Kezdőlap Gazdaság Mesterséges intelligencia a HR-ben
No menu items!

Mesterséges intelligencia a HR-ben

Fotók: Pixabay

A mesterséges intelligencia néhány éve valósággal ránk rúgta az ajtót, a technológia az élet számos területét igyekszik forradalmasítani. Az AI térhódításához a munkaerőpiac is fokozatosan alkalmazkodik, a HR-folyamatokban is egyre nagyobb szerepet kap, a szakemberek döntő többsége ma már úgy véli, hogy a mesterséges intelligencia valódi segítség lehet.

A technológia jelenlegi fejlettségi állapotában még nem alkalmas arra, hogy minden HR területet eredményesen lefedjen, de számos szegmensben sikerrel alkalmazzák. „A HR szakma is szakember hiánnyal küzd, ezért kiemelten fontos, hogy a mesterséges intelligenciát – elővigyázatosan ugyan – , de segítségül hívjuk, elsősorban azért, hogy a mindennapokban hatékonyabbá, gyorsabbá és eredményesebbé tegye a munkát” – hívta fel a figyelmet Katkics Attila, HR szakember. „Úgy gondolom, hogy az emberi erőforrás menedzsment számos területén megjelenik majd a technológia, szélesedni fog a mesterséges intelligencia alkalmazása, várhatóan elképesztő gyorsasággal.”

Objektívebb kiválasztás?

Az MI elsősorban a toborzás, a kiválasztás, az onboarding és a képzés-fejlesztés területén működik már napi szinten. Az újgenerációs mesterséges intelligencia alapú támogató szoftverek a toborzási folyamat több pontján tudnak támogatást biztosítani, egyebek mellett az álláshirdetések, közösségi posztok írásánál, a munkáltatói értékek és munkaköri leírások megfogalmazásánál, kapcsolatfelvételi levelek megírásánál és a jelentkezők előszűrésénél. „A mesterséges intelligencia bekapcsolása a folyamatokba egyértelműen felgyorsítja a toborzást, gyors és pontos elemzést végez a jelöltekről, képes kiválasztani azokat a potenciális aspiránsokat, akik rendelkeznek a pozícióhoz szükséges szakmai és személyi kompetenciákkal, valamint minimalizálja a hibázás lehetőségét is, egyesek szerint igazságosabbá is teszi a felvételi folyamatot.

Automatizált beléptetés

A mesterséges intelligencia az új munkavállaló belépését követően, az ún. onboarding folyamatban is hasonló hatékonysággal használható. „Akár egy chatbot is végig vezetheti az új kollégát, válaszol a kérdéseire, vizsgáztat, de személyre szabott belépési élményt is nyújthat, ezzel is elősegítve az elköteleződést és a munkavállaló jövőbeni megtartást. Az automatizált folyamatok jelentősen gyorsítják az onboarding-ot, ami lehetővé teszi, hogy a szakemberek több figyelmet fordítsanak az emberi interakciókra és a stratégiai feladatokra” – tette hozzá a szakember.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Elkészült a világ egyik legnagyobb tengerjárója, a Star of the Seas

2025 augusztusában indul útjára a Royal Caribbean új tengerjárója, a Star of the Seas. A floridai Port Canaveralból hajózik majd hetente karibi utakra

Megkezdődik a Csaj-tó ökológiai állapotának javítása

Természetvédelmi célú fejlesztés indul a Csaj-tónál 530 millió forint támogatással.

Idén szervez „Szakmakóstoló” táborokat pályaválasztóknak a NAK

Ingyenes „Szakmakóstoló” pályaorientációs táborokat szervez országszerte 19 helyszínen az 5-6-7. osztályos általános iskolai tanulóknak a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara.

Százmilliárd forintos budapesti beruházást jelentett be a BYD

Mintegy százmilliárd forint értékű beruházást jelentett be a BYD kínai autógyártó, amelynek keretében a cég a magyar fővárosba telepíti az európai vállalati és fejlesztési központját
Hirdetés

Hírek

Megkezdődik a Csaj-tó ökológiai állapotának javítása

Természetvédelmi célú fejlesztés indul a Csaj-tónál 530 millió forint támogatással.

Idén szervez „Szakmakóstoló” táborokat pályaválasztóknak a NAK

Ingyenes „Szakmakóstoló” pályaorientációs táborokat szervez országszerte 19 helyszínen az 5-6-7. osztályos általános iskolai tanulóknak a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara.

Százmilliárd forintos budapesti beruházást jelentett be a BYD

Mintegy százmilliárd forint értékű beruházást jelentett be a BYD kínai autógyártó, amelynek keretében a cég a magyar fővárosba telepíti az európai vállalati és fejlesztési központját

Júliustól kizárólag e-számlát állít ki az MVM a nem lakossági ügyfeleknek

Július 1-jétől az energiaszolgáltatók és a hálózati elosztó társaságok a lakossági fogyasztónak nem minősülő felhasználók energiaszámláit kizárólag elektronikus formában bocsáthatják ki, függetlenül attól, hogy egyetemes szolgáltatás keretében, vagy versenypiacról vételezve szerzik be az energiát

Országos informatikai probléma van a határátkelőhelyeken

Informatikai rendszerprobléma merült fel csütörtökön 11 óra 15 perctől a közúti határátkelőhelyeken és a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

Bécs a Velencei Biennálén: lakhatás, mint közösségi érték

Május 9-én, pénteken ünnepélyes keretek között megnyitották a 19....

Új fejezet kezdődik a Tarna-Lázbérc térség vizes élőhelyeinek védelmében

Nagyszabású, európai uniós támogatással  induló fejlesztési program veszi kezdetét a Tarna-Lázbérc térség vizes élőhelyeinek megőrzése és helyreállítása érdekében 415 millió forint értékben

Új rekord, az idén már több mint 9 ezer tisztán elektromos autó kapott zöld rendszámot

Új rekord, hogy a január-április közötti időszakban 9380 tisztán elektromos autó kapott zöld rendszámot Magyarországon - írta Czepek Gábor, az Energiaügyi Minisztérium (EM) parlamenti államtitkára szerdán a Facebookon.
Hirdetés

Gazdaság

Az MNB üdvözli a jegybanktörvény módosítását

A jegybank a jövőben kizárólag a törvényben meghatározott alapfeladatok ellátására fókuszál, elkötelezett az intézmény átlátható és hatékony működése mellett

Július 1-től újabb szigor az online számlaadat-szolgáltatásban. Itt van mire figyeljünk.

Az Online Számla rendszerbe jelentett számlaadatok pontosságának javítása érdekében újabb szigorítás várható a Nemzeti Adó- és Vámhivatal részéről a figyelmeztető- (WARNING) és hibaüzenetek (ERROR) kapcsán,

Devizapiac – Erősödött kissé a forint kedd reggelre

Erősödött kissé a forint a főbb devizákkal szemben kedd reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Szokatlan mértékű túlterheléses támadás érte az OTP-t

Nemzetközi mércével mérve is szokatlan méretű túlterheléses támadás érte csütörtökön az OTP Bank digitális ügyfélkiszolgálási felületeit