Kezdőlap Tech Flying-V teszt. Holland kutatók hidrogén meghajtású repülőgépen dolgoznak
No menu items!

Flying-V teszt. Holland kutatók hidrogén meghajtású repülőgépen dolgoznak

A valóságban is működik a húsz százalékos hajtóanyag megtakarítást ígérő, különleges V alakú kísérleti repülőgép, a Flying-V, amelynek modelljét mérnökök, a TU Delft holland műszaki felsőoktatási intézmény kutatói és egy drónpilóta  tesztelt egy németországi repülőtéren.

A Flying-V egy energiatakarékos távolsági repülőgép, amelynek koncepciója az Airbus-tól származik. A repülőgép kialakítása integrálja az utaskabint, a rakteret és az üzemanyagtartályokat a szárnyakban, látványos V alakot hozva létre. A számítógépes fejlesztésű aerodinamikai forma és csökkentett súlya miatt 20% -kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt a modell, mint a mai legfejlettebb repülőgépek.

A KLM 2019 óta partner a projektben. Támogatásnak köszönhetően a projektcsapat elkészíthette a méretarányos modellt. Először a KLM 100. évfordulóján, 2019 októberében mutatták be. A projektben számos üzleti partner vesz részt, az Airbus is a támogatók között van.

Az alkalmazott ergonómia és formatervezés professzora, Peter Vink és Thomas Rotte ipari tervezőmérnök készítette az új, ovális alakú kabin terveit. A Flying-V felszerelhető hagyományos utastérrel, de Vink és Rotte egy kísérleti utastervet terveztek, amely könnyű és persze kényelmes az utasok számára, és ugyanannyi utast képes befogadni, mint egy Airbus A350.

A projekt vezetője, Dr. Roelof Vos, valamint kutató és mérnökcsoportja a Flying-V repülő 22,5 kg-os és 3 m széles modelljét repülési tesztekre vitte egy jól védett németországi légibázisra, ahol együtt dolgozhattak az Airbus csapatával. Tesztelték a gép repülési képességeit.

A pilóta feladata felszállás, a leszállás, számos teszt manőver és megközelítés volt.

Dr. Roelof Vos

Vosazt mondta: „Az egyik gondunk az volt, hogy a repülőgépnek nehézségei lehetnek a korábbi számítások szerint a felszállással. A csapat optimalizálta a repülési modellt, hogy megakadályozza a problémát, de a puding próbája az evés. Repülnie kellett, hogy biztosat tudjunk.” A felszállást könnyen elvégezték 80 km/h sebességgel. A repülőgép tolóereje jó volt, a repülési sebesség és szögek pedig az előrejelzések szerint alakultak.

De az új technológia tesztelése soha nem egyszerű. A csapatnak kihívást jelentő hete volt, amelyben a telemetria javítása érdekében meg kellett változtatniuk a repülőgép súlypontját és meg kellett erősíteniük az antennát.

A teszt megerősítette, hogy a jelenlegi kialakítás még kissé durva leszállást okoz. A csapat következő lépése a repülés során összegyűjtött adatok felhasználása a repülőgép aerodinamikai (szoftveres) modelljéhez. Ez lehetővé teszi a jövőbeni kutatásban felhasználható repülési szimulátorba programozását, miközben tovább javítja a repülési jellemzőket. A csapat elkészíti a jövőbeni repülési tesztek újabb modelljét is.

Következő lépés: felszerelje a Flying-V-t fenntartható meghajtással. Úgy tűnik, ez a kialakítás alkalmas a szokásos hajtóanyag helyett folyékony hidrogénnel történő repülésre is.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

AUTRESZ: kevesen ismerik, pedig nagy segítség a céges adótartozás rendezésére. Mutatjuk hogyan.

Dr. Pokó DiánaAzt már sokan tudják, hogy a gazdasági...

Nem lett követeléskezelési törvény, Magyarországnak is lesz EU-s kötelezettségszegési bírság

Az Európai Bizottság az Európai Unió Bírósága előtt keresetet...

Minden, amit az utasoknak tudniuk kell: A Ryanair 2025-ös szabályváltozása

A papírmentes beszállástól a poggyászkorlátozásig - Készüljön fel az...

A Honda és a Nissan összeolvadási tárgyalásokat folytat

A Honda és a Nissan állítólag feltáró jellegű tárgyalásokat...

Hírek

Az alkoholmentes sör egyre népszerűbb az EU-ban: De vajon megelőzi-e a hagyományos sört?

Az alkoholmentes sör egyre népszerűbb az EU-ban: De vajon...

A diktatúra habzó bája: nyugati mintájú söröző nyílt Észak-Koreában

Észak-Korea egy vadonatúj, nyugati stílusú sörözőt reklámoz fővárosában, de...

Rárepültek a gyanútlan Wizz Air utasokra

Adathalász e-mailben árulnak 10 eurós Wizz Air kupont a...

Erősödött csütörtök reggelre a forint

A februári kezdéshez képest a forint 1,6 százalékkal erősödött az euróval, valamint 2,3 százalékkal a dollárral és a svájci frankkal szemben.

Erősödött a forint szerdán

Erősödött kissé a forint szerdán a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon.

Vegyesen mozgott a forint kedd reggel

Az eurót 1,0305 dolláron jegyezték kedden reggel, alacsonyabban a hétfő esti 1,0313 dollárnál.

Gyengült a forint hétfő reggel

Az euró 1,0315 dollárt ért hétfő reggel a péntek esti 1,0326 dollár után.

Devizapiac – Erősödött kissé péntek reggelre a forint

Erősödött kissé a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Gazdaság

Az adóelőlegből is igénybe vehető az szja-kedvezmény

Nyomtatásra, irattárolásra sincs szükség, mert a nyilatkozatot az adóhivatal automatikusan továbbítja az abban megjelölt munkáltatónak, kifizetőnek.

Az alapvető élelmiszerek árának csökkentéséért lép a GVH

A nemzeti versenyhatóság álláspontja szerint az érdekképviseleti szervezetek által rendszeresen kiadott áremelési közlemények sérthetik a tisztességes piaci versenyt és fokozzák az inflációs nyomást.

Itt az első kamatforduló, utalják a csúcshozamot az inflációkövető állampapírokra

A PMÁP-ot az államkincstár 99 százalékos árfolyamon váltja vissza, de ez az egy százaléknyi veszteség is bőven megéri, hiszen a többi lakossági állampapír közül a legalacsonyabb kamatú is 5,5 százalékot fizet

Megvan az új PMÁP kamat, kezdődhet a nagy állampapírcsata

Az idei PMÁP-lejáratokról és kamatfizetésekről már tavaly megkezdték az egyeztetést az ügyfelekkel, hogy fel tudjanak készülni, mi legyen a pénzükkel, amikor érkeznek a kifizetések.