Kezdőlap Hírek Labdarúgás - értékrangsor. A két BL-döntős nincs a top 5-ben
No menu items!

Labdarúgás – értékrangsor. A két BL-döntős nincs a top 5-ben

A koronavírus-járvány miatt csökkent Európa legjelentősebb labdarúgóklubjainak vállalati értéke – derül ki a KPMG Football Benchmark éves értékbecslési jelentéséből.

A KPMG összesítése szerint a Real Madrid sorozatban harmadszor őrizte meg pozícióját a legértékesebb európai futballklubok rangsorának élén, megelőzve az FC Barcelonát és a Manchester Unitedet, a katalán és az angol együttes azonban helyet cserélt egymással.

A Paris Saint-Germain a nyolcadik helyre lépett előre, megelőzve a Tottenham Hotspurt, míg a Juventus visszatért az első tízbe az Arsenal kiszorításával, amely hat helyet veszített a rangsor első, 2016-os kiadása óta.

Az idei Bajnokok Ligája-döntő két résztvevője, a Manchester City és a Chelsea a hatodik, illetve a hetedik helyre csúszott vissza egy-egy hellyel.

A top 10-ben szereplő klubok. Jobbra az értékük millió euróban, majd az előző évhez viszonyított változás millió euróban és százalékban. Forrás: KPMG

Az idei 32-es listán új szereplő az Atalanta, az Olympique Marseille és a Fenerbahce, míg a West Ham United, az Athletic Bilbao és a Besiktas kiesett az elitből.

Az évek óta tartó folyamatos növekedés után a 32 élklub összesített vállalati értéke 6,1 milliárd euróval, 15 százalékkal csökkent az előző évhez képest, és jelenleg 33,6 milliárd eurót tesz ki, ami alig magasabb a 2018-as értéknél.

A világjárvány a legnagyobb mértékben a közvetítési és a meccsnapi bevételekre volt hatással, míg a kereskedelmi bevételek enyhén növekedtek, főként a válság kezdete előtt kötött megállapodásoknak köszönhetően.

A 32 klub közül csak hét jelentett nettó nyereséget, míg egy évvel korábban húsz nyereséges klub volt.

A KPMG a 32 legjelentősebb európai futballklubot rangsorolja a vállalati értékük alapján, immár hatodik éve. A közlemény szerint a globális válság felszínre hozta a futballklubok üzleti modelljeiben már meglévő alapvető problémákat is.

Andrea Sartori

Andrea Sartori, a KPMG sporttanácsadási szolgáltatásainak globális vezetője és a jelentés szerzője szerint az európai szövetség (UEFA) pénzügyi szabályozásának (FFP) újratervezésére van szükségaz irányítás felülvizsgálatával, a ligák méretének csökkentésével, a versenynaptárak racionalizálásával, a sportérték és a pénzügyi kiszámíthatóság egyensúlyának megteremtésével, a kisebb nemzeti bajnokságok összevonásával, regionális ligák létrehozásával, nem utolsósorban szigorúbb költségellenőrzési mechanizmusokra összpontosítva“.

Sartori szerint az érdekeltek évek óta az egyéni pozícióikra összpontosítanak, hogy megvédjék saját szervezetük érdekeit, anélkül, hogy figyelembe vennék, hogy az elvárásaik és az ambícióik milyen hatást gyakorolnak az iparág egészére.

Minden félnek fel kell ismernie és el kell fogadnia, hogy a labdarúgás az elmúlt években a fogyasztói szokások fejlődése és a digitalizáció nyomán alapvető átalakuláson ment keresztül, ami az iparág globalizációjához vezetett, és ebből főként a nagy klubok és ligák profitáltak” – szögezte le.

Hangsúlyozta, az európai labdarúgás helyzetének javításához példátlan rugalmasságra, bölcsességre, felelősségre és együttműködésre van szükség minden szinten, minden fél részéről.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint

  A Nesté immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális...

Zömmel 10 millió forint alatt hirdették meg a használt autókat

A Használtautó.hu választékában az előző év azonos időszakához viszonyítva az elektromos meghajtású autók száma 34,3 százalékkal, míg az egyéb meghajtásúaké 13,6 százalékkal nőtt.

Minden negyedik reklám kifogásolgató – nyelvvédelmi szempontból

A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 357 reklámot ellenőrzött a szakmai irányítása alatt álló kormányhivatalok révén.

