Kezdőlap Budapest Miniszterelnökség: 60 milliárdot kap a főváros, így sem jut 10 milliárd a...
No menu items!

Miniszterelnökség: 60 milliárdot kap a főváros, így sem jut 10 milliárd a trolibuszokra?

A kormány továbbra is javasolja, hogy a budapesti városvezetés éljen a kormányzati segítséggel, és közösen tegyék lehetővé, hogy a 60 milliárd forintos megtakarításból 10 milliárd forintot a fővárosi önkormányzat 50 vadonatúj, környezetbarát trolibusz beszerzésére fordítson – szögezte le a Miniszterelnökség.

Emlékeztettek: a kormány a fővárosi önkormányzat helyett kész magára vállalni a főpolgármester által javasolt és általa a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa elé beterjesztett budapesti városfejlesztések megvalósítását.

A kormány e javaslata 60 milliárd forinttal tehermentesíti a budapesti költségvetést, 60 milliárd forint megtakarítását és más célra felhasználását teszi lehetővé a fővárosi önkormányzatnak – közölték.

A Miniszterelnökség úgy fogalmazott: “meglepetéssel értesültünk arról a vélekedésről, hogy a kormány nem biztosítaná a városvezetés által trolivásárlásra kért 3 milliárd forintot, és hogy a kormány nem támogatná a fővárosi járműcserét”.

A főpolgármester 3 milliárd forint támogatást kér, ezzel szemben a kormány 60 milliárd forintos támogatást ajánl a fővárosnak.

A kormányzati segítség és tehermentesítés okán felszabaduló 60 milliárd forintot a főváros teljesen szabadon használhatja fel, saját döntései szerint.

“A kormányzati javaslat továbbra is egyértelmű: 60 milliárdos segítség, 60 milliárdos tehermentesítés és spórolás, és a felek minél előbb üljenek asztalhoz, hogy megállapodjanak a részletekben”.

Hangsúlyozta a miniszterelnökség, hogy a kormány továbbra is támogatja a környezetbarát fővárosi járműcserét.

Az elmúlt években a főváros a kormányzat által biztosított támogatásból 73 új villamost és 57 új trolibuszt tudott beszerezni – emlékeztettek, azt is közölve, hogy a villamosok közül “hét szerelvény hónapok óta a garázsban vesztegel“, mert a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) új vezetése azokat “képtelen forgalomba állítani“.

A Miniszterelnökség – a budapestiek érdekében – arra kérte a főpolgármestert: intézkedjen, hogy “senki ne szabotálja tovább az új villamosok forgalomba állítását”.

Hozzátették: a kormány továbbra is javasolja, hogy a budapesti városvezetés éljen a kormányzati segítséggel, és közösen tegyék lehetővé, hogy a 60 milliárd forintos megtakarításból 10 milliárd forintot a fővárosi önkormányzat 50 vadonatúj környezetbarát trolibusz beszerzésére fordítson.

Az új trolikból 50 érkezne

Megfogalmazásuk szerint “annál is inkább támogatjuk ezt a környezetbarát beszerzést, mert azt a rendkívül kedvező 2014-es szerződést, amelynek alapján ezt az 50 járművet a mai világpiaci árnál sokkal olcsóbban vásárolhatja meg a Fővárosi Önkormányzat, még a Tarlós-Vitézy páros kötötte meg hat évvel ezelőtt”.

A minisztérium ezért köszönetét is kifejezte Tarlós István volt főpolgármesternek és Vitézy Dávidnak, a BKK volt vezérigazgatójának korábbi városvezetői munkájukért.

A közlemény beszámolt arról is, hogy a kormány idén százszázalékos kormányzati finanszírozásban 64 alacsonypadlós, környezetbarát, akadálymentes, légkondicionált autóbuszt állít forgalomba a budapesti tömegközlekedésben.

Harminc busz már szállítja is az utasokat a kékbuszos Volán-flotta részeként, és a kormány fedezi 34 BKV busz idei beszerzését is. Hetekkel ezelőtt pedig megjelent az a nyílt európai uniós közbeszerzés, amelynek eredményeként az elmúlt 40 év legnagyobb értékű fővárosi járműbeszerzése keretében a kormány lecseréli a H5-6-7-es HÉV-vonalak teljes járműparkját.

Így – összegeztek – a ma 44 év átlagéletkorú, elavult járművek helyébe új, akadálymentes, korszerű, egyterű, légkondicionált HÉV-szerelvények érkeznek két év alatt.

Ugyancsak folyamatos az elővárosi vasútközlekedés járműcseréje is – hívták fel a figyelmet, majd közölték: az elmúlt években összesen 63 FLIRT motorvonat érkezett és 40 emeletes KISS motorvonat érkezik a budapesti elővárosi vasúti közlekedésbe.

