogy vizuálisan is megtapasztaljuk, hogy az elektromos autózás valóban más élményt nyújt, mint a hagyományos. A kijelző segítségével például feketén-fehéren láthatjuk, hogy mennyi energiát használ fel a klíma – ami igazán elgondolkodtató, amikor szembesülünk az adatokkal. Mert amíg egy benzinesnél, vagy dízelnél az ökölszabály szerint a fogyasztás 10 százaléka megy a levesbe a klíma miatt, a Mach-E esetében egy átlagos használatnál ez nagyjából hasonló, de jön még az a 3 százalék ami az akkumulátor hűtésére megy. Viszont ha azt gondoljuk okosak vagyunk és nem használjuk a klímát még rosszabb helyzetbe is kerülünk, mert az akku hűtésére használt energia 28 százalékot visz el az Exterior Temperature címen.

Márpedig a hatótávolság szempontjából nagyon nem mindegy, mire mennyi energia megy el a haladáshoz szükséges mellett. Ráadásul a klíma nehezen megkerülhető, ha nagyon meleg, vagy hideg van kint, vagy mint az esetemben, esik az eső a Hévíz felé vezető úton. Amit annak ellenére nem tudtam befutni egy töltéssel, hogy olyan 460 kilométeres hatótávolságot ígért az autó a töltés után – Hévíz pedig 200 km Pestről és mivel eleinte még nem éreztem annyira az autót és sokat esett az eső, valamint jó pár útfelújítás is akadt, leginkább 80-100 kilométeres sebességgel haladtam.

Ezért is fontos az elektromos autózás két alapigazsága: meg kell ismernünk, hogy milyen körülmények között, mit tud az autónk és – ahogy a tapasztalt elektromos autósok, vagyis EV-sek mondják – elektromos autókhoz másfajta időmenedzsmentre van szükség.

De a lényegre visszatérve a Mach-E áramvonalas külseje kifejezetten mutatós, az ikonikus Whisper Blue fényezéssel pedig még izgalmasabbá teszi. Ráadásul a Mustang benzinfaló lóerőbajnokból lett elektromos változata az SUV kategóriát célozta meg, amivel a tágas belső teret tekintve nemcsak az üzleti életben lehet nyerő, hanem családi autónak is ideális lehet. 4713 milliméteres hossza mellett kifejezetten széles a kocsi, miközben az üvegtető alatt egy 402 literes, a hátsó sor ledöntésével pedig már 1420 literes csomagtartó segít abban, hogy a családdal is mindent vigyünk, amit szeretnénk. Ráadásul elől is akad további 100-120 liter rakodótér, amire akkor jön rá az, aki nem ismeri eléggé az autót, hogy a kulcson lévő csomagtartó gombok közül a „rosszat” nyomja meg és a hátsó helyett az első raktér nyílik fel.

A Mach-E tetszetős belső terében a kellemes látványt nyújtó, a hatalmas LCD-vel gazdagított műszerfal mellett a bőr ülések is a prémium érzetet erősítik. Ami különösen estefelé igazán komfortos, amikor a műszerfal fényei meghitt hangulatot árasztanak, a Bang&Olufsen hi-fi hangzásvilága mellé.

És miközben a szinte követhetetlenül sok vezetéstámogató rendszer a biztonságos haladást segíti, kisebb szoftveres hibába azért is belefuthatunk, amikor a műszerfalon egyszerre csak megjelenik a piros fény és jön a hangos riasztás, mondván 300 méterre útépítés van – ami nincs. De tény ami tény, hasonló téves riasztást – mert, hogy az új autókban már a szoftver az úr – nem csak a Mach-E esetében tapasztaltam.

De a lényeg, hogy a nagyjából 23 millióért elérhető Mach-E jó választás azoknak, akik úgy szeretnének áttérni az elektromos autózásra, hogy közben nem akarnak lemondani arról a sebességről és erőről, amit egy Mustangtól elvárnak. Cserébe felvállalják azt a kompromisszumot, amit a hatótáv kapcsán egy EV-nél fel kell válllani. A tesztelt 2085 kilós, 294 lóerős Mach-E Premium RWD esetében ez 91 kWh hasznos kapacitás mellett átlagosan 24 kWh fogyasztást jelent – amit már csak azért sem fordítanék le benzines nyelvre, mert amíg ott nagyjából annyit mehetünk az autóval amennyit a műszerfal kiír a villanyautó esetében messze több tényező befolyásolja azt, hogy egy töltéssel meddig jutunk el az autóval.

