Az elektromos autók piacán az első helyről letaszított francia Zoe újra az élre kíván kerülni. Legalábbi ez sejlik fel a mögött, hogy a Renault Zoe egymilliárd eurós elektromos járműtechnológiai fejlesztési programot hirdetett, amelynek révén a Párizs melletti Flins üzemben készülő modell gyártásának a megduplázására készül.
A Zoe az egyik legsikeresebb elektromos autó volt 2015 és 2017 között az európai piacon, az idén azonban a Renault japán partnerének Nissan Leaf modellje már megelőzte az eladásokban.
Tavaly 30 ezer Renault Zoe gördült le a Flins üzem szerelőszalagjairól és ezzel 100 ezerre emelkedett a modell bemutatása óta elkészült példányok száma. A 2012-ben bemutatott teljesen elektromos Renault Zoe új verziója jövőre kerül kereskedelmi forgalomba – adja hírül az Automotive News Europe hírportál.
A Renault a Zoe napi gyártási volumenét 440-re tervezi emelni a jelenlegi 220-ról. A kapacitásnövelő beruházás kivitelezéséhez a Franciaországban hagyományos augusztusi üzemszünetet veszik igénybe. A beruházás az üzemben működő akkumulátor-összeszerelő részleg bővítését is magában foglalja
A Renault Flins üzeme 1952 óta működik. Jelenleg az üzemben a Renault Clio és Zoe, valamint a Nissan Micra modellek gördülnek le a szerelőszalagról. Tavaly az üzemben 63 ezer Renault Clio és 94 ezer Nissan Micra készült. A Zoe gyártásának megduplázásához a Clio gyártásának a törökországi Bursa és a szlovéniai Novo Mesto üzemekbe történő áthelyezésével csinálnak helyet. A keresleti ingadozások kiegyenlítésére azonban a Flins üzem is gyárt még Clio modelleket, de viszonylag alacsony példányszámban. A Clio ötödik generációs modelljét az idei év végén, vagy a jövő év elején mutatja be a Renault.
A Renault elektromos modellpalettáján a Zoe mellett még a Twizy “négykerekű robogó” szerepel. Az autógyár Drive the Future stratégiai terve a meglévő platformon továbbfejlesztett Zoe mellett 2022-ig további nyolc modellel tervezi bővíteni az elektromos modellpalettát.
A Renault-Nissan szövetség viszonylag hamar belevetette magát az elektromos autók gyártásába. Carlos Ghosn vezérigazgató irányítása alatt 2011-ben négymilliárd eurót invesztáltak technológiai fejlesztésekbe és gyártási beruházásokba. Az autógyár szövetség 2013-ig évi 500 ezer elektromos autót tervezett gyártani, ez azonban nem valósult meg. A kezdetek óta eddig összesen 600 ezer elektromos autót értékesítettek – idézi az MTI az adatokat.
Az EagleAid grafikájának számai Nyugat-Európa piacára vonatkoznak, hazai villanyautósok lapja közlése szerint “talán senkit sem lep meg, hogy a kontinens keleti fele nem okoz túl nagy torzulást az eredményekben”.