Kezdőlap Turizmus Csak a falak a régiek - Megújult a vári Hilton
No menu items!

Csak a falak a régiek – Megújult a vári Hilton

Kelet-Európa első Hilton szállodájaként nyílt meg a Hilton Budapest, vagy ahogy mindenki ismeri, a „vári” Hilton. Legendássá válásához hozzájárult, hogy tervezőinek a történelmi környezetben sikerült összhangot teremteniük a modern építészet elemeivel. A szálloda történetének legátfogóbb felújítása során a díjnyertes belső terek teljesen megújultak. A Hilton Budapest igazgatójával, Árvai Zoltánnal testvérlapunk, Az Utazó készített interjút.

– Miközben egykoron nagy vitát váltott ki, hogy a Halászbástya mellé szabad-e modern szállodát építeni, a Középülettervező Vállalat építésze, Pintér Béla és a műemléki tervező Sedlmayr János egy olyan különleges épületet hozott létre, amelynek falai között már a nyitás óta, mindig az adott korszak legnagyobb hírességei fordultak meg. Emellett pedig a szálloda 2012-ben bekerült a Tripadvisor által a világ legszebb kilátású szállodai szobáit rangsoroló TOP 10-be. Ezeket is figyelembe véve, miként kezdtek hozzá a legendás hotel megújításához?

Árvai Zoltán

– Amikor négy éve, a szálloda teljes belső megújításáról megszületett a döntés, a Hilton és a tulajdonos Danubius Hotels Zrt. egyetértett abban, hogy a budai vár egyedülálló környezetében, a közösségi terekben és a szobákban a ház tradicionális értékeit ötvözzük a legmodernebb formavilággal, belsőépítészeti és technológiai megoldásokkal – magyarázza Árvai Zoltán, a Hilton Budapest szálloda igazgatója. Az elvárások négy pontban fogalmazódtak meg: nyitás a legújabb technológiák felé, környezettudatosság, társadalmi felelősségvállalás és a történelmi hagyomány tisztelete, úgymint a Világörökségi listára felkerült Budai Várnegyed és az egyedi, ma már a szálloda részét képező középkori műemlékek, köztük a Dominikánus udvar.

Ennek szellemében azok közül a belsőépítészeti irodák közül választottuk ki partnerünket, akik már korábban is dolgoztak a szállodalánc projektjein, így ismerték annak formavilágát, elvárásait. Mindez azért is szerencsés volt, mert arra törekedtünk, hogy a különleges belsőépítészeti megoldások mellett a funkcionalitás is kiemelt hangsúlyt kapjon.

Tapasztalataink szerint a vendégek számára ma már minden korábbinál meghatározóbb az otthonosság és a kényelem érzése.

– A stílusvilágot tekintve milyennek jellemezné az új dizájnt?

– Modern klasszikus, mely elegáns, egyúttal a tradicionális értékeket megőrző és a modern formavilágot is tükröző. A munkálatokról elmondhatjuk, hogy négy év alatt egy teljes mértékű, átfogó, a pincétől a padlásig terjedően kidolgozott felújítási tervet hajtottunk végre, figyelembe véve a jelen és a jövőbeli utazók elvárásait.  Ahhoz pedig, hogy ezeket az igényeket a leginkább megismerjük, megkérdeztük munkatársainkat, hogy mi az, amit vendégeink szívesen látnának, visszajelzéseik alapján hiányolnak.

– Milyen újdonságokat honosítottak meg?

– Vendégeink visszajelzése alapján a kényelem iránti igény és a technikai fejlődés diktálta tempó volt az, amit leginkább előtérbe helyeztünk.

A világ különböző tájairól érkező vendégeinknek megfelelő speciális konnektorokat helyeztünk el. Így került angol, amerikai és ázsiai típusú dugalj is a szobákba. Sőt, a tengeren túlról érkezőknek az ottani sztenderd szerinti, 110 voltos áramvételi lehetőséget is biztosítunk a szoba különböző pontjain, így otthonról hozott eszközeiket itt is kényelmesen használhatják.

A legtöbb vendég, a televíziót ma már a mobileszközeinek a tükrözésére használja, így ezt a funkciót is beépítettük szolgáltatásaink közé.  Az ágyfejvégbe USB csatlakozókat telepítettünk az eszközök zavartalan töltésére.

