A Heathrow repülőtér bocsánatot kért a közelmúltban kialakult utazási káoszba keveredett utasoktól, de figyelmeztetett, hogy további járatokat is törölhetnek.
Az Egyesült Királyság legnagyobb repülőtere hétfőn újra arra kérte a légitársaságokat, hogy 61 járatot töröljenek az aznapi menetrendből, mivel igyekszik megbirkózni a megugró kereslettel és a munkaerőhiánnyal.
A Heathrow főnöke, John Holland-Kaye azt mondta, hogy a repülőtér “szükség esetén további intézkedéseket fog kérni“.
A repülőterek és a légitársaságok a Covid-zárlatok idején elbocsátásokat hajtottak végre, most, az utazási kereslet visszatérésével viszont komoly gondot okoz nekik a toborzás. Ráadásul az Egyesült Királyságban hamarosan kezdődik a nyári szünidő, amikor az iskolák bezárnak, a családok pedig nyaralni indulnak.
A kormány és a légiközlekedési szabályozó hatóság a múlt hónapban levélben szólította fel a légitársaságokat: biztosítsák, hogy nyári menetrendjeik “teljesíthetőek” legyenek.
A múlt héten a British Airways (BA) közölte, hogy augusztus és október vége között további 10 ezer rövid távú járatot szüntet meg. A Heathrow, Gatwick és City repülőtereket érintő bejelentés azt jelenti, hogy idén április és október között közel 30 ezer járatot törölnek a BA menetrendjéből.
A Heathrow bocsánatot kért az utasoktól, akiket az elmúlt hetekben időnként “hosszú sorban állás, a mozgáskorlátozott utasok késése, a nem az utasokkal együtt utazó vagy késve érkező csomagok” érintettek.
A Heathrow első embere elmondta: “Nagyon büszke vagyok arra, ahogyan csapatunk megbirkózik a növekedéssel járó kihívásokkal, és kiváló szolgáltatást nyújt az utasok túlnyomó többségének. Azonban az utóbbi időben már láttunk olyan időszakokat, amikor a kereslet meghaladta a repülőtér, a légitársaságok és a földi kiszolgálók kapacitását.”
“Át fogjuk vizsgálni azokat a menetrendi módosításokat, amelyeket a légitársaságok a kormány azon követelményére válaszul nyújtottak be, hogy a lehető legkisebbre csökkentsék az utasok számára a nyáron jelentkező fennakadásokat, és szükség esetén további intézkedések megtételére kérjük őket.”
A Heathrow hétfőn arra kérte a légitársaságokat, hogy 61 járatot vegyenek ki az aznapi menetrendből, mert a 3-as és 5-ös terminálon több utas várható, mint amennyit a repülőtér jelenleg ki tud szolgálni.
Korábbi “menetrendi beavatkozásokra” egy poggyászrendszerrel kapcsolatos problémák miatt került sor, illetve azért, mert több utasra számítottak, mint amennyivel a biztonsági személyzet meg tudott bírkózni.
A Heathrow közölte, hogy júniusban közel hatmillió utas használta a repülőteret. (BBC)