Kezdőlap Autó Egy igazi úr stílusosan, árammal töltve. Volkswagen ID.7 teszt
No menu items!

Egy igazi úr stílusosan, árammal töltve. Volkswagen ID.7 teszt

Miközben a Volkswagen elektromos ID. szériája eleinte legfeljebb félsikert hozott, az elektrifikációra fordított elkötelezettség és pénz előbb-utóbb biztosan meghozza az eredményt. Persze azt az előnyt, amit az államilag támogatott kínai e-autók élveznek, így is nagyon nehéz lesz behozni. De a VW felsőkategóriás villanyautójával, az ID.7-el a talán kigyúlt már a fény az alagút végén.

A nagy reményekkel indult ID.3 korántsem lett olyan fényes siker, mint amilyennek a VW konszern és talán a márka rajongói gondolták. Elszállt az ára, tragikusan indult a fedélzeti rendszer karrierje, először a sajtó, utána az ügyfelek utálták meg az érintőképernyős „gombokat”, miközben hatótávban, teljesítményben és a beltér kapcsán is sok konkurens jobb ajánlatot kínált hasonló áron. Lett aztán ID.4, aztán ID.5, no meg Kínában az ID.6 (ami szintén nem volt nagy siker), de az ID.7-tel talán most elértek egy olyan szintre, amit már kezdetektől elvártunk volna. Mert az ID.7 már minden tekintetben azt hozza, amit egy minőségi villanyautótól kívül-belül elvárunk.

Az ID.7 – eltekintve a különböző hajtástól -, gyakorlatilag a Passat kategóriájában induló elektromos, sportos limuzin, amiből kombi is készül. Amivel igencsak okosan, egy olyan kategóriába is elhozza a villanymotort a VW, ahová eddig még kifejezetten kevesen merészkedtek. Az más kérdés, hogy mivel a Passat már 16 millió forinttól elérhető, az ID.7 pedig 24 milliónál indul, ezért a kommunikáció arról szól, hogy a nagyméretű elektromos limuzin megjelenésében, méretében, formájában inkább a magasabb presztizsű Arteon szellemi örököse.

A majdnem öt méter hosszú ID.7 attól igazán elegáns, hogy nem akar több lenni annál, ami: olyan nagyméretű elektromos limuzin, ami tökéletesen letisztult, mégis határozott formavilággal érkezett. Az autó dizájnja a modern eleganciát ötvözi a funkcionális aerodinamikával, és mindezt visszafogott, mégis látványos részletekkel teszi különlegessé. A hűtőrács nélküli orr-rész minimalista, de határozott megjelenést sugároz, miközben a praktikum jegyében az autó áramvonalas formája a lehető legkisebb légellenállást biztosítja. A 0,23-as légellenállási együttható nemcsak számokban kiemelkedő, hanem a valós használat során is érezhető előnyt nyújt.

A tesztautónk ezüstszürke fényezése különösen jól áll az autónak, kiemelve a karosszéria letisztult vonalait és a finoman kidolgozott részleteket. Az első lámpatesteket összekötő LED-csík egyfajta futurisztikus eleganciát sugároz, miközben a Volkswagen embléma büszkén trónol a középpontban. Az oldalnézet dinamikusan ívelt övvonala és a finoman hullámzó küszöbvonalak izgalmas kontrasztot teremtenek az autó visszafogott eleganciájával. A tetővonal lágy ívben hajlik a hátsó rész felé, elegánsan lezárva a formát. A hátsó lámpák LED-csíkjai a középpontban találkoznak, egységes és modern lezárást adva az autónak. A mélyről nyíló, elektromosan működtethető hátsó ajtó mögött 532 literes csomagtér található, amely a hátsó ülések lehajtásával akár 1586 literre is bővíthető. Bár az ülések nem hajthatók teljesen síkba, a rakodótér így is bőséges és praktikus.

Az utastér kialakítása is a Volkswagen prémium szándékait tükrözi. A háromméteres tengelytáv óriási helyet biztosít elöl és hátul egyaránt. Az anyaghasználat igényes: a vegán bőr és a fenntartható forrásból származó szövetek dominálnak. A vezető előtt egy 15 hüvelykes érintőképernyő uralja a középkonzolt, amelyen keresztül szinte minden funkció vezérelhető. A légkondicionáló rendszer külön figyelmet érdemel, hiszen nemcsak az érintőképernyőről vezérelhető, de előre érzékeli, ha közeledünk az autóhoz, és már a beszállás előtt kellemes hőmérsékletet biztosít. A kiterjesztett valóság-alapú head-up kijelző is az élvonalbeli technológiák közé tartozik ami persze amennyire menő, annyira távol áll a praktikustól. Az első ülések igazi prémium extrák: kérhetők hűtéssel, fűtéssel, masszázsfunkcióval, sőt szárítófunkcióval is. A Harman/Kardon hangrendszer pedig a 14 hangszóróval és egy csomagtérbe épített mélynyomóval gondoskodik a perfekt zenei élményről.

