Kezdőlap Autó Egy igazi úr stílusosan, árammal töltve. Volkswagen ID.7 teszt
No menu items!

Egy igazi úr stílusosan, árammal töltve. Volkswagen ID.7 teszt

Miközben a Volkswagen elektromos ID. szériája eleinte legfeljebb félsikert hozott, az elektrifikációra fordított elkötelezettség és pénz előbb-utóbb biztosan meghozza az eredményt. Persze azt az előnyt, amit az államilag támogatott kínai e-autók élveznek, így is nagyon nehéz lesz behozni. De a VW felsőkategóriás villanyautójával, az ID.7-el a talán kigyúlt már a fény az alagút végén.

A nagy reményekkel indult ID.3 korántsem lett olyan fényes siker, mint amilyennek a VW konszern és talán a márka rajongói gondolták. Elszállt az ára, tragikusan indult a fedélzeti rendszer karrierje, először a sajtó, utána az ügyfelek utálták meg az érintőképernyős „gombokat”, miközben hatótávban, teljesítményben és a beltér kapcsán is sok konkurens jobb ajánlatot kínált hasonló áron. Lett aztán ID.4, aztán ID.5, no meg Kínában az ID.6 (ami szintén nem volt nagy siker), de az ID.7-tel talán most elértek egy olyan szintre, amit már kezdetektől elvártunk volna. Mert az ID.7 már minden tekintetben azt hozza, amit egy minőségi villanyautótól kívül-belül elvárunk.

Az ID.7 – eltekintve a különböző hajtástól -, gyakorlatilag a Passat kategóriájában induló elektromos, sportos limuzin, amiből kombi is készül. Amivel igencsak okosan, egy olyan kategóriába is elhozza a villanymotort a VW, ahová eddig még kifejezetten kevesen merészkedtek. Az más kérdés, hogy mivel a Passat már 16 millió forinttól elérhető, az ID.7 pedig 24 milliónál indul, ezért a kommunikáció arról szól, hogy a nagyméretű elektromos limuzin megjelenésében, méretében, formájában inkább a magasabb presztizsű Arteon szellemi örököse.

A majdnem öt méter hosszú ID.7 attól igazán elegáns, hogy nem akar több lenni annál, ami: olyan nagyméretű elektromos limuzin, ami tökéletesen letisztult, mégis határozott formavilággal érkezett. Az autó dizájnja a modern eleganciát ötvözi a funkcionális aerodinamikával, és mindezt visszafogott, mégis látványos részletekkel teszi különlegessé. A hűtőrács nélküli orr-rész minimalista, de határozott megjelenést sugároz, miközben a praktikum jegyében az autó áramvonalas formája a lehető legkisebb légellenállást biztosítja. A 0,23-as légellenállási együttható nemcsak számokban kiemelkedő, hanem a valós használat során is érezhető előnyt nyújt.

A tesztautónk ezüstszürke fényezése különösen jól áll az autónak, kiemelve a karosszéria letisztult vonalait és a finoman kidolgozott részleteket. Az első lámpatesteket összekötő LED-csík egyfajta futurisztikus eleganciát sugároz, miközben a Volkswagen embléma büszkén trónol a középpontban. Az oldalnézet dinamikusan ívelt övvonala és a finoman hullámzó küszöbvonalak izgalmas kontrasztot teremtenek az autó visszafogott eleganciájával. A tetővonal lágy ívben hajlik a hátsó rész felé, elegánsan lezárva a formát. A hátsó lámpák LED-csíkjai a középpontban találkoznak, egységes és modern lezárást adva az autónak. A mélyről nyíló, elektromosan működtethető hátsó ajtó mögött 532 literes csomagtér található, amely a hátsó ülések lehajtásával akár 1586 literre is bővíthető. Bár az ülések nem hajthatók teljesen síkba, a rakodótér így is bőséges és praktikus.