Érsek M. Zoltán

Az írás testvérlapunk AzUtazó felületén jelent meg

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Az amerikai szoftveróriás szerint az egyetem felesleges: középiskolásokat vesznek fel a “törött” rendszer megkerülésére

Alex Karp, a Palantir Technologies vezérigazgatója Fotó: golden.com Miközben a...

Indul a Demján Sándor 1+1 program második üteme

A hazai kkv-k további megerősítése érdekében a kormány elindítja a Demján Sándor 1+1 KKV Beruházás-élénkítő támogatási program második ütemét 20 milliárd forint keretösszeggel.

A lakossági megtakarításoknak kulcsszerepük van a pénzügyi rendszer stabilitásában

A megfelelő mértékű és szerkezetű lakossági megtakarításoknak kulcsszerepük van a pénzügyi rendszer stabilitásában és a gazdaság kiegyensúlyozott, fenntartható fejlődésében - mondta Varga Mihály jegybankelnök szerdán, az OTP tőzsdére lépésének 30. évfordulója alkalmából rendezett jubileumi rendezvényen.

Fogyasztóvédelmi program indul az idősek biztonságáért

A Nemzetgazdasági Minisztériumnak (NGM) és a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóságnak (NKFH) egyaránt fontos az időskorúak védelme és a fogyasztói tudatosságuk erősítése. Ezért a két szervezet országos kampányt indít.
Hirdetés

Hírek

Indul a Demján Sándor 1+1 program második üteme

A hazai kkv-k további megerősítése érdekében a kormány elindítja a Demján Sándor 1+1 KKV Beruházás-élénkítő támogatási program második ütemét 20 milliárd forint keretösszeggel.

Vállalati e-autó program: több mint ötezer nyertesnek utaltak már támogatást

Gyors ütemben halad a támogatások odaítélése is: már mintegy hétezer vállalkozás tudhatja nyertesnek magát.

Az év első kilenc hónapjában éves szinten csaknem 50 százalékkal nőtt az érdeklődés az új építésű lakások iránt

Az év első kilenc hónapjában országosan és éves összevetésben csaknem 50 százalékkal nőtt az érdeklődés az új építésű lakások iránt; a budapesti 25 százalékos erősödéshez képest a vármegyeszékhelyeken 65, a községekben pedig 93 százalékos élénkülés látható - közölte saját adatai alapján az ingatlan.com.

Stabilan egy százalék alatt az önkéntes nyugdíjpénztárak költsége

Az önkéntes nyugdíjpénztárak tavalyi - vagyonra vetített - díjterhelési mutatója 0,68 százalékra csökkent, változatlan befektetési és minimálisan apadó működési költségrészekkel, a jövőben várható terheket modellező 30 éves teljes költségmutató átlaga 0,93 százalék lett, így a pénztárak továbbra is az egyik legolcsóbb nyugdíj-előtakarékossági lehetőséget ajánlják ügyfeleiknek.

Nyár után emelkedett a nyaralók ára

A nyaralók ára egy év alatt kevésbé emelkedett, mint...

A KSH adatok alapján ha 6,6 évig semmire nem költünk meglehet a lakás

Tavaly országosan 6,6 évnyi keresetből lehetett venni egy átlagos lakást, Budapesten ez 8,7 év volt.

Megszületett Magyarország első mesterséges intelligencia törvénye

A kormány egy egykapus rendszert alakított ki, így a vállalkozások adminisztratív terhei nem növekednek, miközben a felhasználók biztonsága továbbra is garantált marad.

Messze van a bankkártyák kiszorításától, de erősödik a qvik

A piaci várakozások szerint a következő hónapokban megjelenhet az első nagy kiskereskedelmi lánc is, ahol a pénztáraknál qvik-fizetés is választható lesz.
Hirdetés

Gazdaság

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.

Kamatot csökkentett a Fed

Ezenkívül a központi bank úgy döntött, hogy december 1-jén befejezi az összes értékpapír-állományának csökkentését.

Van akinél nagyon komoly szja visszatérítést hozhat ez a megoldás

Az év vége közeledtével érdemes ellenőrizni az idei nyugdíjpénztári befizetéseink összegét, annak érdekében, hogy minél jobban ki tudjuk használni az szja-visszatérítés lehetőségét – hívja...

Ezt hozhatja a Széchenyi Kártya MAX+ kamatcsökkenése

A Széchenyi Kártya Program új kamatfeltételei kézzelfogható segítséget nyújtanak a hazai kkv-knak, különösen a működés finanszírozásában: a vállalkozások által fizetendő nettó kamat október 6-tól...