Kezdőlap Autó Az örökéletű igásló receptje: gigantikus csomagtér, takarékos dízelmotor. Passat Variant Elegance 2.0...
No menu items!

Az örökéletű igásló receptje: gigantikus csomagtér, takarékos dízelmotor. Passat Variant Elegance 2.0 TDI DSG teszt

Amúgyis, de különösen a hatótávoságparával küzdő elektromos autózás idején a szokásosnál is felemelőbb érzés, amikor az ember beül egy hatalmas, kényelmes országúti bálna belsejébe, ahol azt látja: több, mint 1000 km van hátra, vagyis akár Frankfurtig is eljuthatunk tankolás nélkül. Már ez se kevés, de a legújabb Passat még ennél is többet tud. Ami akkor is erény, ha a modell sokak szerint már egyáltalán nem trendi. 

 Miközben nyilván az ár sem mindegy, de az egyik fő kérdés az, hogy trendi autót akarunk, vagy örökéletű jó kocsit. Még akkor is, ha az sokak szerint már idejétmúlt? Persze az, hogy mi az idejétmúlt, mi a modern és mi a hasznos az elég relatív. Mert miközben a legújabb modellek valóban kívül-belül attraktívabbak, de kérdés például az, hogy miközben menő, mennyire jó az, ha mondjuk menetközben a hatalmas érintő kijelzőn keresgélve kell valahogy beállítanunk a belső hőmérsékletet. Arról nem beszélve, hogy vannak olyan formák és értékek, amelyek a dizájntrendek elmúltával is időtlennek tűnnek. Ezt képviseli az az 1973 óta hódító Passat, amelyik a kategóriája egyetlen igazi túlélőjeként az 1973-as indulás óta már a 9.-ik generációval lépett a piacra.

Az, hogy az idők változnak persze a Passat története is mutatja, hiszen a SUV-ok által dominált világban alulmaradt szedánok bukása után az új Passat már csak kombi változatban jelent meg az Európai piacon. Nem véletlenül, hiszen még mindig megvan az a munkája miatt sokat és hosszú utakra induló üzletember réteg, amely a családi utazásoknál is boldogan pakolja tele az autót. Márpedig van hova, mert az új Passat Variant Elegance 2.0 TDI DSG méretei tekintélyt parancsolnak: elődjénél 14 centiméterrel hosszabb, 2 centiméterrel szélesebb, tengelytávja 5 centiméterrel nagyobb, ami összesen 4,92 méteres hosszúságot eredményez.

Ez a növekedés ráadásul a csomagtér kapacitásában is megmutatkozik, mely alaphelyzetben 690 literes, a hátsó ülések ledöntésével pedig egészen 1920 literig bővíthető. Amivel a Passat Variant bőven felülmúlja a kategóriája átlagát.

A modern-nem modern témánál persze a legelső tétel a meghajtás, hiszen ma már az elektromos, de legalább a hibrid a menő. De azért az sem véletlen, hogy a flottakezelők az utóbbi időben inkább az e-autókból csökkentik a darabszámot, miközben azoknak, akik évente több tízezer kilométert autóznak és a tankolás tekintetében is kiszámíthatóságot akarnak, még mindig a dízeleket ajánlják. Ez még az egyre erőteljesebben jelentkező fenntarthatósági igényeknek sem mond ellent, mert a rendesen felfújt dízelbotrány óta a dízelautók olyan fejlődést mutattak a kibocsátás terén, amivel (különösen ha az e-autók teljes életútját, a ritkaföldfémek kitermelésétől vesszük alapul) már egyáltalán nincs szégyenkezni valójuk. Arról nem beszélve, hogy a 9. generációs Passat dízel változata 6 liter körüli átlagfogyasztásával kifejezetten pénztárcakímélőnek is tekinthető.

Mivel a Passat célközönsége nem az állandóan újra, hanem a stabil értékekre vágyók köréből kerül ki, a kocsi se kívül, se belül nem ígér semmilyen meglepőt. A biztonsági játék előnye viszont az, hogy szinte minden olyan, ahogy megszoktuk, vagyis megbízható és jó. Az akár kényelmes masszásfotelként is használható ülések kényelmesek és elől-hátul egyaránt hatalmas lábtér biztosítja a kényelmes utazást. A műszerfal legnagyobb újdonsága pedig az 10,25 colos, személyre szabható digitális műszeregység, amely jól kezelhető és jól mutat a letisztult megjelenésű műszerfalon.

A Passat Variant Elegance 2.0 TDI DSG szívét egy 2 literes, 4 hengeres turbódízel motor adja, ami 150 lóerővel és 360 Nm-es nyomatékkal járul hozzá a biztonságos utazáshoz. Az autó 0-100 km/h-ra 9,3 másodperc alatt gyorsul, végsebessége pedig 223 km/h. Bár a Passat nem versenyautó, a DSG váltó észrevétlenül és hatékonyan teszi a dolgát, biztosítva a kényelmes vezetési élményt amit az is segít, hogy az intelligens LED fényszórók kiválóan világítanak.

