A máltai parlamentnek tartott beszámolójában elmondta, hogy az új nemzeti légitársaság a működéshez szükséges valamennyi területen komoly haladásokat ért el. A személyzet szinte teljes egészében összeállt, az üzemeléshez szükséges létszámú, megfelelő képzettségű és gyakorlatú pilótákkal és légiutas-kísérőkkel már leszerződtek, a műszaki stáb kialakítása még zajlik. A géppark, a hangárok és a repülési slotok átadása folyamatban van és a code-share megállapodások is jó ütemben haladnak.
Bár még rengeteg a teendő, David Curmi, a légitársaság elnöke és csapata minden megtesz annak érdekében, hogy minden időben elkészüljön. A pénzügyminiszter kihangsúlyozta, hogy az Európai Unió adott még egy esélyt Máltának, hogy saját nemzeti légitársasága lehessen és ezt a lehetőséget nem szabad elszalasztani.
A KM Malta Airlines Ltd 2024. március 31-én kezdi meg működését. A légitársaság európai úticélokra fog repülni, gépparkja 2 db A320-200 és 6 db A2320-neo, azaz összesen 8 repülőgépből áll, ebből 3 saját tulajdonban van. A 2024-es nyári menetrendben 16 európai város 18 repterére indítanak járatot (Bécs, Brüsszel, Prága, Koppenhága, Párizs (2), Lyon, Berlin, Düsseldorf, München, Catania, Milánó, Róma, Amszterdam, Málta, Zürich és London (2)).