Az új és tágasabb fürdőszobáinkban, szinte minden szobánál, a kád mellett különálló zuhanyzó is megtalálható, további kényelmi funkció a páramentesitett tükör is. Lakosztályainkban elektronikusan vezérelhető függönyrendszert szereltünk, hogy csak egy párat említsünk az újdonságok közül.

Különtermeinkben, a teljesen egységes és modern design mellett, a legújabb technológiai újdonságokat vezettük be.  A Bálteremben, mintegy 2,5 kilométernyi kábelt építettünk be annak érdekében, hogy elegánsan, a legújabb technikát használva lehessen nálunk rendezvényeket tartani.

– A megújulás során nyilván figyelembe vették a megszokott vendégkör mellett azt is, hogy milyen új utazókat szeretnének megnyerni a jövőben?

– Örömünkre szolgál, hogy egyre több belföldi magyar vendég keresi fel szállodánkat, akiknek úgy gondoljuk, megújult rendezvényhelyszíneink mellett, a hamarosan debütáló új éttermünk is tartogat meglepetéseket. Reméljük, nemsokára még több hazai vendéget üdvözölhetünk szállodánkban.

Ha nemzetiségi megoszlás szerint nézzük, akkor az elsőszámú küldő piacunk hagyományosan Amerika – köszönhetően annak is, hogy a Hilton egy meghatározó amerikai szállodalánc. A második helyen Nagy-Britannia áll, míg a harmadik helyen szoros a verseny, ugyanis a klasszikus német, osztrák mellett egyre inkább feljövőben van az ázsiai piac: főként kínai, japán és indiai vendégek jönnek egyre többen.

A globálisan növekvő számú kínai utazók számára dolgozta ki a Hilton az úgynevezett Huanying (=szívélyes fogadtatás) elnevezésű programot.

– Mi a lényege ennek?

– Az, hogy már az érkezéstől kezdve odafigyelünk a vendégek, saját kultúrából eredő különböző elvárásaira. Például arra, hogy a négyes szám náluk a balszerencsét jelent neki, és hogy számukra kiemelten fontos a szobákban kínált bekészítés és azon belül a teák típusa. Emellett 0-24 órás telefonos tolmács szolgáltatást is biztosítunk. A legnagyobb, mindenki által tapasztalható változás azonban a reggeli büfénél érezhető, ahol a kínai étkezési szokásokhoz igazodó külön ázsiai sarkot hoztunk létre. Ami meglepő, vagy ha a turizmus globálissá válását tekintjük, mégsem olyan meglepő módon, a nem ázsiai vendégek körében is rendkívül népszerű.

– Ha már a babonáknál tartunk, a Hilton Budapest is tartja magát ahhoz a szállodai tradícióhoz, hogy nincs 13-as szoba?

– Természetesen! Sohasem volt 13-as szobánk.

– Az új trendekhez visszatérve a zöld szemlélet is egyre több vendég számára fontos.

– Ennek kapcsán is elkötelezettek vagyunk, ami a teljes gépészeti megújulásban is megmutatkozik. Vendégeink kényelmét is szolgálva, új, energiatakarékos berendezésekre cseréltük az összes légkondicionálót, amit már mindenki egyénileg tud szabályozni. Kicseréltük a 40 évvel ezelőtti nyílászárókat is éppúgy, mint a kazánházat és a teljes gépészetet, miközben mindenütt környezetbarát, energiatakarékos LED-es világítást építettünk be. Intézkedéseinket a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége, „Zöld szálloda” pályázatán arany fokozattal díjazták.

A környezettudatosság mellett, meg kell említenünk az egyik legfontosabb műszaki újításunkat, mellyel a legmodernebb tűz- és életvédelmi eszközökkel tudjuk garantáljuk a vendégeink biztonságát.

– A felújítás hány szobát érint?

– Az összeset. Most 322 szobánk van, de ez a szám a jövőben bővülni fog. Jelenleg zajlik az egyes irodák átköltöztetése, amelynek eredményeként további 10 dunai panorámás vendégszobát és egy lakosztályt fogunk kialakítani. De nem csak a szobáink és konferenciatermeink újultak meg. Augusztusban csatlakozott szállodánkhoz Maráczi Imre, akinek vezető konyhafőnökként feladata a szálloda gasztronómiai kínálatának megújítása.

– A felújításnál milyen szerep jutott a magyar vállalkozásoknak?

