A hongkongi Cathay Pacific internetes foglalási rendszerének hibája miatt a tényleges ár töredékéért jutottak az óév utolsó napján első osztályra szóló repülőjegyekhez jónéhányan. A hibát azóta már kijavították, de a cég közölte, senkinek sem törlik a foglalását – tudta meg a Bloomberg.
Az egyik legnagyobb ázsiai légitársaság később a Twitteren és a Facebookon is bejelentette, hogy számítástechnikai szakemberei észlelték és egyúttal el is hárították a hibát. A malőr miatt ugyanakkor többen is 600-700 dollárért vásárolhatták meg a 15-20 ezer dolláros eredeti árú első osztályú jegyeket. Akadt olyan szerencsés vevő is, aki a vietnami Da Nang és New York között közlekedő menetrendszerinti járat business class részlegén 16 ezer dollár helyett 675 dollárért utazhat majd.
Bár a hibát viszonylag hamar sikerült elhárítania a Cathay Pacific-nek, a légitársaság mégsem lehet nyugodt a számítógépes rendszerét illetően, hiszen az eset előtt háromnegyed évvel, 2018 márciusában nagyszabású hackertámadás érte, csaknem 10 millió utas személyes adatai – nevek, útlevélszámok, bankkártyák adatai – kerültek illetéktelen kezekbe.