AI-keresésekhez igazodó eszközt fejlesztettek Magyarországon

Mesterséges intelligencia alapú keresésekre való optimalizálást segítő új eszközt mutattak be. A BP Content Optimizer magyar nyelvű tartalmakat alakít át úgy, hogy azok megjelenhessenek generatív keresőmotorok – például a ChatGPT – válaszaiban. A közel tíz éve működő keresőoptimalizálási ügynökség szerint a kis- és középvállalkozások komoly hátrányba kerülhetnek, ha nem készülnek fel időben a változó keresési szokásokra. Az első verzióhoz korlátozott hozzáférést biztosítanak, hogy a visszajelzések alapján alakítsák ki a hazai gyakorlatot – közölte Szesztay Péter ügyvezető.
Hirdetés

Hírek

A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint

  A Nesté immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális...

Zömmel 10 millió forint alatt hirdették meg a használt autókat

A Használtautó.hu választékában az előző év azonos időszakához viszonyítva az elektromos meghajtású autók száma 34,3 százalékkal, míg az egyéb meghajtásúaké 13,6 százalékkal nőtt.

Minden negyedik reklám kifogásolgató – nyelvvédelmi szempontból

A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 357 reklámot ellenőrzött a szakmai irányítása alatt álló kormányhivatalok révén.

AI-keresésekhez igazodó eszközt fejlesztettek Magyarországon

Mesterséges intelligencia alapú keresésekre való optimalizálást segítő új eszközt mutattak be. A BP Content Optimizer magyar nyelvű tartalmakat alakít át úgy, hogy azok megjelenhessenek generatív keresőmotorok – például a ChatGPT – válaszaiban. A közel tíz éve működő keresőoptimalizálási ügynökség szerint a kis- és középvállalkozások komoly hátrányba kerülhetnek, ha nem készülnek fel időben a változó keresési szokásokra. Az első verzióhoz korlátozott hozzáférést biztosítanak, hogy a visszajelzések alapján alakítsák ki a hazai gyakorlatot – közölte Szesztay Péter ügyvezető.

Hogyan kerülhető el a tanévkezdési stressz? Szakértői tippek

Nehéz újra beülni szeptemberben a tanterembe, hiszen a hosszú nyári szünet élménydús időszaka könnyen felülírhatja a diákok iskolai motivációját. A visszatérés egyes gyerekek számára izgalmas, másoknak azonban szorongással teli időszak az új tanév. Ez különösen igaz azokra a gyerekekre, akik új iskolában kezdenek, vagy akik tanulási nehézségekkel küzdenek. A legtöbb diáknál szerencsére az új iskolaév okozta aggodalmak hamar elmúlnak, ilyenkor a szorongás csupán átmeneti.

Dinnyekörkép-nehéz szezon, elkeseredett termelők

A hazai dinnyeszezon egy-két hét csúszással indult a szokatlanul hűvös és fényszegény májusi időjárás miatt, az első kötések jórészt ki is maradtak. A tavaszi időjárás, különösen az április 07-08-ai fagyok az ültetési terveket teljesen felborították, mert a március végén, április elején kiültetett palánták megfagytak.

Kirándulóvonat Mahócára – 2025. augusztus 23. szombat

Az ÉSZAKERDŐ Zrt. 2025. augusztus 23-án, szombaton kirándulóvonatokat indít a menetrend szerinti vonatok által nem járt Mahócai szárnyvonalra.

Kombinált hitelek: az Otthon Startnál ez lesz a fő versenyszíntér

A bankok sorra vezetik be a kombinált hitelkonstrukciókat, amelyekben a CSOK Plusz mellé felvett piaci lakáshitel kedvezményes kamatozással érhető el
Hirdetés

Gazdaság

A nyári uborkaszezon a legjobb időszak a dubaji ingatlanvásárlásra a magyar szakértő szerint

Töretlenül növekszik a magyarok érdeklődése a dubaji ingatlanok iránt, egyes cégek évről évre hússzoros növekedést is tapasztalnak a keresletben.

Vegyesen változott csütörtök estére a forint árfolyama

Vegyesen alakult a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben csütörtök estére a reggeli szintekhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Rekordszinten a bitcoin jegyzése

Rekordszintre emelkedett a bitcoin jegyzése a dollárral szemben péntek reggel az intézményi befektetők keresletének a hatására.

Még Angliában is jól pörgött a Raiffeisen Bank zöld kötvénye

Több mint 3,6-szoros túljegyzést regisztrált zöld kötvényére a Raiffeisen Bank Zrt., melyet 300 millió euró összegben bocsátott ki, megerősítve ezzel a fenntartható finanszírozás iránti...