– A stílus kapcsán fontos megemlíteni, hogy miközben angol volt a belsőépítész, a kivitelezést magyar generál kivitelező végezte és az angol belsőépítész is arra törekedett, hogy a magyar iparművészek lehetőséget kapjanak. Így aztán szinte az összes beszállító magyar volt: a faipari munkák mellett a hallban és a lakosztályokban látható egyedi és különleges üveglapok, csillárok, dekorációk és a vendégfolyosók falain elhelyezett képek is magyar iparművészek, mesterek munkáját dicsérik.

– Mi volt a legtanulságosabb a felújítás során?

– A legnagyobb tanulság, hogy ismét bebizonyosodott, mennyire fontos egy jó csapat, mely a nehéz időszakban is helytáll. Munkatársaim rendkívüli összetartásának hála, az ideiglenes körülmények közt is teljesértékű munkát tudtak végezni. A nehézségek mellett, például miközben a recepciót, vagy éppen az éttermet és a Bárt ideiglenesen átköltöztettük az épület másik részére, mindvégig ügyeltek arra, hogy ebből a vendégek a lehető legkevesebbet érezzenek. Munkájuk eredményeként a Hilton lánc vendégelégedettségi rendszerében, a 150 európai Hilton között, folyamatosan megőriztük a helyünket a top 10-ben, nagyon büszke vagyok rájuk!

– Ilyen kemény csapatmunka mellett gondolom nem is volt szükség csapatépítő tréningre.

– Ars poeticánk az, hogy mindent a vendégért, az elégedett vendég záloga pedig az elégedett munkatárs. Ennek szellemében éppen a felújítás alatt került sor a cégünk fennállása óta legnagyobb – a munkatársak probléma megoldó képességeit fejlesztő – kommunikációs csapatépítő tréningjére. Emellett az újonnan belépő kollegák mellett az 5 évnél régebb óta nálunk dolgozó munkatársaknak is új orientációt adó egynapos interaktív, véleménycserén is alapuló képzéseket tartottunk, ahol háznézés keretében a szálloda újdonságait is bemutattuk.

– Az Ön számára, aki szállodaigazgatóként már 10 éve ismeri Hiltont, mit jelent ez a márka?

– A Hilton kapcsán először az jut eszembe, hogy egy olyan márkáról beszélünk, ami 2019-ben már 100 éves lesz. Alapítója, Conrad Hilton hitvallása: a Hilton hospitality, magyarul minőségi vendéglátás, melyet a világ bármely pontján ettől a lánctól megkapnak. Ez az alapja annak, hogy az elégedett vendégek visszatérjenek, és a Hiltonra egy sikeres márkaként és szállodaláncként tekintsenek. Ezért is nagy öröm, hogy a Hilton Budapest minden mérőszámban ott van a régió elitjében.

Mivel a Hilton a világ egyik legismertebb és legdinamikusabban fejlődő szállodalánca, számomra mindez a képzési és továbbtanulási lehetőséget is jelenti. Kitekintést a világba, technológiai és szolgáltatási újdonságoknak a folyamatos megismerésének és bevezetésének lehetőségét.

A Hilton a világban sok tekintetben is az első volt: ez a lánc nyitotta meg az első reptéri szállodát, alkalmazta a közvetlen városi telefont és a tévét a szobában.

A felújítás során figyeltünk arra, hogy olyan szobai zárakat szereljünk fel, amelyek a jövőben már lehetővé teszik, hogy a vendég az okostelefonjával is ki tudja majd nyitni a szobaajtót. A vendég online kiválaszthatja a szobáját, és ha az a preferenciája, akár a recepció érintése nélkül bejelentkezhet és egyenesen, direkt fel tud menni a szobájába. Ehhez pedig a technikai oldalról már nálunk is minden adott. Amellett, hogy fontos számunkra a digitális fejlődés, a személyre szabott szolgáltatásokat és a kategóriát megkülönböztető interperszonális kommunikációt is szem előtt tartjuk.

– A Hilton márkán belül pedig mit jelent Önnek a vári Hilton?

– Számomra a Hilton egy nagy szerelem, aminek vonzerejét a Hilton stílusa, szellemisége mellett a budapesti szálloda munkatársainak közössége teremtette meg. Tehát amellett, hogy egy páratlan helyen van a szálloda, mi, akik üzemeltetjük, mindannyian szeretünk itt dolgozni és elkötelezetten munkálkodunk azért, hogy ez a százéves márka Budapesten is töretlenül sikeres legyen. Ezért is nagy öröm az, hogy a régebb óta itt dolgozók mellett olyan fiatalok is folyamatosan beépülnek a csapatba, akikkel a tapasztalat és a fiatalos lendület harmóniáját sikerül megteremteni.

