A valóságban is működik a húsz százalékos hajtóanyag megtakarítást ígérő, különleges V alakú kísérleti repülőgép, a Flying-V, amelynek modelljét mérnökök, a TU Delft holland műszaki felsőoktatási intézmény kutatói és egy drónpilóta tesztelt egy németországi repülőtéren.
A Flying-V egy energiatakarékos távolsági repülőgép, amelynek koncepciója az Airbus-tól származik. A repülőgép kialakítása integrálja az utaskabint, a rakteret és az üzemanyagtartályokat a szárnyakban, látványos V alakot hozva létre. A számítógépes fejlesztésű aerodinamikai forma és csökkentett súlya miatt 20% -kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt a modell, mint a mai legfejlettebb repülőgépek.
A KLM 2019 óta partner a projektben. Támogatásnak köszönhetően a projektcsapat elkészíthette a méretarányos modellt. Először a KLM 100. évfordulóján, 2019 októberében mutatták be. A projektben számos üzleti partner vesz részt, az Airbus is a támogatók között van.
A projekt vezetője, Dr. Roelof Vos, valamint kutató és mérnökcsoportja a Flying-V repülő 22,5 kg-os és 3 m széles modelljét repülési tesztekre vitte egy jól védett németországi légibázisra, ahol együtt dolgozhattak az Airbus csapatával. Tesztelték a gép repülési képességeit.
A pilóta feladata felszállás, a leszállás, számos teszt manőver és megközelítés volt.
Vosazt mondta: „Az egyik gondunk az volt, hogy a repülőgépnek nehézségei lehetnek a korábbi számítások szerint a felszállással. A csapat optimalizálta a repülési modellt, hogy megakadályozza a problémát, de a puding próbája az evés. Repülnie kellett, hogy biztosat tudjunk.” A felszállást könnyen elvégezték 80 km/h sebességgel. A repülőgép tolóereje jó volt, a repülési sebesség és szögek pedig az előrejelzések szerint alakultak.
De az új technológia tesztelése soha nem egyszerű. A csapatnak kihívást jelentő hete volt, amelyben a telemetria javítása érdekében meg kellett változtatniuk a repülőgép súlypontját és meg kellett erősíteniük az antennát.
A teszt megerősítette, hogy a jelenlegi kialakítás még kissé durva leszállást okoz. A csapat következő lépése a repülés során összegyűjtött adatok felhasználása a repülőgép aerodinamikai (szoftveres) modelljéhez. Ez lehetővé teszi a jövőbeni kutatásban felhasználható repülési szimulátorba programozását, miközben tovább javítja a repülési jellemzőket. A csapat elkészíti a jövőbeni repülési tesztek újabb modelljét is.
Következő lépés: felszerelje a Flying-V-t fenntartható meghajtással. Úgy tűnik, ez a kialakítás alkalmas a szokásos hajtóanyag helyett folyékony hidrogénnel történő repülésre is.