A Miniszterelnökség rögzítette azt is, hogy a kormány valóban nem tudja támogatni a főpolgármester adóemelésre, megszorításokra, a város újabb eladósodását eredményező hitelfelvételre vonatkozó kezdeményezését.

Mint erről megjegyezték, az elmúlt 30 évben bebizonyosodott: az adóemelés, az eladósodás és a megszorítások nem alkalmasak a gazdasági bajok orvoslására. “Ezek nem segítenek a munkavállalókon, a családokon, a vállalkozásokon, hanem csak növelik a bajt“.

A miniszterelnökség kiemelte: a budapestieknek az az érdekük, hogy a főváros fejlesztéséért a városvezetés és a kormány akkor is tudjon közösen tenni, ha vannak politikai vitáik.

Úgy folytatták: a fővárosiaknak az az érdekük, hogy Budapest adóemelés, eladósodás és megszorítások nélkül fejlődjön és, hogy városvezetés és a kormány képviselői ne panaszkodjanak, ne kifogásokat keressenek és ne egymásra mutogassanak, hanem közösen találjanak megoldásokat.

“A kormány ebben tud a budapesti városvezetés partnere lenni. Budapest nem csatatér, hanem munkahely, és jóakarattal igenis tudunk megoldásokat találni a fővárosi kihívásokra” – közölte a Miniszterelnökség.

“Fürjes Balázs Budapest fejlesztéséért felelős államtitkár és Vitézy Dávid, a kormányzati Budapest Fejlesztési Központ vezetője bárhol és bármikor áll a városvezetés rendelkezésére, hogy tárgyalások és párbeszéd alapján megoldások szülessenek a budapestiek érdekében” – zárul a miniszterelnökség nyilatkozata.

 

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

AUTRESZ: kevesen ismerik, pedig nagy segítség a céges adótartozás rendezésére. Mutatjuk hogyan.

Dr. Pokó DiánaAzt már sokan tudják, hogy a gazdasági...

Nem lett követeléskezelési törvény, Magyarországnak is lesz EU-s kötelezettségszegési bírság

Az Európai Bizottság az Európai Unió Bírósága előtt keresetet...

Minden, amit az utasoknak tudniuk kell: A Ryanair 2025-ös szabályváltozása

A papírmentes beszállástól a poggyászkorlátozásig - Készüljön fel az...

A Honda és a Nissan összeolvadási tárgyalásokat folytat

A Honda és a Nissan állítólag feltáró jellegű tárgyalásokat...

Hírek

Az alkoholmentes sör egyre népszerűbb az EU-ban: De vajon megelőzi-e a hagyományos sört?

Az alkoholmentes sör egyre népszerűbb az EU-ban: De vajon...

A diktatúra habzó bája: nyugati mintájú söröző nyílt Észak-Koreában

Észak-Korea egy vadonatúj, nyugati stílusú sörözőt reklámoz fővárosában, de...

Rárepültek a gyanútlan Wizz Air utasokra

Adathalász e-mailben árulnak 10 eurós Wizz Air kupont a...

Erősödött csütörtök reggelre a forint

A februári kezdéshez képest a forint 1,6 százalékkal erősödött az euróval, valamint 2,3 százalékkal a dollárral és a svájci frankkal szemben.

Erősödött a forint szerdán

Erősödött kissé a forint szerdán a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon.

Vegyesen mozgott a forint kedd reggel

Az eurót 1,0305 dolláron jegyezték kedden reggel, alacsonyabban a hétfő esti 1,0313 dollárnál.

Gyengült a forint hétfő reggel

Az euró 1,0315 dollárt ért hétfő reggel a péntek esti 1,0326 dollár után.

Devizapiac – Erősödött kissé péntek reggelre a forint

Erősödött kissé a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Gazdaság

Az adóelőlegből is igénybe vehető az szja-kedvezmény

Nyomtatásra, irattárolásra sincs szükség, mert a nyilatkozatot az adóhivatal automatikusan továbbítja az abban megjelölt munkáltatónak, kifizetőnek.

Az alapvető élelmiszerek árának csökkentéséért lép a GVH

A nemzeti versenyhatóság álláspontja szerint az érdekképviseleti szervezetek által rendszeresen kiadott áremelési közlemények sérthetik a tisztességes piaci versenyt és fokozzák az inflációs nyomást.

Itt az első kamatforduló, utalják a csúcshozamot az inflációkövető állampapírokra

A PMÁP-ot az államkincstár 99 százalékos árfolyamon váltja vissza, de ez az egy százaléknyi veszteség is bőven megéri, hiszen a többi lakossági állampapír közül a legalacsonyabb kamatú is 5,5 százalékot fizet

Megvan az új PMÁP kamat, kezdődhet a nagy állampapírcsata

Az idei PMÁP-lejáratokról és kamatfizetésekről már tavaly megkezdték az egyeztetést az ügyfelekkel, hogy fel tudjanak készülni, mi legyen a pénzükkel, amikor érkeznek a kifizetések.