Amikor egy indiai állampolgár bármilyen Visa, American Express vagy Master Card bankkártyát használ, az amerikai óriásvállalatok megsértik az indiai törvényeket – jelenti New York Times mumbai tudósítója.
Az indiai kormány ellenőrzése alá akarja vonni az 1,3 milliárd ember személyes adatait. A hatályba lépett „adatlokalizációs törvény” ellen az amerikai vállalatok keményen lobbiznak, mivel az kötelezettségként írja elő számukra, hogy minden indiai által indított tranzakció adatait tárolják, beleértve a saját számítógépekről indított megbízásokat is.
A bankkártya kibocsátók az Amazonnal és a PayPal-lal együtt azzal érveltek, hogy hosszabb időre van szükségük ahhoz, hogy eleget tehessenek a törvény előírásainak.
A New York Times tudósítója emlékeztet arra, hogy az elektronikus adatok kezelése a politikai életben is kampánytémává vált, és egyes pártok még az eddiginél is keményebb állami fellépést sürgettek. Nem szabad viszont arról sem megfeledkezni – mutat rá a tudósító -, hogy ez a törvény jelentős segítséget nyújt azoknak az indiai vállalatoknak, amelyek már régóta sürgetik a kormányzati segítséget, hogy versenyben maradhassanak olyan óriásokkal mint a Google, a Facebook, az Amazon és a Mastercard.
Megjegyzi a The New York Times, hogy egyedüliként a Facebook WhatApp alkalmazása volt képes eleget tenni a törvénynek.
Mégpedig egy, csak Indiára érvényes fizetési rendszer tesztverziójának az elindításával, amit az indiai kormány jóváhagyásával már fel is ajánlhattak a 250 millió felhasználójuknak.