Kezdőlap Mozaik Nagy üzlet a múlt: így hódít a nosztalgia a Y generációnál
No menu items!

Nagy üzlet a múlt: így hódít a nosztalgia a Y generációnál

Van valami megmagyarázhatatlanul izgalmas abban, amikor a régi idők hangulata visszaköszön a mai világban. Az Y generáció tagjai sokszor nem is a legújabb digitális kütyük felé nyúlnak, hanem visszafordulnak a gyerekkor ismerős emlékeihez. Miért? Mert az élmények felértékelődtek. Nem elég, ha valami hasznos vagy menő, az is számít, hogy milyen érzéseket társítunk hozzá. A márkák számára ez hatalmas lehetőség: ha élményt tudnak adni, sokszor nyert ügyük van.

Retró, de friss – így kell eladni a múltat

A nosztalgia nemcsak egy érzés, hanem konkrét üzleti eszköz lett. Egyre több vállalkozás fedezi fel, hogy a múltidézés nem öreges, hanem menő – ha jól van csomagolva. Egy-egy társasjáték felnőtteknek szóló kiadása például reneszánszát éli: egy borozós este, pár barát, és már adott is minden a kikapcsolódáshoz. Éppen ezért a legtöbb játékbolt a gyerekek szórakoztatása mellett, kifejezetten trendi felnőtteknek szánt társasokat, kártyajátékokat, gyűjtői darabokat is tart a polcain.

Közösségi tér: több mint bolt

Az Y generáció nem akar csak terméket venni – élményt akar, lehetőleg valami olyat, amit meg is oszthat. Ezért működnek jól azok az üzletek, ahol a vásárlás mellett egyéb programok is elérhetőek, például játékestek, workshopok vagy akár retró filmklubok. Aki belép egy ilyen térbe, az nemcsak vevővé válik, hanem a közösség tagjává is.

Nem giccs, hanem identitás

Sokan azt gondolhatják, hogy a nosztalgia csak egy jól csengő marketingfogás, pedig sokkal több annál. Ez egy eszköz arra, hogy a vásárló kapcsolódjon egy márkához vagy termékhez. A pöttyös bögre, a kazettás magnó vagy egy ’90-es évekbeli társasjáték amellett, hogy cuki emlékek, az identitásunk részei. Az Y generáció ezeket tudatosan választja, mert nemcsak a múltat látják bennük, hanem önmaguk egy részét is.

A múlt jövője: üzleti lehetőség

Az élményalapú vásárlás és a nosztalgia kombinációja ma már komoly versenyelőny lehet. Főleg azoknak a vállalkozásoknak, amelyek hajlandók túllépni az általános marketingfogásokon, és valódi történetet mesélnek, akár egy társasjáték, akár egy dizájnbolt vagy egy retró esemény segítségével. A nosztalgia tehát nem csupán trend – hanem egy új üzleti nyelv, amit érdemes megtanulni.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Magyar modellel lehetne sikersztori a toronyház építés itthon és a régióban

Fotó:Freepik Zentai Péter ingatlanfejlesztő szerint az építőipar ismét a magyar...

Csökkenő forgalomban növekedett a BUX a héten

Csökkenő forgalomban növekedett a Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX-index 366,55 pontos, 0,35 százalékos emelkedéssel 105 513,1 ponton zárta a négy munkanapos kereskedési hetet.

Félévi vagyonmustra

A Blochamps Capital szerint a felületes szemlélőnek megtévesztő a jegybank friss jelentése: a 11 százalék feletti éves vagyonnövekedés valójában a felső 1 százalék vagyonosodását tükrözi. Karagich István ügyvezető arra is rámutatott: a statisztikákban szereplő céges érdekeltségek bizonytalan értékelése miatt a lakosság pénzügyi helyzete sokkal kedvezőbbnek látszik, mint amilyen. A klasszikus, likvid megtakarítások növekedése jóval szűkebb rétegre korlátozódik.

EM: több mint 900 társasház pályázott a lakossági távhőprogramra

Több, mint 900 társasház pályázott a lakossági távhőprogramra. A benyújtási lehetőség felfüggesztéséig az eredeti keretösszeg másfélszeresére, 7,6 milliárd forintra nyújtottak be igényeket .
Hirdetés

Hírek

Csökkenő forgalomban növekedett a BUX a héten

Csökkenő forgalomban növekedett a Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX-index 366,55 pontos, 0,35 százalékos emelkedéssel 105 513,1 ponton zárta a négy munkanapos kereskedési hetet.

KSH: 8,0 százalékkal visszaesett a beruházások teljesítménye

Az előző negyedévhez mérten a szezonálisan kiigazított adatok alapján a beruházások összértéke összehasonlító áron 1,1 százalékkal mérséklődött

Új helyszínen az ÖKO Expó Kiállítás

Idén immár 6. alkalommal várja az ökológiai gazdálkodás iránt érdeklődő termelőket, feldolgozókat, kereskedőket, szolgáltatókat és természetesen a fogyasztókat a debreceni 

Budapesti agglomeráció: egyre feljebb kúsznak az árak

gyre távolabb költöznek a fővárosból az ingatlanvásárlók

Irány a Szamárfül Fesztivál – a nyár legvidámabb családi programja Pécsett

Nyár végén újra gyermekzsivajtól lesz hangos a pécsi Zsolnay Negyed: augusztus 22–24. között immár tizenharmadik alkalommal rendezik meg a Szamárfül Fesztivált.

Új gyakorlati képzés indul a falusi turizmus fellendítéséért

A turizmus az egyik leggyorsabban aktivizálható gazdasági ágazat a kistelepüléseken. Már egyetlen jól kialakított vendégház, felújított közösségi tér vagy tematikus program is új látogatókat hozhat.

Ausztriában dolgozózik? Nyugdíjtanácsadó napok Győrben és Szombathelyen

Azokat várják, akik alkalmazottként vagy vállalkozóként, illetve egyéb jogcímen - például gyermeknevelés, tanulmányok - szereznek nyugdíjjogosultságot a szomszédos országban - közölte a Magyar Államkincstár.

A vállalkozások önkéntesen 400 millió forintot fizettek be az adategyeztetési kampányban

Az adategyeztetés segítségével a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) úgy szűrje ki a szabályokat szándékosan kijátszó vállalkozásokat úgy, hogy közben a lehető legkevésbé terhelje a jogkövetőket.
Hirdetés

Gazdaság

Az egészségpénztár is segítheti az iskolakezdést

A szolgáltatás mostantól az éven belül bármikor igényelhető, megszűnt az a szabály, hogy a vásárlási számlát csak a tanév kezdete előtt, illetve a vége után legfeljebb 15 nappal állíttathatták ki.

Bővül a Magyar Államkincstár online állampapír-értékesítése

Új, azonnali és biztonságos fizetési lehetőséggel bővül a Magyar Államkincstár online értékesítési rendszere: a WebKincstárban és a MobilKincstárban mostantól QVIK fizetéssel is vásárolhatnak állampapírt az ügyfelek.

Kamatdöntés – Egyhangúlag szavazott az alapkamatról az MNB Monetáris Tanácsa júliusban

A július 22.-i döntés alapján a jegybanki alapkamat 6,50 százalék maradt.

A nyári uborkaszezon a legjobb időszak a dubaji ingatlanvásárlásra a magyar szakértő szerint

Töretlenül növekszik a magyarok érdeklődése a dubaji ingatlanok iránt, egyes cégek évről évre hússzoros növekedést is tapasztalnak a keresletben.