Rovatunkban – akár a mindennapi közérzetünket, életünket befolyásoló – üzleti-, munkahelyi kihívások megoldásáról kérdezzük a vezető menedzsereket, akiktől rövid, néhány mondatos, őszinte választ remélünk, “távirati stílusban” a megoldásaikról és annak indíttatásairól.
Ezúttal Simonyi András, a Möbelix és a Mömax áruházakat üzemeltető MMXH Lakberendezési Kft. ügyvezető igazgatója válaszol.
– Mit csináltak a munkatársak a bezárás alatt?
– Munkatársaink az áruházak zárva tartása alatt leltároztak, úgymond “rendbe tették” az áruházakat, házhoz szállították az időközben beérkezett, a zárást megelőző áruházi rendeléseket, valamint a bezárás ideje alatt keletkezett webshopos rendeléseket. Sokan sajnos időközben betegek is voltak, de ugyanígy nagyszámban előfordult, hogy otthonukban gyermekükre vigyáztak mivel az iskolák is zárva voltak. Egyetlenegy munkatársunkat sem bocsájtottuk el most sem, ugyanúgy nem, mint a teljes pandémiás időszak alatt sem került létszámleépítésre sor a cégünknél a helyzetre való hivatkozással.
– Milyen volt az online forgalmuk a bezárás ideje alatt
Az online forgalmunk gyakorlatilag majdnem a háromszorosára növekedett, annak ellenére, hogy a jogszabályok sajnos az áruházi átvételt nem tették lehetővé a vásárlóink számára.
– Hogyan sikerült a gyors nyitást megszervezniük?
– Mivel sajnos volt elég időnk többféle forgatókönyvvel is felkészülni a nyitásra, gyakorlatilag a bejelentést követően órákon belül készen voltunk a teljes nyitási rend kidolgozásával és a szükséges számitógépes, logisztikai folyamat valamint munkaerő beosztással és a többivel, a kapcsolódó feladatok előkészítésével, megszervezésével.
– Miként alakult a forgalmuk az elmúlt héten, és mit várnak a közeljövőtől?
– A nyitást követő pár napban messze a tavalyi szint felett alakult a forgalmunk, de itt természetesen több tényező is kedvezően befolyásolta az újra nyitás eredményességét. Így például 8-án elindult a Glamour napok, amely Magyarországon köztudottan egy nagyon sikeres, szinte a kiskereskedelem egészét, valamilyen szinten, megmozgató aktivitás. Saját akcióinkat is úgy tudtuk időzíteni, hogy a nyitást követően szinte azonnal igen kedvező ajánlatokkal tudtuk a vásárlóinkat mind a Möbelix, mind a Mömax áruházainkban fogadni.
– Milyen módszerrel kezelik a vásárláshoz kapcsolódó négyzetméter alapú szabályozást?
– Szerencsére az áruházaink eleve rendelkeznek egy a belső kamerarendszerbe integrált beléptető, illetve látogató számláló rendszerrel, így gyakorlatilag minden áruházban és minden pillanatban tudjuk, hogy hányan tartózkodnak az eladótérben.
Profilunkból adódóan – és szerencsére a nagy alapterületeknek köszönhetően – még a hét végén sem szokott problémát okozni ez a szabályozás, mert még a legkisebb, mintegy 4000m2-es eladóterületű áruházainkban is mintegy 400 látogató lehetne bent egy időben, a főváros III. kerületében lévő áruházunk pedig egyszerre 750 érdeklődőt fogadhat.
Számunkra ez a korlátozás nem jelentett problémát, de természetesen ezen túlmenően még intenzívebben figyelünk a fertőtlenítésre, a távolságtartásra, a járványügyi előírások betartására.