Csecsemők hasfájásának megszűntetését ígérték, a cseppeket forgalmazó céget 10 millió forintra büntették.
Megtévesztő reklámszövegek miatt 10 millió forint felügyeleti bírságot szabott ki a Brand Up Pharma Kft.-re, a Colief cseppek hazai forgalmazójára a Gazdasági Versenyhivatal.
A GVH a Colief cseppek kereskedelmi kommunikációjának vizsgálatakor megállapította, hogy jogszerűtlenek a reklámokban szereplő ígéretek, amelyek szerint a szer többek között enyhíti, illetve segít elkerülni a csecsemőkori hasfájás tüneteit, hatékonyan csökkenti a sírásos órák számát, a fájdalmat és egyéb panaszokat.
Az európai uniós szabályozás alapján az élelmiszerekkel kapcsolatos, egészségre vonatkozó állítások csak akkor tehetők, ha azokat az Európai Bizottság engedélyezte – hívja fel a figyelmet a GVH.
A GVH közölte: egy gyártó ugyan kérelmezte, az Európai Bizottság vegye fel az engedélyezett állítások uniós listájára, hogy “a Colief laktázenzim csökkenti a laktóz mennyiségét a csecsemők táplálékában, és a táplálékuk teljes laktóztartalmának hatékony megemésztésére nem képes, hascsikarásos csecsemőknél mérsékli a laktóz nem megfelelő emésztésének következményeit”, de ezt a bizottság tudományos szakvélemények alapján 2016-ban elutasította, így alkalmazása jogsértő.
A GVH a Brand Up Pharma magatartásának megítélésekor súlyosító körülményként vette figyelembe az érintett célcsoport, azaz a kólikától szenvedő csecsemők szüleinek sérülékenységét, speciális érzékenységét.
A hatóság ugyanakkor enyhítő körülményként tekintett arra, hogy a vállalkozás még a versenyfelügyeleti eljárás előtt önként változtatott kifogásolt magatartásán, a vezetője részt vett a magatartás versenyfelügyeleti megítélésével kapcsolatos képzésen.