Hirdetés
Kezdőlap Turizmus Nemzetközi felmérés: az üzleti utazókat nem izgatja a fenntarthatóság
No menu items!

Nemzetközi felmérés: az üzleti utazókat nem izgatja a fenntarthatóság

A fenntarthatóság a legkevésbé fontos befolyásoló tényezők közé tartozott az üzleti utazók légi utazási döntéseiben, és kétharmaduk soha vagy ritkán veszi figyelembe a környezetvédelmi szempontokat, ha azok magasabb költséggel járnak – derül ki a hollandiai központú BCD Travel új, légi utazási felméréséből.

 

A felmérésben résztvevő válaszadók mindössze 4 százaléka jelezte, hogy figyelembe veszi a fenntarthatóságot, amikor repülőjegyet foglal. A legfontosabb tényezők, amelyeket figyelembe vesznek, az érkezési és indulási idő vagy a repülés időtartama (71 százalék), az ár (51 százalék) és a munkáltatójuk utazáshoz kapcsolódó politikája (49 százalék) – számol be a Business Travel News.

A megkérdezettek mindössze 4 százaléka jelezte, hogy azt a járatot választja, amely a legkevesebb szén-dioxid-kibocsátással jár, és szintén 4 százalék mondta, hogy olyan légitársasággal repül, amely fenntartható üzemanyagot használ.

Más az elv és más a gyakorlat

A BCD augusztus 7-16. között 1319 európai, észak-amerikai és ázsiai-csendes-óceáni üzleti utazót kérdezett meg, akik az elmúlt 12 hónapban üzleti céllal repülővel utaztak. „Az utazási politikáról szóló legutóbbi vásárlói felmérésünkből kiderült, hogy a cégek közel negyede a legfőbb prioritásként kezeli az utazási politikájának fenntarthatóbbá tételét” – mondta Olivia Ruggles-Brise, a BCD fenntarthatóságért felelős alelnöke a közleményében. „Ez a kutatás azonban azt mutatja, hogy maguk az utazók nem ugyanilyen mértékben helyezik előtérbe a fenntarthatóságot. Az utazásszervezők a fenntartható intézkedések ösztönzésével vagy előírásával befolyásolhatják az utazók viselkedését, amelyek gyakran kéz a kézben járnak az utazók jólétével. A közvetlen járatok például fenntarthatóbbak és kevésbé stresszesek az utazók számára”.

A válaszadók egyharmada volt rendkívül elégedett (32 százalék) vagy valamelyest elégedett (35 százalék) a munkáltatója légiközlekedési politikájával, 13 százalékuk pedig valamelyest vagy rendkívül elégedetlen. Az előnyben részesített légitársaságok választásával való elégedettség tekintetében valamivel magasabbak az arányok: 38 százalékuk volt rendkívül elégedett, 36 százalékuk pedig valamelyest elégedett, míg 10 százalékuk volt valamelyest vagy rendkívül elégedetlen.

Arra a kérdésre, hogy milyen kihívásokat tapasztaltak a repülőjegy-foglalás során, 30 százalék azt válaszolta, hogy „semmit”, ez volt a legmagasabb arányú válasz. De ezt szorosan követte 29 százalékkal az elégedetlenség azzal kapcsolatban, hogy az extra szolgáltatásokat nem fedezték le, vagy jóváhagyást igényeltek, míg 20 százalék a „felhasználóbarát” foglalási eszközöket említette.

Ami a légitársaságok oldalát illeti, az üzleti utazók a késések (69 százalék), a kényelmetlen repülési idők (48 százalék), a kényelmetlen ülések (43 százalék) és a járattörlések (39 százalék) miatt bosszankodnak a legjobban. Közel egyharmaduk (32 százalék) említette, hogy a kézipoggyásznak nincs hely a fej feletti tárolókban, mint olyan helyzetet, amelyet üzleti célú repüléskor tapasztaltak, 27 százalékuk pedig a repülőgépen a beszálláskor tapasztalt technikai problémákat.

Légi vásárlási szokások

A válaszadók mintegy 37 százaléka az elérhető legolcsóbb repülőjegyet vásárolja meg, míg 28 százalékuk a teljesen visszatérítendő és rugalmas jegyeket vagy a részben visszatérítendő jegyeket és a díjköteles változtatásokat választja (22 százalék). Közel egyötödük (18 százalék) nem visszatérítendő jegyet vásárol, amelyen nem engedélyezett a változtatás.

A megvásárolt kiegészítő szolgáltatások közül a feladott poggyász (51 százalék), az ülőhely kiválasztása (48 százalék) és a kézipoggyász (34 százalék) a legnépszerűbbek.

