Kezdőlap Turizmus Hotelnél több, független szállodalánc
No menu items!

Hotelnél több, független szállodalánc

A piac megváltozott, a belföldi kikapcsolódás mára a vendégek természetes igénye lett, ami a nagyobb versenyt és nagyobb követelményeket támaszt a piacon – tartja Klemm Balázs az év elején indult, független szállodaüzemeltető, a Hotel&More tulajdonos ügyvezető igazgatója.

– A Hotel&More új szereplő a piacon, de Ön egyáltalán nem az. Mit tart a legfontosabbnak a karrierjében?

– Nagy tapasztalatot és magabiztosságot ad, hogy a szakma legnagyobbjaihoz hasonlóan még én is a klasszikus szállodai karrierpályát járhattam be. Londinerként kezdtem, majd folyamatosan előre lépve, a Hotel Rege és az Európa igazgatója voltam, mielőtt 2008-ban, akkori társammal elindítottuk a Service4You független szállodaüzemeltető céget. Az elsők között vállaltuk fel olyan különböző stílusú, besorolású szállodák üzemeltetését, amelyek semmilyen szállodalánchoz nem tartoztak, vagyis függetlenek voltak. A kihívás nagy, a feladat szép volt, mert a válság éveiben, a szállodaiparhoz gyakran egyáltalán nem kötődő befektetők által megépített, többségében devizahitellel terhelt szállodákat kellett működtetnünk. Úgy, hogy a vendégek – akik közül a magyaroknak kevés pénzük és idejük maradt pihenésre és a külföldiek is kevesebben jöttek – ne érezzék a kényszerű megtakarításokat, miközben a banki hiteleket is ki kellett termelnünk.

– Miként lehetett ezt megoldani?

Klemm Balázs

– Az már önmagában jelentős megtakarítást eredményezett, hogy több szállodát üzemeltetve már sokkal kedvezőbb kondíciókat tudtunk elérni a beszállítóknál, miközben nagyobb választási lehetőséget biztosítva, a vendégeknek is több hotelt tudtunk kínálni egyszerre. Az is sokat számított, hogy mivel ezeket a szállodákat gyakran nem a praktikumra törekvő szakmai szabályok szerint tervezték, mi rögtön tudtuk, mi az a szolgáltatás, amit nem érdemes tovább vinni, melyik az a helyiség amit át kell alakítani. De legalább ennyire fontos volt, a belföldi turizmus fellendítésében kulcsfontosságú Széchenyi Pihenőkártya megjelenése mellett az is, hogy akkortájt kezdődött az online foglalás térhódítása. Erre mi egy saját vállalatirányítási és ügyfélkezelő CRM rendszer létrehozásával reagáltunk, és így jelentősen megnöveltük a közvetlen egyéni foglalások számát, ami nagyobb hasznot hozott, mint az utazási irodákon keresztül érkezett csoportok fogadása.

– A multik világában azt tartják, hogy 4-5 évente érdemes váltani egy vezetőnek. Ön miért tíz év után érezte úgy, hogy a Service4You portfoliójának jórészét megtartva, önálló céget alapít?

– Egy évtized nagy idő, különösen a mai világban. Mára alapjaiban megváltozott a turizmus és a szállodák helyzete. A hotelek finanszírozása alapvetően megoldódott, miközben olyan új, funkcionálisan is optimálisabb kivitelezésű szállodák épültek, amelyek már kiszámítható és vállalható feltételek mellett üzemelnek. A magyar vendégek is többet tudnak áldozni a kikapcsolódásra, miközben a Széchenyi Pihenőkártya hatására rendszeres igénnyé is vált a belföldi pihenés. Szerencsére már külföldről is egyre több turista jön Magyarországra, vagyis független szállodaüzemeltetőként is egészen más kihívásoknak, elvárásoknak kell megfelelnünk, mint az induláskor, a válság idején. A Hotel&More erre az új helyzetre ad új válaszokat, aminek eredményességét igazolja, hogy alig egy esztendő alatt 16 szállodára bővült a portfoliónk – közte például a bükfürdői Greenfield Hotel Golf & Spa-val -, és miközben további hotelek csatlakozásáról tárgyalunk, a szállodafejlesztés területén is aktív szerepet vállalunk.

– Mit tart a legfontosabb szakmai prioritásnak?

