Hirdetés
Kezdőlap Autó Az örökéletű igásló receptje: gigantikus csomagtér, takarékos dízelmotor. Passat Variant Elegance 2.0...
No menu items!

Az örökéletű igásló receptje: gigantikus csomagtér, takarékos dízelmotor. Passat Variant Elegance 2.0 TDI DSG teszt

Amúgyis, de különösen a hatótávoságparával küzdő elektromos autózás idején a szokásosnál is felemelőbb érzés, amikor az ember beül egy hatalmas, kényelmes országúti bálna belsejébe, ahol azt látja: több, mint 1000 km van hátra, vagyis akár Frankfurtig is eljuthatunk tankolás nélkül. Már ez se kevés, de a legújabb Passat még ennél is többet tud. Ami akkor is erény, ha a modell sokak szerint már egyáltalán nem trendi. 

 Miközben nyilván az ár sem mindegy, de az egyik fő kérdés az, hogy trendi autót akarunk, vagy örökéletű jó kocsit. Még akkor is, ha az sokak szerint már idejétmúlt? Persze az, hogy mi az idejétmúlt, mi a modern és mi a hasznos az elég relatív. Mert miközben a legújabb modellek valóban kívül-belül attraktívabbak, de kérdés például az, hogy miközben menő, mennyire jó az, ha mondjuk menetközben a hatalmas érintő kijelzőn keresgélve kell valahogy beállítanunk a belső hőmérsékletet. Arról nem beszélve, hogy vannak olyan formák és értékek, amelyek a dizájntrendek elmúltával is időtlennek tűnnek. Ezt képviseli az az 1973 óta hódító Passat, amelyik a kategóriája egyetlen igazi túlélőjeként az 1973-as indulás óta már a 9.-ik generációval lépett a piacra.

Az, hogy az idők változnak persze a Passat története is mutatja, hiszen a SUV-ok által dominált világban alulmaradt szedánok bukása után az új Passat már csak kombi változatban jelent meg az Európai piacon. Nem véletlenül, hiszen még mindig megvan az a munkája miatt sokat és hosszú utakra induló üzletember réteg, amely a családi utazásoknál is boldogan pakolja tele az autót. Márpedig van hova, mert az új Passat Variant Elegance 2.0 TDI DSG méretei tekintélyt parancsolnak: elődjénél 14 centiméterrel hosszabb, 2 centiméterrel szélesebb, tengelytávja 5 centiméterrel nagyobb, ami összesen 4,92 méteres hosszúságot eredményez.

Ez a növekedés ráadásul a csomagtér kapacitásában is megmutatkozik, mely alaphelyzetben 690 literes, a hátsó ülések ledöntésével pedig egészen 1920 literig bővíthető. Amivel a Passat Variant bőven felülmúlja a kategóriája átlagát.

A modern-nem modern témánál persze a legelső tétel a meghajtás, hiszen ma már az elektromos, de legalább a hibrid a menő. De azért az sem véletlen, hogy a flottakezelők az utóbbi időben inkább az e-autókból csökkentik a darabszámot, miközben azoknak, akik évente több tízezer kilométert autóznak és a tankolás tekintetében is kiszámíthatóságot akarnak, még mindig a dízeleket ajánlják. Ez még az egyre erőteljesebben jelentkező fenntarthatósági igényeknek sem mond ellent, mert a rendesen felfújt dízelbotrány óta a dízelautók olyan fejlődést mutattak a kibocsátás terén, amivel (különösen ha az e-autók teljes életútját, a ritkaföldfémek kitermelésétől vesszük alapul) már egyáltalán nincs szégyenkezni valójuk. Arról nem beszélve, hogy a 9. generációs Passat dízel változata 6 liter körüli átlagfogyasztásával kifejezetten pénztárcakímélőnek is tekinthető.

Mivel a Passat célközönsége nem az állandóan újra, hanem a stabil értékekre vágyók köréből kerül ki, a kocsi se kívül, se belül nem ígér semmilyen meglepőt. A biztonsági játék előnye viszont az, hogy szinte minden olyan, ahogy megszoktuk, vagyis megbízható és jó. Az akár kényelmes masszásfotelként is használható ülések kényelmesek és elől-hátul egyaránt hatalmas lábtér biztosítja a kényelmes utazást. A műszerfal legnagyobb újdonsága pedig az 10,25 colos, személyre szabható digitális műszeregység, amely jól kezelhető és jól mutat a letisztult megjelenésű műszerfalon.

A Passat Variant Elegance 2.0 TDI DSG szívét egy 2 literes, 4 hengeres turbódízel motor adja, ami 150 lóerővel és 360 Nm-es nyomatékkal járul hozzá a biztonságos utazáshoz. Az autó 0-100 km/h-ra 9,3 másodperc alatt gyorsul, végsebessége pedig 223 km/h. Bár a Passat nem versenyautó, a DSG váltó észrevétlenül és hatékonyan teszi a dolgát, biztosítva a kényelmes vezetési élményt amit az is segít, hogy az intelligens LED fényszórók kiválóan világítanak.