Az, hogy az idők mennyire változnak, nem csak az mutatja, hogy a Passat esetében eltűnt a szedan kivitel, hanem az is, hogy a Volkswagen, a házon belüli legnagyobb riválisára, a Superbet jegyző Skodára bízta az új kombi Passat megalkotását. Az eredmény egy olyan autó, amely vezetés közben megőrizte a márka megszokott erényeit, a stabilitást, a kiváló rugózást. És ami különösen manapság nem mellékes: egy olyan nagy és gazdaságosan üzemeltethető autó kerül 17 millió forintba (a teszt autónk gazdag felszereltségével), hogy aki megveszi, az autókérdést tekintve biztos, hogy évekig nyugodtan alhat majd.

Érsek M. Zoltán

Az írás testvérlapunk AzUtazó felületén jelent meg

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Összefogás a hazai szőlőültetvények megvédésére

Az együttműködés erejével remélhetőleg sikerül gátat szabni a hazai szőlő-bor ágazatot fenyegető betegség további terjedésének.

Elvesztél az Otthon Start módosításai között? Segítünk képbe kerülni

A jelenlegi szabályozás szerint csak a 2022. január 1. után tett egyszerű bejelentéssel, véglegessé vált építési engedéllyel megkezdett építkezések finanszírozására igényelhető az Otthon Start lakáshitel

Devizapiac – Alig változott hétfő reggelre a forint árfolyama

A forint erősebben áll mindhárom devizával szemben az év eleji kezdéshez képest: 5,3 százalékkal az euró, 15,6 százalékkal a dollár és 3,9 százalékkal a svájci frank ellenében.

A fizikai dolgozók átlagos órabére 8,1 százalékkal nőtt éves szinten a harmadik negyedévben

A 800 ezer és 1,2 millió forint közötti havi bruttó fizetési sávban dolgozó alkalmazottaknál a béremelkedés mértéke 2025 harmadik negyedévében átlagosan 6,9 százalék volt az előző év azonos időszakához viszonyítva.
Hirdetés

Hírek

Összefogás a hazai szőlőültetvények megvédésére

Az együttműködés erejével remélhetőleg sikerül gátat szabni a hazai szőlő-bor ágazatot fenyegető betegség további terjedésének.

Elvesztél az Otthon Start módosításai között? Segítünk képbe kerülni

A jelenlegi szabályozás szerint csak a 2022. január 1. után tett egyszerű bejelentéssel, véglegessé vált építési engedéllyel megkezdett építkezések finanszírozására igényelhető az Otthon Start lakáshitel

Devizapiac – Alig változott hétfő reggelre a forint árfolyama

A forint erősebben áll mindhárom devizával szemben az év eleji kezdéshez képest: 5,3 százalékkal az euró, 15,6 százalékkal a dollár és 3,9 százalékkal a svájci frank ellenében.

Már ereszt az Otthon Start lufi: meddig tart ki a támogatás népszerűsége?

A Google Trends adatai alapján jól látható, hogy az internetes keresések gyakorisága július-augusztusban összességében folyamatosan emelkedett, miközben egy-egy bejelentés, nyilvánosságra került részletszabály jelentősen tudta fokozni az érdeklődést.

Javaslat egy Globális Erdészeti Tudásmegosztó Rendszer létrehozására – mi is benne vagyunk

Magyarország aktív szerepet vállal az erdőtüzek elleni globális fellépésben

A mesterséges intelligencia-láz az új aranyláz a San Franciscoban

Fotó:Freepik San Francisco ismét a világ figyelmének középpontjába került –...

Akár 640 ezres kezdőbér várja a technikumot választó fiatalokat

Bár sokan még bizonytalanok 14 évesen, egyre több diák választ tudatosan olyan területeket, ahol a személyes érdeklődésüket anyagi és társadalmi elismertséggel is kamatoztathatják.

Varázsvilággal nyit a Lumina Park Budapest

A Varázsvilág csodás tájakon és mesebeli világokon át izgalmas utazással várja a Palatinus fürdőbe látogatókat október 22-től egészen a tavasz kezdetéig
Hirdetés

Gazdaság

Van akinél nagyon komoly szja visszatérítést hozhat ez a megoldás

Az év vége közeledtével érdemes ellenőrizni az idei nyugdíjpénztári befizetéseink összegét, annak érdekében, hogy minél jobban ki tudjuk használni az szja-visszatérítés lehetőségét – hívja...

Ezt hozhatja a Széchenyi Kártya MAX+ kamatcsökkenése

A Széchenyi Kártya Program új kamatfeltételei kézzelfogható segítséget nyújtanak a hazai kkv-knak, különösen a működés finanszírozásában: a vállalkozások által fizetendő nettó kamat október 6-tól...

Tisztázzuk a vagyonadó terveket: ma egymilliárdosnak lenni már nem akkora szó, mint tíz éve

Ma már nagyjából 7000-10.000 magyar rendelkezik legalább 1 milliárd forintos klasszikus pénzügyi vagyonnal, 30.000 fő rendelkezik egymilliárdot meghaladó teljes vagyonnal, számuk pedig 2030-ra ötödével nőhet.

Oda az MBH kapcsolat, de marad a régi gondoskodás

Megújul a Gondoskodás Egészség- és Nyugdíjpénztár – megszűnik az MBH-val való együttműködés A mai nap első híre az volt, hogy az MBH Bank felülvizsgálta és...