Az idén 14 magyar kiállító mutatkozik be Japánban, a Foodex élelmiszeripari szakkiállításon, amelyen immár 12. alkalommal szervezett közösségi megjelenést az Agrármarketing Centrum (AMC).
Mint az AMC beszámolt róla, a március 5. és 8. között zajló, kizárólag szakmai látogatóknak szóló eseményen a magyar kiállítók az ázsiai piacon népszerű és jól eladható termékekkel – liba- és kacsahús, likőrök, mézek, borkülönlegességek, fagyasztott élelmiszerek – vannak jelen.
Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője az MTI-nek elmondta: Magyarország 2017 óta – amikor Japán volt az OMÉK díszvendége – 2 milliárd eurót is meghaladó kereskedelmi forgalmat bonyolított Japánnal, ami tovább emelkedhet. Közép-Európából Magyarország exportál a legtöbbet a kelet-ázsiai országba, mára a Japánba exportáló magyar cégek száma közel félezer – tette hozzá.
A KSH adatai szerint Magyarország összes külkereskedelmi partnerét tekintve Japán a 30 legjelentősebb export célország között van 2010 óta. Az EU országain kívüli külkereskedelmi partnerek között pedig a termékforgalom alapján 190 milliárd forinttal Japán 2018-ban a 8. legjelentősebb partnere volt Magyarországnak.
A KSH adatai szerint tavaly zöldségfélékből csaknem megduplázódott a magyar kivitel, legnagyobb mennyiségben fagyasztott csemegekukoricát és szárított borsót exportált az ország Japánba. A gyümölcsexport is növekedést mutat: a 2018-ban kiszállított 85 ezer kilogrammnyi magyar gyümölcsből a legnagyobb arányt, 45 ezer kilogrammot a málna, 40 ezret pedig a cseresznye-meggy tette ki. Jelentős a napraforgómag olaj kivitel, 2018-ban 5,5 millió kilogramm volt, ami jelentősen felülmúlta az előző évit. Hústermékek között elsősorban kolbászt és hasonló húskészítményeket exportál az ország, az állateledelek és takarmányok között évről-évre nő a kutya- és macskaeledel kivitel – közölte az AMC.