– Elhivatottság, vendégszeretet, kiváló szerviz – számomra ez az alap. De ma már ez is csak akkor hozhat sikert, ha folyamatosan követjük a digitális világ legújabb fejleményeit és a dinamikusan változó vendégigényeket. Ezért is vagyok büszke arra a saját fejlesztésű CRM rendszerre, amely a növekedésünket követve online és offline egyaránt méri, elemzi a vendégelégedettséget is.

ETO Park Hotel – Győr

– Milyennek tartja a jelenlegi piacot?

– A piac szárnyal, és ami különösen jó hír, hogy a belföldi utazások aránya is jelentősen megnőtt. Ez azért is örömteli, mert tapasztalataim szerint a magyar vendég a legjobb vendég, hiszen itthon van, igényes, de jól fizető, és ha jól érzi magát valahol, akkor oda visszatér.

– A stabilan jó minőség fenntartásához azonban megfelelő szakemberekre is szükség van.

– Az tény, hogy bizonyos munkakörökbe nehéz jó munkatársat találni, de tapasztalataim szerint ez is megoldható, ha olyan munkakörülményeket és mellé olyan fizetést tudunk biztosítani, amely ha nem is érik el a nyugati szintet, mégis olyan helyzetet teremt, amikor már nem érdemes elmennie annak, aki csak a jobb körülmények miatt vállalna munkát külföldön. Az is egyértelmű tendencia, hogy a mai fiatalok a korábbiaknál is jobban igénylik az odafigyelést és a világos karrier lehetőséget. Ebből a szempontból szerencsések vagyunk, hiszen a növekedéshez új menedzserekre van szükségünk és először természetesen a már bevált munkatársainknak adunk lehetőséget. Így például Hajdúszoboszlóra most azt a hölgy munkatársunkat delegáltunk igazgatónak, aki korábban nyári munkára jelentkezett hozzánk az egyik balatoni szállodánkba és idén nyáron már vezetőként vitte végig a nyarat Siófokon.

– Milyen kihívásokat jelent, hogy a hazai piac mellett Székelyföldön is átvettek egy házat.

A székelyudvarhelyi Küküllő Hotel az Optimum Hotel brand része

– Egy pályázaton nyertük el a székelyudvarhelyi, három csillagos, 70 szobás, városi Küköllő hotel  üzemeltetésének lehetőségét. Ez annyiból nem volt újdonság, hogy dolgoztunk már külföldön: Ausztriában és Horvátországban szereztünk tapasztalatokat. Székelyföldön azonban nemcsak annyival könnyebb, hogy nincsenek nyelvi nehézségeink, hanem azért is, mert az ottani munkatársak rendkívül nyitottak, motiváltak és jó a mentalitásuk. A fejlődési lehetőség is adott, mert a román idegenforgalom is szépen növekszik, miközben a modern eszközök arrafelé még kevésbé terjedtek el. Így például az önálló foglalási motorunk révén rövid idő alatt látványos eredményeket tudtunk elérni.

– Miként tudják kezelni azt, hogy a portfoliójuk a két csillagtól a négy csillag superior minősítésig terjed?

– Miközben egységes marketinget használunk és egységes törzsutas rendszert üzemeltetünk – aminek már több, mint 200 ezer tagja van -, egyértelműen szegmentáltuk a kínálatot azzal, hogy az úgymond üdülő és ifjúsági szállodákat az Optimum Hotels brand alá csoportosítottuk, míg négycsillagos házakat a Hotel&More brand alatt értékesítjük egységes sztenderdek és üzletpolitika alapján.

– Meglátása szerint milyen irányba fejlődik a szakma?

– Az online értékesítés további előretörésével számolok, miközben az ügyfelek még a korábbinál is nagyobb elvárásokkal érkeznek a szállodákba. Ezért is kulcskérdés a felmerülő igényekkel, megrendelésekkel kapcsolatos gyors reakcióidő, a folyamatos ügyfél elégedettség mérés és az, hogy a külső beszállítóinktól is a maximumot várjuk el, hiszen az ő szolgáltatásaikért is mi vállaljuk a felelősséget.

