Kezdőlap Mozaik Nagy üzlet a múlt: így hódít a nosztalgia a Y generációnál
No menu items!

Nagy üzlet a múlt: így hódít a nosztalgia a Y generációnál

Van valami megmagyarázhatatlanul izgalmas abban, amikor a régi idők hangulata visszaköszön a mai világban. Az Y generáció tagjai sokszor nem is a legújabb digitális kütyük felé nyúlnak, hanem visszafordulnak a gyerekkor ismerős emlékeihez. Miért? Mert az élmények felértékelődtek. Nem elég, ha valami hasznos vagy menő, az is számít, hogy milyen érzéseket társítunk hozzá. A márkák számára ez hatalmas lehetőség: ha élményt tudnak adni, sokszor nyert ügyük van.

Retró, de friss – így kell eladni a múltat

A nosztalgia nemcsak egy érzés, hanem konkrét üzleti eszköz lett. Egyre több vállalkozás fedezi fel, hogy a múltidézés nem öreges, hanem menő – ha jól van csomagolva. Egy-egy társasjáték felnőtteknek szóló kiadása például reneszánszát éli: egy borozós este, pár barát, és már adott is minden a kikapcsolódáshoz. Éppen ezért a legtöbb játékbolt a gyerekek szórakoztatása mellett, kifejezetten trendi felnőtteknek szánt társasokat, kártyajátékokat, gyűjtői darabokat is tart a polcain.

Közösségi tér: több mint bolt

Az Y generáció nem akar csak terméket venni – élményt akar, lehetőleg valami olyat, amit meg is oszthat. Ezért működnek jól azok az üzletek, ahol a vásárlás mellett egyéb programok is elérhetőek, például játékestek, workshopok vagy akár retró filmklubok. Aki belép egy ilyen térbe, az nemcsak vevővé válik, hanem a közösség tagjává is.

Nem giccs, hanem identitás

Sokan azt gondolhatják, hogy a nosztalgia csak egy jól csengő marketingfogás, pedig sokkal több annál. Ez egy eszköz arra, hogy a vásárló kapcsolódjon egy márkához vagy termékhez. A pöttyös bögre, a kazettás magnó vagy egy ’90-es évekbeli társasjáték amellett, hogy cuki emlékek, az identitásunk részei. Az Y generáció ezeket tudatosan választja, mert nemcsak a múltat látják bennük, hanem önmaguk egy részét is.

A múlt jövője: üzleti lehetőség

Az élményalapú vásárlás és a nosztalgia kombinációja ma már komoly versenyelőny lehet. Főleg azoknak a vállalkozásoknak, amelyek hajlandók túllépni az általános marketingfogásokon, és valódi történetet mesélnek, akár egy társasjáték, akár egy dizájnbolt vagy egy retró esemény segítségével. A nosztalgia tehát nem csupán trend – hanem egy új üzleti nyelv, amit érdemes megtanulni.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Tart a szociális tűzifa program Észak-Kelet-Magyarországon

Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében 188 település nyert csaknem 30.000 m3 tűzifát, Hajdú-Biharban pedig 46 település jut több mint 7.800 m3 tüzelőhöz a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium pályázatán.

Akár egy repülőben – ibis Styles hotel nyílt Debrecenben

A közel 80 országban több mint 2500 szállodával rendelkező...

Itt vannak az első új, modern dízel autóbuszok Budapesten

Július végétől 2027-ig a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) megrendelésére több mint 300 új busz érkezik a fővárosba

új, kísérleti statisztika készült az iparűzésiadó-bevétel eloszlásáról Magyarországon

A helyi iparűzésiadó-bevétel eloszlásáról tett közzé új, kísérleti statisztikát a Központi Statisztikai Hivatal (KSH), az elemzés először mutatja be országos szinten az iparűzési adóból (hipa) származó bevételek települési és térségi, valamint ágazati szintű eloszlását.
Hirdetés

Hírek

Tart a szociális tűzifa program Észak-Kelet-Magyarországon

Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében 188 település nyert csaknem 30.000 m3 tűzifát, Hajdú-Biharban pedig 46 település jut több mint 7.800 m3 tüzelőhöz a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium pályázatán.

új, kísérleti statisztika készült az iparűzésiadó-bevétel eloszlásáról Magyarországon

A helyi iparűzésiadó-bevétel eloszlásáról tett közzé új, kísérleti statisztikát a Központi Statisztikai Hivatal (KSH), az elemzés először mutatja be országos szinten az iparűzési adóból (hipa) származó bevételek települési és térségi, valamint ágazati szintű eloszlását.

Szakértő: az Otthon Start Program véglegesítése nélkül nem indul be a piac. Új lakásfelújítási programot is vár a szakma.

„A hazai lakásépítési piac drámai visszaesésében a gazdaság lassulása...

Bank360: Átlépte a 20 millió forintot a lakáshitelek átlagösszege

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) ma közzétett, 2025 júniusára vonatkozó adatai szerint a lakáshitelek és a személyi hitelek esetében is csökkent az új szerződések összege.

15 százalékkal emelkedik a bére minden kormánytisztviselőnek, aki a területi közigazgatásban dolgozik

A kormány szerdai ülésén döntött arról, hogy szeptember 1-jétől 15 százalékkal emelkedik a bére minden kormánytisztviselőnek, aki a területi közigazgatásban dolgozik

KSH: az ipari termelői árak 2025. júniusban az előző hónaphoz képest 0,1 százalékkal mérséklődtek

Júniusban az ipari termelői árak átlagosan 5,1 százalékkal meghaladták az egy évvel korábbit. A belföldi értékesítés árai 3,3, az exportértékesítésé 6,0 százalékkal felülmúlták az előző év júniusi értékeit

A Fed nem változtatott az irányadó dollárkamaton

Az amerikai jegybank szerepét betöltő Federal Reserve (Fed) a piaci várakozásoknak megfelelően nem változtatott az irányadó dollárkamatok 4,25-4,50 százalékos sávján

KSH: júniusban 978 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet

Júniusban 978 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet; a kivitel volumene 0,7 százalékkal alul-, a behozatalé 6,0 százalékkal felülmúlta az előző év azonos időszaki
Hirdetés

Gazdaság

A nyári uborkaszezon a legjobb időszak a dubaji ingatlanvásárlásra a magyar szakértő szerint

Töretlenül növekszik a magyarok érdeklődése a dubaji ingatlanok iránt, egyes cégek évről évre hússzoros növekedést is tapasztalnak a keresletben.

Vegyesen változott csütörtök estére a forint árfolyama

Vegyesen alakult a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben csütörtök estére a reggeli szintekhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Rekordszinten a bitcoin jegyzése

Rekordszintre emelkedett a bitcoin jegyzése a dollárral szemben péntek reggel az intézményi befektetők keresletének a hatására.

Még Angliában is jól pörgött a Raiffeisen Bank zöld kötvénye

Több mint 3,6-szoros túljegyzést regisztrált zöld kötvényére a Raiffeisen Bank Zrt., melyet 300 millió euró összegben bocsátott ki, megerősítve ezzel a fenntartható finanszírozás iránti...