Az ID.7 hátul hajtott, egy 286 lóerős elektromotor gondoskodik a dinamikus gyorsulásról. A Kasselben gyártott APP550 elektromos hajtásrendszer lenyűgöző tolóerőt biztosít, míg a 77 kWh-s akkumulátor akár 500-600 kilométeres hatótávot is lehetővé tesz. A töltési kapacitása 175 kW egyenáramú gyorstöltőn, ami a jelenlegi elektromos autók élmezőnyébe helyezi. Városban a 10,9 méteres fordulókör kifejezetten optimális egy ekkora autóhoz képest, miközben az ID.7 energiahatékonysága is kiemelkedő: vegyes használatban 15-16 kWh/100 km fogyasztás is elérhető, ami kiváló érték ebben a kategóriában. Miközben az autó alapesetben is kifejezetten jó útfekvésű, az opcionálisan kérhető adaptív futómű a hosszú utakon még kényelmesebb utazást biztosít. Már csak azért is, mert a kormányzás precíz, a vezetési élmény pedig egyértelműen a prémium kategóriára jellemző.

Az ID.7 ugyan nem sportautó, de az elektromos autózás egyébként sem a sebességhajszáról szól. A hátsókerék-meghajtás, a stabil futómű és a csendes kabin, na és a felső kategóriás hangrendszer viszont mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a hosszú utak során is jó tempóban haladva, kellemes utazási élményben legyen részünk.

Érsek M. Zoltán

Hirdetés

Zöld Stratégia 2026: a fenntartható értékteremtés példái. Nemzetközi konferencia december 9.
Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a zöld átállás nem elsősorban kötelezettség, hanem kézzelfogható előny: alacsonyabb energia- és működési költségek, stabilabb finanszírozás, erősebb márka és kiszámíthatóbb beszállítói pozíció.
A versenyképesség ma már részben azon múlik, ki mennyire ügyesen építi fel saját fenntarthatósági rendszerét.

További információért kattintson ide.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Másodpercek alatt frissülnek az árak a hazai üzletekben

2025-ben a digitális polccímkék adják a stabilitást a kiskereskedelemben.

Szembe mennek a magyar utazók a nemzetközi trenddel

Távol-keleti desztinációk vezetik a magyar körutazási trendeket

Budapesten csökkentek a lakásárak októberhez képest

Az ingatlan.com novemberi lakásárindexe szerint országos szinten érdemben lassult a lakásárak emelkedése, havi szinten országosan 0,5 százalékos emelkedés történt, ami jóval elmarad a szeptemberi 2,8, valamint az októberi 1,5 százalékos havi drágulási ütemtől, Budapesten pedig tavaly óta először minimális csökkenés történt, a fővárosban ugyanis 0,1 százalékkal mérséklődtek az árak, ami inkább stagnálásnak tekinthető.

Megvan, mennyi lesz a minimálbér 2026-ban

A 2026-ra bejelentett minimálbérre nézve ez azt jelenti, hogy aki ennyit keres, az legfeljebb 107 331 forintot fordíthat hiteltörlesztésre
Hirdetés

Hírek

Másodpercek alatt frissülnek az árak a hazai üzletekben

2025-ben a digitális polccímkék adják a stabilitást a kiskereskedelemben.

Szembe mennek a magyar utazók a nemzetközi trenddel

Távol-keleti desztinációk vezetik a magyar körutazási trendeket

Budapesten csökkentek a lakásárak októberhez képest

Az ingatlan.com novemberi lakásárindexe szerint országos szinten érdemben lassult a lakásárak emelkedése, havi szinten országosan 0,5 százalékos emelkedés történt, ami jóval elmarad a szeptemberi 2,8, valamint az októberi 1,5 százalékos havi drágulási ütemtől, Budapesten pedig tavaly óta először minimális csökkenés történt, a fővárosban ugyanis 0,1 százalékkal mérséklődtek az árak, ami inkább stagnálásnak tekinthető.

Megvan, mennyi lesz a minimálbér 2026-ban

A 2026-ra bejelentett minimálbérre nézve ez azt jelenti, hogy aki ennyit keres, az legfeljebb 107 331 forintot fordíthat hiteltörlesztésre

Rekordforgalom várható az MPL csomagautomatáknál, december 12-ig érdemes leadni a karácsonyi rendeléseket

A Magyar Posta előrejelzése szerint a karácsonyt megelőző hetekben...

Lezárult a Nébih országos téli élelmiszerlánc-ellenőrzésének első szakasza

A késztermékek jelölése a legtöbb esetben megfelelő volt, egyebek mellett az adalékanyagokra és az allergénekre vonatkozó jelölések is.

Kappadókia először szerepel a MICHELIN Guide-ban – egy izmiri étterem két csillagot kapott

A MICHELIN Guide bemutatta 2026-os törökországi válogatását, amelyben Kappadókia először szerepel, rögtön 18 étteremmel.

Wizz Air: debreceni járatok újraindítása

Május 2-ától indulnak el újra a járatok Eindhovenbe, a holland város repülőterére heti két alkalommal, kedden és szombaton lehet eljutni a társaság repülőgépével.
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.