Az utastér kialakítása is a Volkswagen prémium szándékait tükrözi. A háromméteres tengelytáv óriási helyet biztosít elöl és hátul egyaránt. Az anyaghasználat igényes: a vegán bőr és a fenntartható forrásból származó szövetek dominálnak. A vezető előtt egy 15 hüvelykes érintőképernyő uralja a középkonzolt, amelyen keresztül szinte minden funkció vezérelhető. A légkondicionáló rendszer külön figyelmet érdemel, hiszen nemcsak az érintőképernyőről vezérelhető, de előre érzékeli, ha közeledünk az autóhoz, és már a beszállás előtt kellemes hőmérsékletet biztosít. A kiterjesztett valóság-alapú head-up kijelző is az élvonalbeli technológiák közé tartozik ami persze amennyire menő, annyira távol áll a praktikustól. Az első ülések igazi prémium extrák: kérhetők hűtéssel, fűtéssel, masszázsfunkcióval, sőt szárítófunkcióval is. A Harman/Kardon hangrendszer pedig a 14 hangszóróval és egy csomagtérbe épített mélynyomóval gondoskodik a perfekt zenei élményről.

Az ID.7 hátul hajtott, egy 286 lóerős elektromotor gondoskodik a dinamikus gyorsulásról. A Kasselben gyártott APP550 elektromos hajtásrendszer lenyűgöző tolóerőt biztosít, míg a 77 kWh-s akkumulátor akár 500-600 kilométeres hatótávot is lehetővé tesz. A töltési kapacitása 175 kW egyenáramú gyorstöltőn, ami a jelenlegi elektromos autók élmezőnyébe helyezi. Városban a 10,9 méteres fordulókör kifejezetten optimális egy ekkora autóhoz képest, miközben az ID.7 energiahatékonysága is kiemelkedő: vegyes használatban 15-16 kWh/100 km fogyasztás is elérhető, ami kiváló érték ebben a kategóriában. Miközben az autó alapesetben is kifejezetten jó útfekvésű, az opcionálisan kérhető adaptív futómű a hosszú utakon még kényelmesebb utazást biztosít. Már csak azért is, mert a kormányzás precíz, a vezetési élmény pedig egyértelműen a prémium kategóriára jellemző.

Az ID.7 ugyan nem sportautó, de az elektromos autózás egyébként sem a sebességhajszáról szól. A hátsókerék-meghajtás, a stabil futómű és a csendes kabin, na és a felső kategóriás hangrendszer viszont mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a hosszú utak során is jó tempóban haladva, kellemes utazási élményben legyen részünk.

Érsek M. Zoltán

HR 2026: kötelező Bértranszparencia és a fiatal generációk motiválása
Nemzetközi szakmai konferencia 2025. november 17. (hétfő) a téma legkiválóbb hazai és nyugati előadóival. Vége a bértitoknak, 2026-tól egyenlő bér jár az egyenlő értékű munkáért. 2026. június 7-ig kell átültetniük a tagállamoknak a nemzeti jogba az Európai Unió Bértranszparencia-irányelvét. A magyar cégeknek ez nem csupán megfelelési kötelezettség, hanem stratégiai lehetőség is: a transzparens bérezés erősítheti a bizalmat, csökkentheti a fluktuációt, javíthatja a munkáltatói márkát és a munkavállalók motivációját.
Kérdés, hogy miként motiválhatjuk hatékonyan az Y és a Z generációt? Milyen kötelezettségeket ró a cégekre az EU-s Bértranszparencia irányelv? Melyek a hatékony bevezetés hatékony lépései? Milyen generációs igénykülönbségeket mutatnak a Bértranszparencia felmérések és miként érdemes reagálni rájuk? Mit mutatnak az osztrák és a német tapasztalatok?
Jelentkezés és részletek: azuzletkonferenciakozpont.hu/hr-konferencia-2025
0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Ezért veszítik az értéküket gyorsabban az elektromos autók, de ez változhat a közeljövőben

Az elektromos autók (EV-k) amerikában is gyorsabban veszítik el...

Akár 640 ezres kezdőbér várja a technikumot választó fiatalokat

Bár sokan még bizonytalanok 14 évesen, egyre több diák választ tudatosan olyan területeket, ahol a személyes érdeklődésüket anyagi és társadalmi elismertséggel is kamatoztathatják.

