A Gazdasági Versenyhivatal csaknem 117 millió forintos bírságot szabott ki a cseh Helvetia Direct Marketing s.r.o.-ra, amiért megtévesztően, a legalapvetőbb információkat is mellőzve értékesítette telefonon étrend-kiegészítőit a magyar fogyasztóknak – közölte a GVH. A versenyhatóság lezárta a Helvetia Apotheke étrend-kiegészítők forgalmazóival szemben folytatott eljárását, amely a termékek telemarketinges értékesítését vizsgálta. A vizsgálat megállapította: a cseh forgalmazók jogsértő gyakorlatot folytattak, úgy próbálták a magyar fogyasztókat rendszeres (4 hetente automatikusan érkező) termékcsomagjaik megrendelésére rábírni, hogy a hívások során a még a döntéshez szükséges leglényegesebb információkat is elhallgatták. A fogyasztók azzal sem lehettek tisztában, hogy ha beleegyeznek a termék “kipróbálásába”, akkor valójában rendszeres csomagküldésre vonatkozó szerződést kötnek a céggel. A vállalkozás emellett homályosan, félreérthetően, vagy egész egyszerűen egyáltalán nem közölte sem a nevét és címét, sem pedig a rendszeres csomagok költségét, illetve a lemondásuk feltételeit sem. A forgalmazók által elhallgatott információk egy részének közlése kifejezett, közvetlen jogszabályi kötelezettség lett volna a szerződéskötést megelőzően, a hazai és uniós fogyasztóvédelmi célú magánjogi rendelkezések alapján – írták. A jogsértés értékelésekor a GVH figyelembe vette, hogy a tisztességtelen gyakorlat intenzív és széles körű volt, mivel a cégek 3 és fél éven át a magyar fogyasztók százezreit keresték meg hívásaikkal. A jogsértés egy része emellett a koronavírus-járvány időszakára esett, amikor a fogyasztói kör egy része sérülékenynek minősült, mivel a vásárlásra ösztönző kérdések kifejezetten az egészségmegőrzés kérdésére irányultak. A hatóság ugyanakkor tekintettel volt arra is, hogy a forgalmazók az eljárás során önként felfüggesztették a jogsértő értékesítést. A bírság mellett a versenyhatóság – az összeget enyhítő tényezőként – előírta a cég számára, hogy teljesítse az eljárás során tett és az önkéntes jogkövetést célzó vállalásait. Ezek keretében a társaság negyedévenként független külső szakértővel felülvizsgáltatja a telefonos tájékoztatószövegeit, valamint a vásárlást követő 24 órán belül email-ben vagy sms-ben is értesíti fogyasztóit a megkötött szerződések lényeges elemeiről. |
Hirdetés
Ez nem semmi! – Megtévesztő telemarketingért több mint százmilliós bírság
Hirdetés
Megnőttek a kintlévőségei? Duplájára emelkedett az adóbírság! Új törvény jön a fizetésképtelenség és követeléskezelés terén - szakmai konferencia Budapesten 2024 november 18.
Az elmúlt időszakban tovább nőtt a határidőn túli fizetések és a kintlévőségek aránya, miközben több, mint 10.000 cég került felszámolás alá. Új törvény várható a fizetésképtelenség kapcsán, Kúriai döntés született az alvállalkozói teljesítések levonhatóságáról. Mit lehet tenni a kintlévőségek csökkentése, a gazdasági stabilitás megőrzése érdekében? Erről szól AzÜzlet szakmai konferenciája, ahol a terület legjobb szakértői tartanak előadást.
További információ: https://azuzletkonferenciakozpont.hu/fizeteskeptelenseg-es-koveteleskezeles-uj-fejezet-kezdodik-konferencia/
Az elmúlt időszakban tovább nőtt a határidőn túli fizetések és a kintlévőségek aránya, miközben több, mint 10.000 cég került felszámolás alá. Új törvény várható a fizetésképtelenség kapcsán, Kúriai döntés született az alvállalkozói teljesítések levonhatóságáról. Mit lehet tenni a kintlévőségek csökkentése, a gazdasági stabilitás megőrzése érdekében? Erről szól AzÜzlet szakmai konferenciája, ahol a terület legjobb szakértői tartanak előadást.
További információ: https://azuzletkonferenciakozpont.hu/fizeteskeptelenseg-es-koveteleskezeles-uj-fejezet-kezdodik-konferencia/