Elmondása szerint az ereiben az amszterdami csatornák vize csörgedezik annak a hajósnak, aki a BBC riporterének mesélt az elektromos hajózásra való átállásról.
A 38 éves Rik Kooij 2013-ban alakította át a első hajóját elektromos meghajtásúra, majd a városvezetés ösztönzésére még hatra speciális lítium-vas-foszfát akkumulátorok kerültek, közel 250.000 eurós beruházással, 12 évre becsült megtérüléssel. A feleségével közösen, 32 hajójuk van, a 150 amszterdami turistahajóból.
Kérdésre válaszolva elmondta, hogy nem veszélyes az elektromos meghajtás a vízen, ugyanis az E-ship hajóátalakító vállalkozás központjával összekötött szoftverek ellenőrzik folyamatosan az akkuk felhasználását és működését, ha pedig véletlenül víz kerülne beléjük, a biztosítékok letiltanak, izolálni tudják őket és értesítik a központi vezérlőt is.
Amszterdam 2020-ra 20 %-kal kívánja csökkenteni az energiafelhasználását, majd ugyanennyivel növelni a megújuló energiaforrások arányát. Az elektromos meghajtású, csatornákon közlekedő turista hajók fontos részei ennek a tervnek.