A legnagyobb brit kiskereskedelmi lánc azzal indokolta a lépést, hogy több figyelmet kíván összpontosítani a többi közép-európai érdekeltségre, köztük a magyarországira.
A Londoni Értéktőzsdén közzétett bejelentés szerint a Tesco a dániai központú, Lengyelországban már jelenlévő Salling Group kiskereskedelmi hálózatnak adja el 301 lengyelországi boltját az érdekeltséghez kapcsolódó elosztó központokkal és a helyi igazgatósági irodával együtt.
A készpénzes ügyletből eredő nettó bevétel a cég várakozása szerint 165 millió font (64 milliárd forint) lesz.
A Tesco hangsúlyozta, hogy a tranzakció még versenyhatósági jóváhagyásra vár.
A Salling lengyelországi, németországi és dániai üzlethálózatában hetente 11 millió vásárló fordul meg. A dán cég 50 ezer alkalmazottat foglalkoztat, éves forgalma hozzávetőleg 7 milliárd fontnak (2700 milliárd forintnak) felel meg.
Dave Lewis, a Tesco vezérigazgatója az ügylet bejelentéséhez fűzött nyilatkozatában közölte: a vállalat jelentős előrelépést ért el közép-európai üzlethálózatában, de Lengyelországban folyamatos piaci kihívásokkal kellett szembenéznie.
Lewis szerint a lengyel üzletág eladása lehetővé teszi, hogy a Tesco a magyarországi, csehországi és szlovákiai üzleti tevékenységére összpontosítsa figyelmét.
A vezérigazgató kiemelte, hogy a cégnek ezekben az országokban erősebb a piaci pozíciója és jók a növekedési kilátásai.
A Tesco bejelentése szerint az eladási tranzakció által érintett 301 lengyelországi áruháznak a 2019-2020-as pénzügyi évben – áfa nélkül számolva – 947 millió fontnak (364 milliárd forintnak) megfelelő forgalma volt, ugyanakkor a lengyel Tesco-üzlethálózat egyedi tételekkel – főleg átalakítási költségekkel és leírásokkal – együtt 107 millió font adózás előtti veszteséget termelt.