Az, hogy az idők mennyire változnak, nem csak az mutatja, hogy a Passat esetében eltűnt a szedan kivitel, hanem az is, hogy a Volkswagen, a házon belüli legnagyobb riválisára, a Superbet jegyző Skodára bízta az új kombi Passat megalkotását. Az eredmény egy olyan autó, amely vezetés közben megőrizte a márka megszokott erényeit, a stabilitást, a kiváló rugózást. És ami különösen manapság nem mellékes: egy olyan nagy és gazdaságosan üzemeltethető autó kerül 17 millió forintba (a teszt autónk gazdag felszereltségével), hogy aki megveszi, az autókérdést tekintve biztos, hogy évekig nyugodtan alhat majd.

Érsek M. Zoltán

Az írás testvérlapunk AzUtazó felületén jelent meg

Hirdetés
Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Növekvő forgalomban csökkent a BUX a héten

A részvénypiac forgalma a héten 69,9 milliárd forint volt az előző heti 63,2 milliárd forint után, a vezető részvények gyengültek.

Mit és honnan visznek el? Az új lomtalanítási rendszer részletei

a fővárosi lakosok - az eddigiekkel ellentétben - nem a lakóépületük elé történő kihelyezéssel, hanem az egyes kerületekben kifejezetten ezen céllal, ideiglenes jelleggel kialakított gyűjtőpontokon adhatják le a háztartásokban felhalmozott lomhulladékokat,

Január 1-től emelkedik a gázolaj jövedéki adója

A NAV által közzétett lista szerint egy literre vetítve a gázolaj jövedéki adója a mostani 142,9 forint helyett 148,76 forintra emelkedik.

A TEK a karácsonyi vásárokra is figyel

A rendezvények biztonsága érdekében a terrorelhárítók folyamatosan figyelemmel kísérik és elemzik a lehetséges kockázati tényezőket is, a partnerszolgálatokkal folyamatosan együttműködve értékelnek minden információt.
Hirdetés

Hírek

Alig változott a forint árfolyama péntek reggelre

A decemberi kezdéshez képest a forint az euró ellenében 0,4 százalékkal, a dollárral szemben 2,5 százalékkal a svájci frankkal szemben 0,6 százalékkal gyengült.

Csökkent a 6 hónapos diszkont kincstárjegy aukciós átlaghozama

A 6 hónapos diszkontkincstárjegy-aukción az ÁKK 10,0 milliárd forintért vitt piacra állampapírt.

Vegyesen alakult kedd reggel a forint árfolyama

Kedd reggeli jegyzésén a forint erősebben áll a decemberi kezdésnél, 0,9 százalékkal az euró, 0,2 százalékkal a dollár és 1,8 százalékkal a svájci frank ellenében.

Országgyűlés – Kedd a döntések napja – két tucat előterjesztés

A Pénzügyminisztérium év végével beolvad a Nemzetgazdasági Minisztériumba.

Címzetes egyetemi docensi címet kapott Feldman Zsolt

Az elismerés átadására a MATE Cselekvő Vezetők Konferenciáján került sor az intézmény kaposvári campusán.

Alig változott hétfő reggelre a forint árfolyama

Hétfő reggeli jegyzésén a forint gyengébben áll a decemberi kezdésnél, 0,3 százalékkal az euró, 0,7 százalékkal a dollár és 0,8 százalékkal a svájci frank ellenében.

A Mikulás nyomában Antalyában

A templomban található egy római kori szarkofág, amelyet halpikkelyek és akantuszlevelek díszítenek, és amelyről úgy vélik, hogy Szent Miklósé volt.

Vegyesen mozgott a forint péntek reggel

Az euró a kora esti 1,0553 dollár után 1,0568 dolláron áll péntek reggel.

Gazdaság

Lezárult a állampapír-vásárlási nyereményjáték

A MÁK tájékoztatott arról is, hogy a kincstár értékpapír- vagy Start-számlával rendelkező ügyfélköre az idén elérte az 1 milliót, ezzel 2020-hoz képest megduplázódott az ügyfelei száma.

A Fed 25 bázisponttal csökkentette az irányadó dollárkamatokat

z irányadó dollárkamatláb az idén átlagosan 4,4 százalék lesz.

Csökkentette az irányadó eurókamatokat az EKB

A kamatcsökkentést az EKB a kedvezőbb inflációs kilátásokkal és a monetáris politika transzmissziójának javulásával indokolta.

Egymillió magyar embernek van állampapírja a Magyar Államkincstárnál

Állampapírt ma már akár telefonról is, néhány kattintással lehet vásárolni a WebKincstár és a MobilKincstár felületein