A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított a MindentMent Kft. fogászati szolgáltatást nyújtó cég reklámgyakorlata miatt, mert az több szempontból is megtévesztheti a fogyasztókat. A társaság jelezte, hogy értetlenül állnak a vizsgálat előtt, jogászokkal tanulmányozzák a versenyhivatal levelét.
Meggyőződésük, hogy vállalkozásuk a jogszabályokat betartva, jóhiszeműen és tisztességesen járt el. A MindentMent Kft. elkötelezett a tisztességes üzleti magatartás mellett, és betartja a törvényeket. A hatósággal együttműködnek, és abban bíznak, hogy a társaságnak sikerül bizonyítani az igazát – fogalmazott Aranyi Rita, a MindentMent Kft. igazgatója az MTI-nek küldött állásfoglalásában.
A versenyhatóság azt valószínűsíti, hogy a MindentMent Kft. szolgáltatásának népszerűsítése több okból is tisztességtelennek minősülhet.
A tájékoztatás szerint a reklámok feltehetően valótlanul hirdetik a cég piacelsőségét, egyedülállóságát, például azt, hogy “piacvezető“, “az ország legkedvezőbb árai“, “országosan egyedülálló dupla garancia“.
Emellett nem kellően alátámasztottak, ezért megtévesztőek lehetnek a környezetbarát működésre utaló állítások, például “környezettudatos rendelő“, és a hozzájuk kapcsolódó, tanúsítványnak tűnő képi megjelenítés.
A versenyhivatal azt is valószínűsíti, hogy a vállalkozás törli honlapján és Facebook-oldalán a szolgáltatására nézve negatív véleményeket, és kizárólag a pozitív visszajelzéseket jeleníti meg. Ez a gyakorlat – ha a fogyasztók nem kapnak róla megfelelő tájékoztatást – a szakmai gondosság követelményével ellentétes, így szintén jogsértő lehet – közölte a GVH.
Hangsúlyozzák, a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására, a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul.
Az eljárásra három hónap biztosított, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható – tájékoztatott a GVH.