Greenfield Hotel Golf & Spa – Bükfürdő

A Hotel&More  szállodái

Akadémia Hotel**** (Balatonfüred), Hotel Aquarell**** (Cegléd), ETO Park  Hotel**** superior (Győr),  Greenfield Hotel Golf & Spa ****superior (Bükfürdő), Klebelsberg Kastély Szálló*** (Budapest), Pilvax Hotel**** (Kalocsa), Science Hotel**** (Szeged), Hotel Vital**** (Zalakaros), Garden Hotel Medical & Spa**** (Debrecen), Hotel Família** (Balatonboglár), Hotel Aqua Blue***** (Hajdúszoboszló) Hotel Küküllő*** (Székelyudvarhely, Románia), Nostra Hotel*** (Siófok), Waberer’s Club Hotel***(Balatonvilágos), Fresh Hotel**** (Siófok), Hotel Mária*** (Balatonmáriafürdő), Pandora Zsóry Apartmanok

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Nagy az érdeklődés a lakáscélú megtakarítások iránt

egyre többen választják megtakarításra a lakástakarékot

BÉT – Csökkenő forgalomban ismét új csúcson zárt a BUX a héten

Ismét a Magyar Telekom volt a legjobban teljesítő részvény a BÉT-en, jegyzése 5,5 százalékkal került feljebb az előző heti 4,6 százalékos emelkedést követően

Erzsébet Alapítvány: kiemelten fontos a táborozó gyermekek biztonsága

Nyáron hetente 4500 gyermek vesz részt egyszerre az összes...

MÁV: nem működik az online jegyvásárlás

Szombat délelőttől rendszerhiba miatt nem működik a jegyértékesítés az online csatornákon, a MÁV appban és a jegy.mav.hu felületen sem,
Hirdetés

Hírek

BÉT – Csökkenő forgalomban ismét új csúcson zárt a BUX a héten

Ismét a Magyar Telekom volt a legjobban teljesítő részvény a BÉT-en, jegyzése 5,5 százalékkal került feljebb az előző heti 4,6 százalékos emelkedést követően

Erzsébet Alapítvány: kiemelten fontos a táborozó gyermekek biztonsága

Nyáron hetente 4500 gyermek vesz részt egyszerre az összes...

MÁV: nem működik az online jegyvásárlás

Szombat délelőttől rendszerhiba miatt nem működik a jegyértékesítés az online csatornákon, a MÁV appban és a jegy.mav.hu felületen sem,

Negyedszer az első az Apple – a világ legértékesebb márkája

Idén már negyedszer egymás után áll az Apple a világ legértékesebb márkáinak az élén

Az Otthon Start Program részleteiről egyeztetett Panyi Miklós a Bankszövetség képviselőivel

A Bankszövetség képviselőivel folytatott pénteki egyeztetésen sikerült tisztázni a még nyitott kérdéseket az Otthon Start Program részleteiről.

NGM: tovább szárnyal a Demján Sándor 1+1 Program

A 130 milliárd forintra emelt keretösszegű Demján Sándor 1+1 Program keretében a tárca eddig 1325 magyarországi vállalkozás támogatásáról hozott döntést,

Az építőanyag-piacon visszafogott volt a kereslet az első fél évben

Visszafogott volt a kereslet az építőanyag-piacon az első fél évben, de a jövőt tekintve optimisták az építőanyag-kereskedők

Még tart a nyár – számtalan program vár a fürdőkben

Tombol a nyár, hőségriadó is vár ránk a következő...
Hirdetés

Gazdaság

Bővül a Magyar Államkincstár online állampapír-értékesítése

Új, azonnali és biztonságos fizetési lehetőséggel bővül a Magyar Államkincstár online értékesítési rendszere: a WebKincstárban és a MobilKincstárban mostantól QVIK fizetéssel is vásárolhatnak állampapírt az ügyfelek.

Kamatdöntés – Egyhangúlag szavazott az alapkamatról az MNB Monetáris Tanácsa júliusban

A július 22.-i döntés alapján a jegybanki alapkamat 6,50 százalék maradt.

A nyári uborkaszezon a legjobb időszak a dubaji ingatlanvásárlásra a magyar szakértő szerint

Töretlenül növekszik a magyarok érdeklődése a dubaji ingatlanok iránt, egyes cégek évről évre hússzoros növekedést is tapasztalnak a keresletben.

Vegyesen változott csütörtök estére a forint árfolyama

Vegyesen alakult a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben csütörtök estére a reggeli szintekhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.