A válaszadók közel egynegyede (39 százalék) tesz két-három napos üzleti utat, 36 százalékuk négy-hat napos, 10 százalékuk pedig hét-tizenhárom napos utat. Mindössze 3 százalékuk repül egynapos utakra. Egyharmaduk belföldi és nemzetközi utakat is tesz. A rövid távú járatok esetében a válaszadók 88 százaléka turistaosztályon repül. Hosszú távú utazások esetén 48 százalékuk turistaosztályon, 19 százalékuk prémium turistaosztályon, 31 százalékuk pedig üzleti osztályon repül.

Fotó:Freepik

Hirdetés
0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Szabadon bárhova! – Bécs új kerékpárja  mozgáskorlátozottaknak

Bécs városa továbbra is elkötelezetten dolgozik a fenntartható közlekedés fejlesztésén, ennek jegyében 2025 áprilisában bemutatták az első mozgáskorlátozottak igényeihez igazított "Grätzl-kerékpárt", amely a környezetbarát és akadálymentes közlekedést támogatja.

újabb negyedéves csúcs a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

A magyar légiközlekedés erősödése továbbra is hozzájárul gazdaságunk növekedéséhez - mutatott rá közösségi oldalán szerdán megjelent bejegyzésében Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter.

Egy wellness-szállóban a NAV leengedte a medence vizét

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) munkatársainak kellett leengedni annak a wellness-szállónak a medencéjét, amely a kormányhivatal ellenőrzésén feltárt problémákat a felszólítás ellenére sem szüntette meg.

Emelkedő esetszám a galandféreg-fertőzéssel kapcsolatban

Magyarországon is mind gyakrabban fordul elő egy állatról emberre terjedő, galandféreg okozta betegség, az echinococcosis
Hirdetés

Hírek

Szabadon bárhova! – Bécs új kerékpárja  mozgáskorlátozottaknak

Bécs városa továbbra is elkötelezetten dolgozik a fenntartható közlekedés fejlesztésén, ennek jegyében 2025 áprilisában bemutatták az első mozgáskorlátozottak igényeihez igazított "Grätzl-kerékpárt", amely a környezetbarát és akadálymentes közlekedést támogatja.

Oszakai Világkiállítás – megnyílt a Magyar Pavilon

Az Oszakai Világkiállítás a világ legnagyobb volumenű kulturális, turisztikai és gazdasági hatású eseményeinek egyike, egyúttal páratlan diplomáciai és gazdaságfejlesztési lehetőség

Itt az idő: be kell fizetni a gépjárműadót

Közeleg az április 15-i határidő, az autósok több mint fele már befizette a gépjárműadót, a 3,3 millió érintett közül 1,7 millióan

Ők így csinálják: Bécs fiataljait célozzák meg

A bécsi városvezetés új, modern kampányt indított, hogy minél több fiatalt vonjon be az áprilisi helyi választásokba. Digitális eszközökkel, influencerek közreműködésével és interaktív tartalmakkal próbálják elérni, hogy a fiatalok valóban éljenek szavazati jogukkal.

Trump tovább vámolja Kínát, közben mézesmadzagot dob a többieknek – összefoglaló

A CNBC, amely élő folyamban követi Trump elnök kaotikus...

Trump azonnali hatállyal 125 százalékra emeli a kínai vámot, haladékot ad a többieknek.

Donald Trump ismét posztolt a közösségi médiában, ezúttal megint Kínát vette célba. Most azt mondta, hogy 125%-ra emeli a Kínára kivetett vámot - méghozzá „azonnali hatállyal”

Kína 84%-os vámokat jelent be az amerikai árukra a Trumppal való leszámolás során. Európa is visszavág

Kína szerdán 84 százalékos megtorló vámokat vezetett be az...
Hirdetés

Gazdaság

Devizapiac – Erősödött kissé a forint kedd reggelre

Erősödött kissé a forint a főbb devizákkal szemben kedd reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Szokatlan mértékű túlterheléses támadás érte az OTP-t

Nemzetközi mércével mérve is szokatlan méretű túlterheléses támadás érte csütörtökön az OTP Bank digitális ügyfélkiszolgálási felületeit

Indul a Lakhatási Tőkeprogram, emelt keretösszeggel, 300 milliárd forinttal

A Lakhatási Tőkeprogram a nagy érdeklődés miatt 100 milliárd forinttal magasabb keretösszeggel, 300 milliárd forinttal indul el.

Európai terjeszkedéséhez olasz bankot nézett ki az ING

  Fotó: popso.it Európai terjeszkedési tervéhez igazodva az ING, Olaszország felé vette az irányt, ahol a Banca Popolare di Sondrioval vette fel a kapcsolatot. Az ING Group...