Kezdőlap Gazdaság A MÁV bemutatja. Íme az IC+ saját gyártású, első osztályú kocsijai
No menu items!

A MÁV bemutatja. Íme az IC+ saját gyártású, első osztályú kocsijai

A büfékocsi                                                                                                          Képek / Fotók / MTI / Máthé Zoltán

Bemutatták MÁV saját fejlesztésű, IC+ első osztályú kocsijaita Nyugati pályaudvaron. A nemzeti vasúttársaság fejlesztésében és gyártásában nemzetközi szinten is versenyképesek – mondta Schanda Tamás államtitkár a bemutatón.

A kormány a vasúti járművek minőségi cseréjére kétezer milliárd forintot költ 2030-ig a vasút versenyképességének megerősítése és az utasok színvonalas kiszolgálása érdekében. A vasúti járműállomány átlagéletkorát 25 év alá csökkentik, és törekednek az utasigényekhez illeszkedő, hatékonyan üzemeltethető, korszerű járműállomány kialakítására – mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti és stratégiai államtitkára.

Úgy fogalmazott: a közlekedési infrastruktúra színvonala meghatározó tényezője a fenntartható növekedésnek. A kormány a következő egy-másfél évtizedben a környezetkímélő és energiahatékony vasutat állítja a közlekedésfejlesztés középpontjába.

A  MÁV a következő három szombaton Szolnokon, Debrecenben, Nyíregyházán és Miskolcon mutatja be a teljes IC+ családot.

Schanda Tamás rarra is ámutatott: a patrióta gazdaságpolitika egyik fontos eleme a hazai kapacitások kiépítése főleg azokban az ágazatokban, amelyekben világszínvonalú termékek előállítására volt korábban is képes az ország. Ezzel a nemzetközi piaci pozíciók visszaszerzésén, az exportképes vállalkozások számának növelésén túl az ország önellátási képességét is erősíteni lehet – emelte ki.

A védelmi ipar és a buszgyártás mellett ilyen exportképes szektor a vasúti járműgyártás – tette hozzá.

Az IC+ vasúti járműveket a nemzeti vasúttársaság saját maga fejlesztette és gyártja, ezek nemzetközi szinten is versenyképes színvonalúak. A több mint 40 milliárd forintból elkészülő első 90 darab IC+ jármű gazdaságstratégiai, iparpolitikai célokat is szolgál.

Az új flotta több mint 50 százalékos hazai beszállítói aránnyal épül, a gyártás során 250 munkavállalónak ad közvetlenül munkát a vasúttársaságnál, és legalább ugyanennyinek közvetve. A magyar vasúti kocsi mintegy harmadával olcsóbb a piacon elérhető, hasonló tulajdonságokkal rendelkező járműveknél – emelte ki az államtitkár.

Juhász Roland, a miniszterelnöki kormányiroda állami vagyongazdálkodásért felelős államtitkára elmondta, a kormány kiemelten fontosnak tartja, hogy a nemzeti vasúttársaság az utasok számára vonzó, modern, akadálymentes járműállománnyal rendelkezzen. Éppen ezért minden eszközzel támogatják a MÁV saját fejlesztésű IC+ kocsi gyártását célzó programját.

Az IC+ kocsik kormányzati támogatással megvalósuló sorozatgyártása számos gazdaságstratégiai célt szolgál, a beruházás egyebek között munkahelyeket teremt, gyarapítja a nemzeti vagyont, továbbá hozzájárul a gazdaság újraindításához – hangsúlyozta Juhász Roland.

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a korszerű járműpark mellett megfelelő vasútipálya-hálózatra is szükség van. Az IC+ járműcsaládon belül dolgoznak egy modern vezérlőkocsi prototípus létrehozásán, jelenleg a tervezésnél tartanak, várhatóan 2024-ben készül el az első jármű.

A MÁV közölte, hogy a vasúttársaság a következő három szombaton, Szolnokon, Debrecenben, Nyíregyházán és Miskolcon mutatja be a teljes IC+ családot az utasoknak.

 

Hirdetés
0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Energiaügyi Minisztérium: minden jelentkező nyert a közvilágítási pályázaton

A Jedlik Ányos Energetikai Program immár összesen 580 milliárd forinttal ösztönzi az energiaszektor zöldítését, működési hatékonyságának javítását. Jelenleg a biogáz-biometán előállítását 40 milliárd forinttal támogató felhívás érhető el.

Felbontja adásvételi megállapodását az MVM és az E.ON

Az MVM Csoport 2024. december 16-án jelentette be, hogy többségi tulajdonrészt vásárol Románia vezető energiaszolgáltatójában, az E.ON Energie Romaniában

BÉT: a standard kategóriában folytatja a kereskedést az STRT Holding

Az újonnan kibocsátott törzsrészvények végleges értékesítési ára egységesen 900 forint lett. A társaság így összesen 1,35 milliárd forint friss tőkét vont be, amelyet az STRT Holding a növekedési és befektetési célok finanszírozására fordít.

KSH: októberben a bruttó átlagkereset 692 700 forint volt, ami 8,7 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit

Január-októberben a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 691 400 forint, a nettó átlagkeresete 476 600 forint volt.
Hirdetés

Hírek

Energiaügyi Minisztérium: minden jelentkező nyert a közvilágítási pályázaton

A Jedlik Ányos Energetikai Program immár összesen 580 milliárd forinttal ösztönzi az energiaszektor zöldítését, működési hatékonyságának javítását. Jelenleg a biogáz-biometán előállítását 40 milliárd forinttal támogató felhívás érhető el.

Felbontja adásvételi megállapodását az MVM és az E.ON

Az MVM Csoport 2024. december 16-án jelentette be, hogy többségi tulajdonrészt vásárol Románia vezető energiaszolgáltatójában, az E.ON Energie Romaniában

BÉT: a standard kategóriában folytatja a kereskedést az STRT Holding

Az újonnan kibocsátott törzsrészvények végleges értékesítési ára egységesen 900 forint lett. A társaság így összesen 1,35 milliárd forint friss tőkét vont be, amelyet az STRT Holding a növekedési és befektetési célok finanszírozására fordít.

KSH: októberben a bruttó átlagkereset 692 700 forint volt, ami 8,7 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit

Január-októberben a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 691 400 forint, a nettó átlagkeresete 476 600 forint volt.

Az olcsóbb modellek után jövőre a kínai prémiumautók tarolhatják le az európai piacot

Mivel nem minden szereplőnek lesz elég tartaléka az átállás finanszírozására, a kivonulás vagy beolvadás okozta piaci rés akár további lendületet is adhat a dinamikusan terjeszkedő kínaiaknak.

Vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek

Az intézkedés bejelentésével egy időben adták át az Év Gyógyszerésze és a Kedvenc Patikám országos szakmai és közönségdíjakat. 

EU-csúcs – Az Európai Tanács jóváhagyta a 90 milliárd eurós uniós támogatást Ukrajnának 2026-27-re

Az Európai Bizottság elnöke tájékoztatott arról is, hogy az uniós vezetők a geogazdasági kérdésekről, köztük a Mercosur-kereskedelmi megállapodásról is tárgyaltak.

Az EKB változatlanul hagyta az irányadó kamatlábakat

Az EKB szakértői 2026 tekintetében az inflációt felfelé módosították, elsősorban azért, mivel jelenleg a szolgáltatások inflációjának lassabb csökkenésére számítanak.
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.