Ebben a történelmi környezetben, nagy hangsúlyt fektetünk, hogy a minden tekintetben megújult szolgáltatásaink, új, bisztró jellegű éttermünk és a felélesztett kulturális programjaink vonzerejével a hazai vendégek felé is nyissunk, a külföldiek pedig, megismerve ezt a hagyományaira büszke, mégis trendivé varázsolt modern klasszikus szállodát, hírét vigyék a magyar vendégszeretetnek.

 

Hirdetés

Zöld Stratégia 2026: a fenntartható értékteremtés példái. Nemzetközi konferencia december 9.
Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a zöld átállás nem elsősorban kötelezettség, hanem kézzelfogható előny: alacsonyabb energia- és működési költségek, stabilabb finanszírozás, erősebb márka és kiszámíthatóbb beszállítói pozíció.
A versenyképesség ma már részben azon múlik, ki mennyire ügyesen építi fel saját fenntarthatósági rendszerét.

További információért kattintson ide.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Orbán Viktor: a minimálbér 11, a garantált bérminimum 7 százalékkal nő

65 ezer betöltetlen álláshely van Magyarországon, és jövőre 35 ezer engedélyt fognak kiadni vendégmunkásoknak.

Kovács Árpád: a jó vezető egyensúlyt teremt a gyors reakció és a stratégiai gondolkodás között

Az Üzlet portálon idén először hirdettük meg azt a...

A cégek többsége emeli a fizetéseket jövőre egy felmérést szerint

Az előző évekhez hasonlóan a Magyarországon működő cégek többsége 2026-ban is emeli a fizetéseket.

Közel 8 ezer katás vállalkozót érinthet a kataalanyiság megszűnése adótartozás miatt

Csaknem 8 ezer katás vállalkozót érinthet a kataalanyiság megszűnése, mivel nettó 100 ezer forintot elérő adótartozásuk van, az érintetteknek a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a napokban figyelmeztető levelet küld.
Hirdetés

Hírek

Orbán Viktor: a minimálbér 11, a garantált bérminimum 7 százalékkal nő

65 ezer betöltetlen álláshely van Magyarországon, és jövőre 35 ezer engedélyt fognak kiadni vendégmunkásoknak.

A cégek többsége emeli a fizetéseket jövőre egy felmérést szerint

Az előző évekhez hasonlóan a Magyarországon működő cégek többsége 2026-ban is emeli a fizetéseket.

Közel 8 ezer katás vállalkozót érinthet a kataalanyiság megszűnése adótartozás miatt

Csaknem 8 ezer katás vállalkozót érinthet a kataalanyiság megszűnése, mivel nettó 100 ezer forintot elérő adótartozásuk van, az érintetteknek a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a napokban figyelmeztető levelet küld.

A megítélt támogatások 70 százalékát már kifizették a Napenergia Plusz Programban

A modern napelemes rendszerek telepítését ösztönző pályázaton az elutalt összegek meghaladták a 60 milliárd forintot. Több mint 21 ezer család összesen mintegy 86 milliárd, egyenként több mint 4 millió forintos támogatással csökkentheti áramszámláit saját eszközzel zöldenergiát termelve és tárolva

Októberben a kártyabirtokosok 14 százalékkal többet költöttek SZÉP-kártyáikról

A családok gondtalan pihenését a kormány a SZÉP-kártyán keresztül kiemelten támogatja, amely októberben a belföldi turizmus egyik legfontosabb hajtóereje volt: a kártyabirtokosok összesen 36,3 milliárd forintot használtak fel kártyáikról, ami több mint 14 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).

Emirates -Emirates Asia Pass – több úti cél egyetlen repjeggyel

Az Emirates egy új utazási lehetőséget mutat be a Délkelet-Ázsia iránt érdeklődő magyar utazóknak.

KSH: októberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,1, az előző havit 0,5 százalékkal haladta meg

A kiskereskedelmi adatokba nem tartozó gépjármű- és gépjárműalkatrész-üzletek volumene 3,1 százalékkal nőtt

Egyhangúlag szavazott az alapkamat tartásáról az MNB Monetáris Tanácsa novemberben

Az iparcikkek ára ugyanakkor nem változott érdemben, az élelmiszerárak pedig az elmúlt hónapok során még csökkentek is, a beérkező inflációs adat pedig összhangban alakult a szeptemberi Inflációs jelentés előrejelzésének alappályájával - írták.
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.