Új időszámítás kezdődött a jótállásban a szabályozás tavalyi év elején életbe lépett korszerűsítésével. Az új szabályok betartását egy éven át ellenőrizte a fogyasztóvédelmi hatóság, a vizsgálatokból pedig kiderült: sokan még a korábbi, enyhébb rendelkezéseknek sem tettek eleget maradéktalanul - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium.
Ha ajándékot veszünk, a szokottnál is gondosabban érdemes megőrizni a számlát, nyugtát. A karácsonyi vásárokban célszerű feljegyezni a kereskedő adatait, hogy szükség esetén fel tudjuk venni vele a kapcsolatot. Az üzletek által önként vállalt visszavásárlás lehetőségét hasznos lehet akár a blokkra felíratni - javasolják az Innovációs és Technológiai Minisztérium fogyasztóvédelmi szakemberei.
Számos üzlet lassan zárkózik fel a jótállás és a szavatosság 2021-től átfogóan megújított szabályaihoz: a hatóság az első negyedévben közel 310 üzletben és webáruházban vizsgálódott, és 59 százalékuknál talált kifogásolnivalót.
A szavatossági és a jótállási idő meghosszabodik a javítás idejével, ráadásul a jövőben nem köthető az eredeti csomagolás meglétéhez sem a kötelezettség teljesítése - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium.
A vásárlókat és jogkövető vállalkozásokat védi a fogyasztóvédelmi törvény, valamint a szavatosság és jótállás szabályainak módosítása - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).
Módosulnak a szavatosság és jótállás szabályai jövőre: sávos lesz a jótállási idő és jön az e-jótállási jegy, valamint bővülhetnek a fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzési keretei is.
Ki védi meg a fogyasztót? Hová fordulhatunk, ha hibás termékkel vagy szolgáltatással találkozunk? Miben segíthet a fogyasztóvédelem? Milyen lehetőségei vannak a vásárlónak, ha cégként bonyolódik ’fogyasztóvédelmi vitába’? És egyáltalán, hol érhetők el a fogyasztóvédők? Erről kérdezte AzÜzlet az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkárát, Keszthelyi Nikolettát.
Ajándékvásárlás előtt célszerű érdeklődni a kereskedőnél a hibátlan termék cserelehetőségéről, és ezt a blokkra felíratni - hívja fel a figyelmet az Innovációs és Technológiai Minisztérium.
A teljes szolgáltatásexportból az üzleti szolgáltatások aránya 38 százalékot (az idetartozó egyéb üzleti szolgáltatásoké 19 százalékot) tett ki, de jelentős volt még a turizmus 29 és a szállítási szolgáltatások 24 százalékos részesedése is.
Azt javasolják, hogy aki válaszolt hasonló üzenetre, és megadta személyes banki azonosítóit, azonnal vegye fel a kapcsolatot számlavezető hitelintézetével.
Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.ElfogadomNem fogadom elAdatvédelmi irányelvek