Hirdetés
Kezdőlap Autóipar A bicikli előzi az autót - különösen, ha elektromos
No menu items!

A bicikli előzi az autót – különösen, ha elektromos

Egyre népszerűbbek az elektromos kerékpárok. Németországban adják el belőlük a legtöbbet. A német autóipari beszállítók egyre komolyabb üzletet látnak a kétkerekűekben.

Hódítanak az elektromos biciklik. A kontinens legjelentősebb szakkiállításán a németországi Friedrichshafenben kiderült, hogy egyre több autókereskedő a négykerekűek mellé a kétkerekűeket is felvette a kínálatába. Az autóipari beszállítók is felfedezték maguknak az új szegmenst.

A külcsin sem közömbös

Németországban 2019 első félévében közel 3 millió kerékpár kelt el, 3%-al több, mint 2018 azonos időszakában. Az e-bike eladások még jobban, 12%-al emelkedtek. Az átlagot a hagyományos biciklik húzzak le. Ezekből kevesebbet sikerült csak értékesíteni.

Dugók, drága parkolás és benzin, növekvő környezet, valamint egészségtudatosság – a körülmények a villanybicikliknek kedveznek. Szakértők arra számítanak, hogy év végéig az e-bike eladások száma első alkalommal át fogja lépni az 1 milliót.

Újdonság a piacon a ’cargo-bike’, tehát csomagszállításra alkalmas elektromos tricikli. Cégek és magánszemélyek is vásárolnak belőle. Bevásárolni, gyerkőcöket iskolába vinni, árut vagy csomagot kiszállítani – hatalmas bennük a potenciál.

A fejlődés lélegzetelállító, az ’Eurobike’ standjain sok a ’lite-e-bike’, tehát az olyan elektromos bicikli, amelynek a súly nem éri el a 15 kilót! Az akkuk egyre kisebbek, a váz csöveibe integrálhatók, alig tűnik fel, hogy gép segít rá a fizikai hajtásra.

A Kerékpárgyártók Szövetségének elnöke büszke rá, hogy a német márkák piaci részesedése 40%. Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy a ’Made in Germany’ feliratú bicikli sok része külföldről érkezik és csak az összeszerelés történik Németországban. Az alumínium vázak szinte kivétel nélkül Ázsiában készülnek.

Siegfrid Neuberger

Az európai gyártásuk újjáélesztésére kísérletet tett ugyan egy portugál cég, piaci részesedése azonban még elenyésző – tudhatják meg az ’Eurobike’ résztvevői Siegfrid Neuberger megnyitó beszédéből.

Németország nem csak az autózásban, a kerékpározásban is megkerülhetetlen tényező. Évi 3 millió darabbal a németeknél kel el a legtöbb bicaj Európában. 1,9 milliós gyártási darabszámmal azonban csak másodikok Itália mögött, ahol évente 2,3 millió kerékpárt szerelnek össze.

Eurobike – nagy siker lett

A 2000-es évek elején, 3,5 millió körüli darabszámmal még Németország állt a dobogó élén. A több évig tartó visszaesés után most ismét növekedésre számítanak a gyártók, így Dirk Sölting, egy baden-württembergi kerékpárgyár sajtófőnöke is. Ez az elektrobiciklik térnyerésével függ össze.

A kerékpárgyártók gyakran beszállítóktól vásárolják a kész motorokat. Ezen a területen a német autóipari beszállítók rendelkeznek a legtöbb tapasztalattal és know how-val. Amit olyan óriáscégek, mint a Bosch, a Mahle vagy a ZF az autók számára fejlesztettek ki, kevés ráfordítással a bicikligyártók igényeihez igazítható. Így a német kerékpárgyártók helyzeti előnybe fognak kerülni – jövendöli a szakmai szövetség elnöke.

Hirdetés
Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A francia elnök sötét és prófétai figyelmeztetést adott ki

Európának fel kell ébrednie erre az új veszélyre. Macron nem hajlandó visszalépni februári nyilatkozatától, miszerint Európának nem szabad kizárnia, hogy csapatokat vezényeljen Ukrajnába.

További két évvel meghosszabbítják a kedvezményes lakásáfát

A költségvetés biztosítja az adócsökkentéshez szükséges forrásokat, az intézkedés a hiánycélt nem veszélyezteti

Véget ért az idei Szakma Sztár Fesztivál

Sikerrel zárult az idei Szakma Sztár Fesztivál. Az esemény zárónapján 65 szakmából 21 agrárszakmában, az ország legjobb tanulói, összesen 63 diák részesült elismerésben, akik példát mutatnak a környezetüknek, iskolájuknak, településüknek, sok száz hozzájuk hasonló fiatalnak. A fesztivál ideje alatt a szakmai bemutatók során, a foglalkoztatószigeteken keresztül az általános iskolások és szüleik is megismerkedhettek az agrár- és élelmiszeripari szakmákkal.

Mit várnak a cégvezetők a mesterséges intelligenciától?

Mit várnak a cégvezetők a mesterséges intelligenciától? A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Hirdetés

Hírek

Felülteljesített a magyar tőzsde

A részvénypiac forgalma 14,6 milliárd forint volt, a vezető részvények a Mol kivételével erősödtek az előző napi záráshoz képest.

Mínuszban zártak a vezető nyugat-európai tőzsdék

 Mínuszban zárták a kereskedést a vezető nyugat-európai tőzsdék kedden.

Történelmi csúcson zárt a BUX – A Magyar Telekom és az OTP húzta az indexet

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 846,62 pontos, 1,26...

Vegyesen zártak a vezető nyugat-európai tőzsdék

Az euróövezeti EuroStoxx50 index 0,48 százalékkal esett.

Heti várható – Kamatdöntő ülést tart a jegybank, munkaerőpiaci adatok

Januárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605 100 forint, a kedvezmények figyelembevételével számolt nettó átlagkereset 416 600 forint volt.

Indexemelkedéssel zártak csütörtökön az európai tőzsdék

Az európai gyűjtőindexek az év eleje óta több mint négy százalékkal emelkedtek, az euróövezeti kilenc százalékkal.

Gyengült csütörtökön a forint

Gyengült csütörtökön a forint a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon

Pluszban kezdtek a vezető nyugat-európai tőzsdék

Erősödéssel indítottak a vezető nyugat-európai tőzsdék csütörtökön
Hirdetés

Gazdaság

Begyújtották a rakétát a nyugdíjpénztárak

A magán-nyugdíjpénztári alapok hasonlóan teljesítettek, mint az önkéntes pénztári portfóliók. A legkockázatosabb növekedési alapok árfolyama emelkedett a legnagyobb mértékben 2,7-5,1 százalék között.

Ami sok, az sok: Nagy Márton behívatta a Mol és a Magyar Ásványolaj Szövetség képviselőit

A tárcavezető a rendkívüli egyeztetésen megállapította, hogy Magyarországon az üzemanyagok ára a régiós átlagnál magasabb.

Sok bankszámlás megúszta a drasztikus áremelést 

A digitális bankolásra ösztönöznek a díjemelések

A kormányzati szektor GDP-arányos hiánya 6,7 százalékos volt 2023-ban

A kormányzati szektor adóssága - a Magyar Nemzeti Bank adatai alapján - 2023 végén 55 134 milliárd forintot, a GDP 73,5 százalékát érte el.