Varázsvilággal nyit a Lumina Park Budapest

A Varázsvilág csodás tájakon és mesebeli világokon át izgalmas utazással várja a Palatinus fürdőbe látogatókat október 22-től egészen a tavasz kezdetéig

Trófeamustra a Hegyközben

Az ÉSZAKERDŐ Zrt. 16. alkalommal rendezte meg a szarvasbőgési szezonban terítékre került gímbikák trófeáinak mustráját. A Hegyközi Erdészeti Igazgatóság által megszerezett program helyszíne a füzérradványi Károlyi-kastély parkja volt.
Hirdetés

Hírek

Akár 640 ezres kezdőbér várja a technikumot választó fiatalokat

Bár sokan még bizonytalanok 14 évesen, egyre több diák választ tudatosan olyan területeket, ahol a személyes érdeklődésüket anyagi és társadalmi elismertséggel is kamatoztathatják.

Varázsvilággal nyit a Lumina Park Budapest

A Varázsvilág csodás tájakon és mesebeli világokon át izgalmas utazással várja a Palatinus fürdőbe látogatókat október 22-től egészen a tavasz kezdetéig

Trófeamustra a Hegyközben

Az ÉSZAKERDŐ Zrt. 16. alkalommal rendezte meg a szarvasbőgési szezonban terítékre került gímbikák trófeáinak mustráját. A Hegyközi Erdészeti Igazgatóság által megszerezett program helyszíne a füzérradványi Károlyi-kastély parkja volt.

Vegyesen indítottak a vezető nyugat-európi tőzsdék

Vegyesen kezdték a kereskedést a főbb európai tőzsdék kedden. A londoni FTSE100 index 0,29 százalékkal erősödött, a frankfurti DAX index 0,04 százalékkal gyengült, a párizsi CAC-40 index pedig 0,07 százalékkal emelkedett. Az euróövezeti EuroStoxx50 index 0,04 százalék mínuszt jelzett nyitáskor.

Országos ellenőrzési akciósorozat indul halloween és a mindenszentek idején

Nem éri meg szabályt szegni halloween és a mindenszentek idején sem: a NAV revizorai ebben időszakban fokozottan vizsgálják a koszorú- és virágárusokat, jelmezkölcsönzőket, valamint mindenkit, aki szezonális termékekkel kereskedik; ellenőrzések országszerte várhatók.

Megjelent az Otthon Start Program feltételeinek megfelelő lakások építését támogató rendelettervezet

Hétfő este jelent meg a kormány honlapján az a rendelettervezet, amelynek célja, hogy elősegítse az Otthon Start Program feltételeit teljesítő lakások építését. A rendelet mindezt úgy tenné meg, hogy kiemelt beruházássá minősít bizonyos építési beruházásokat, valamint a kiemelt beruházással összefüggő közigazgatási hatósági ügyeket kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánítja.

Gyengült a forint reggel

Gyengült a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben kedd reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Már több tízezren használják az MVM mesterséges intelligencia alapú rezsiasszisztensét

Alig több mint egy hónapja indult el és már több tízezren használják az MVM Csoport új, mesterséges intelligencia alapú ügyféltámogató megoldását, az úgynevezett REZSIŐR az ügyfeleknek segít a rezsicsökkentéssel, valamint az áram- és földgázszámlákkal összefüggő kérdésekben.
Hirdetés

Gazdaság

Tisztázzuk a vagyonadó terveket: ma egymilliárdosnak lenni már nem akkora szó, mint tíz éve

Ma már nagyjából 7000-10.000 magyar rendelkezik legalább 1 milliárd forintos klasszikus pénzügyi vagyonnal, 30.000 fő rendelkezik egymilliárdot meghaladó teljes vagyonnal, számuk pedig 2030-ra ötödével nőhet.

Oda az MBH kapcsolat, de marad a régi gondoskodás

Megújul a Gondoskodás Egészség- és Nyugdíjpénztár – megszűnik az MBH-val való együttműködés A mai nap első híre az volt, hogy az MBH Bank felülvizsgálta és...

Csodánkra jár a világ: a vagyonosodás tempójában világcsúcs ütemet diktálunk, a Blochamps prognózisa már 2019-ben előre látta

A Blochamps Capital szakembere arra figyelmeztet, hogy a hazai vagyonosodás üteme nemzetközi összevetésben is kiemelkedő

Fiatalok tízezrei adósodtak el 2025 első felében – több százan máris bajba kerültek

A munkáshitelek rövid időn belül megugró aránya a késedelmes állományon belül azt sejteti, hogy a konstrukció sérülékeny ügyfélkört vonz, így a gyors felfutás mellett gyorsan a törlesztési nehézségek válhatnak a legfőbb problémává.