Kezdőlap Autó „E-mobilitás – biztonság mindenek felett”
No menu items!

„E-mobilitás – biztonság mindenek felett”

A TÜV Rheinland InterCert Kft. és a Jedlik Ányos Klaszter a Nemzeti Befektetési Ügynökséggel (HIPA) szakmai együttműködésben megrendezett „E-mobilitás – biztonság mindenek felett” című konferencián mintegy 130 érdeklődő regisztrált. 

A kormányzati és iparági, illetve a kutatás-fejlesztésben érdekelt partnerek osztották meg egymással az elektromos és intelligens mobilitás biztonsági rendszereivel kapcsolatos koncepcióikat a napokban tartott konferencián. Az előadások széles köre és átfogó jellegük miatt jelzés értékű összefoglalást közlünk a tanácskozás menetéről az alábbiakban.

A Budapesti Műszaki Egyetem dísztermében tartott konferencia megnyitóján Novák Miklós, a TÜV Rheinland InterCert Kft. ügyvezetője az elektromobilitás üteméről és fejlődésének eredményeit vázolta fel. Kiemelte: immár a konkrét tapasztalatokat és menedzsment-tudást oszthatnak meg egymással az együttműködés a partnerei.

A konferencia szakmai partnere, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) képviseletében Kis Tünde elnökhelyettes vázolta az alternatív meghajtásoknak a magyarországi járműiparban is mind jobban érvényesülő szerepét. Kiemelte, hogy megindult az elektromos autók részegységeinek (motorok, akkumulátorok) sorozatgyártása. Egyre több az ezt célzó beruházás, ami a hazai beszállítókat is új feladatok elé állítja.

Dale A. Martin, a Siemens Magyarország Zrt. vezérigazgatója a világ egyik legnagyobb technológiai cégének az új típusú mobilitási és energiarendszerekre vonatkozó stratégiai elgondolásait mutatta be a konferencia közösségének.A regionális környezetben felértékelődnek a Magyarországon átvezető „zöld közlekedési folyosók”, amelyek összekötik Németországot és Törökországot. Ezt már Ságvári Pál, a Külgazdasági és Külügyminisztérium energiabiztonságért felelős utazó nagykövete jelentett ki. A diplomata szerint a Duna-régión átívelő szállítási útvonalak fejlesztésében egyszerre kell érvényesíteni az energiabiztonság és a dekarbonizáció szempontjait.

Mindezzel összefüggésben Vígh Zoltán, a Jedlik Ányos Klaszter ügyvezetője az e-mobilitásra ható megatrendek elemzése során rámutatott: az Európai Unió szabályozási folyamatai erőteljes kibocsátás-csökkentésre kötelezik mind az energiaszektort, és  a közlekedési szektort is. Ezek a kötelezettségek az e-mobilitás piacára hosszú távon hatnak, a dinamikus  bővülést biztosítják. A magyarországi növekedés érzékelhetően meghaladja a várakozásokat: az elektromos járművek állománya nem egészen négy éve alatt szinte a nulláról indulva érte el a 7400 darabot.

Az egységes szabályok létrehozása a robbanásszerű fejlődés miatt különösen fontos. A TÜV Rheinland AG az e-mobilitási infrastruktúra kritikus, innovatív elemeit teszteli világszerte, a töltőberendezéseket és az energiatároló egységeket. A vizsgálatok kiemelték az  egységes szabályok hiányát. Nicolas Bogdanski, a német anyavállalat illetékes szakmai vezetője példájában egy egyszerű, de annál fontosabb tényre  világított rá a szabályok megalkotásának fontosságára, mint kifejtette, a különböző gyártmányú elektromos meghajtású gépjárművekben máshol van a feszültségmentesítő főkapcsoló. Ez a tény, az esetleges mentési munkát végzők számára jelentős nehézséget jelent.

A rendezvény második szekciójában a hazai e-mobilitási piac meghatározó szereplői fejtették ki, milyen fejlesztésekkel garantálhatják a biztonságot, a fenntarthatóságot, a fejlődést és fogyasztók bizalmát. Tóth-Fekete Róbert, a MOL  Csoport e-mobilitási vezetője a nagy teljesítményű villámtöltők hálózatának telepítését nevezte cége egyik stratégiai céljának, míg Balogh Szabolcs, az NKM Mobilitás Kft. ügyvezetője a változatos ügyféligények felismerésének fontosságát hangsúlyozta. Az e-Mobi Elektromobilitás Nonprofit Kft., mint az állami támogatási konstrukciók kezelője a piac által kevésbé preferált területeken segíti elő az országos átjárhatóság biztosítását – erről Pénzes László, a vállalat telepítési- és üzemeltetési vezetője beszélt.

Az e-mobilitás átfogó biztonságával kapcsolatban Pete Gábor, a Vodafone magyarországi és csehországi IoT-vezetője azt emelte ki, hogy a modern, nagy kapacitású infokommunikációs háttér nélkül nincs ma már közlekedés, és az adatátviteli hálózatokkal szembeni igények exponenciálisan nőnek majd az önvezető autók megjelenésével.

A járműipari paradigmaváltás jelentőségét érzékeltette Papp László, a Porsche Hungária vezető autómérnökének előadása, amely kitért a Volkswagen elektromos gépkocsijaira vonatkozó biztonsági szabályzatra is. Az automatizált mobilitás jelentette párhuzamos kihívására reflektált Takács Árpád, az AI Motive szakmai kommunikációs vezetője, aki prezentációjában rámutatott a szabályozás és a tervezési metódusok összhangjának szükségességére azért, hogy a biztonsági kockázatokat minimalizálni tudjuk. Ugyanakkor felhívta a figyelmet az önvezető autózás megemelt energiaigényére is.

A magyarországi e-mobilitás terén úttörő szerepet játszó ELMŰ vállalatfejlesztési igazgatója, Jászay Tamás azt hangsúlyozta, hogy csak az elektromos hálózatok körültekintő és intelligens fejlesztése garantálhatja a rendszer átfogó biztonságát; a fejlesztés során pedig figyelembe kell venni, hogy a nagy teljesítményű (villám) töltőberendezések a kétségtelenül igen kedvező otthoni töltéshez képest legalább tíz- vagy tizenötszörös áron adhatják át megtérülő módon az elektromos energiát. Az energia- és mobilitási szektor között többféle módon is átjárást jelentő hidrogén-technológia biztonsági aspektusait Mayer Zoltán, a Magyar Hidrogén és Tüzelőanyag-cella Egyesület titkára elemezte, majd a konferencia fő támogatója nevében Kovács Gábor, a TÜV Rheinland InterCert Kft. üzleti területi vezetője hívta fel a figyelmet arra, hogy milyen biztonsági szempontokra, és fontos vizsgálatokra kell figyelniük azoknak a szereplőknek, akik belépnek az e-mobilitás világába.

Hirdetés
0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Ezért érdemes most a fenntarthatósággal foglalkozni – még akkor is, ha az EU lassít

Fotó:Freepik A fenntarthatóság néhány év alatt vált “jó, ha van”...

Nagy Márton: jövőre 2-3 százalékos növekedéssel számol a kormány

A növekedés a GDP 60-70 százalékát kitevő fogyasztásnak köszönhető, amely évente mintegy 5 százalékkal bővül, és önmagában 1,8-2 százalékponttal javítja a GDP-t.

Holdinggá alakul a Mol

A holdingstruktúra bevezetése a Mol hosszú távú átalakulási programját is szolgálja, amelynek célja a fenntarthatóság, a digitalizáció és a működési kiválóság erősítése.

November 30-ig lehet jelentkezni a Kőrösi Csoma Sándor Program felhívására

Még négy napig, november 30-ig lehet jelentkezni a Kőrösi Csoma Sándor Program déli féltekére szóló felhívására.
Hirdetés

Hírek

Nagy Márton: jövőre 2-3 százalékos növekedéssel számol a kormány

A növekedés a GDP 60-70 százalékát kitevő fogyasztásnak köszönhető, amely évente mintegy 5 százalékkal bővül, és önmagában 1,8-2 százalékponttal javítja a GDP-t.

Holdinggá alakul a Mol

A holdingstruktúra bevezetése a Mol hosszú távú átalakulási programját is szolgálja, amelynek célja a fenntarthatóság, a digitalizáció és a működési kiválóság erősítése.

November 30-ig lehet jelentkezni a Kőrösi Csoma Sándor Program felhívására

Még négy napig, november 30-ig lehet jelentkezni a Kőrösi Csoma Sándor Program déli féltekére szóló felhívására.

Pécs ünnepi díszben: november 28-án kezdődik a XIV. Adventi Kézműves- és Mesevásár

Pécs városa idén is meghitt, ünnepi hangulattal vár minden látogatót a XIV. Adventi Kézműves- és Mesevásáron, amely november 28-a és december 24-e között várja a látogatókat a Széchenyi téren.

Egyre több fogyasztónak segít a tudatos választásban a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegy

A KMÉ-védjegy nem csupán a Magyar Élelmiszerkönyv előírásainak felel meg, hanem annál szigorúbb követelményeket ír elő , ilyen például a magasabb beltartalmi érték, a kevesebb adalékanyag vagy a fenntartható gyártástechnológia.

új adótámogatás segíti a környezeti károkat mérséklő vállalkozásokat

A kormány a környezet helyreállításától társadalmi előnyöket is vár, hiszen így rozsdaövezetek kerülhetnek vissza a gazdasági körforgásba, a környékük felértékelődhet, és javul azoknak a vállalkozásoknak a megítélése, amelyek ezekből a fejlesztésekből részt vállalnak.

EM: a kormány támogatja a hulladék újrafeldolgozását célzó beruházásokat

A december elsejéig véleményezhető felhívás célja, hogy országszerte támogassa az innovatív, versenyképességet növelő technológiák bevezetését.

Öthetes kikapcsolási moratóriumot hirdetett az MVM

November 29. és január 6. között egyetlen lakossági ügyfelnél sem kapcsolják ki az áram- vagy földgázszolgáltatást, még akkor sem, ha valakinek 60 napon túli számlatartozása van.
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.