Átlagon felül növekedett az EU-s Németországba irányuló turizmus. Ezt mutatják az 2019-es statisztikák.
A Német Turisztikai Hivatal (DZT) megbízásában készült felmérés szerint az az Európából Németországba utazók száma négy százalékkal nőtt. A németországi beutazó turizmus számára Európa a legfontosabb küldőpiac. A tengeren túli piacok közül három százalékos plusszal Észak-Amerika mutat kiemelkedő fejlődést.
Németország mind az európai, mind pedig a nemzetközi beutazásokat illetően magasabb növekedési rátát ért el mint Franciaország, Olaszország, Spanyolország vagy az Egyesült Királyság.
„Sikerült tovább kiépítenünk Németország erős pozícióját egy különösen kihívó versenyben. Mint üdülési desztináció továbbra is fejlődésben vagyunk, mint üzleti úticél, megerősítettük vezető pozíciónkat.” Erről Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi nyilatkozott.
Az üdülési célú utazások része plusz hat százalékkal a legdinamikusabb piaci szegmens. Itt a hosszabb üdülések (plusz hét százalék) erősebb fejlődést mutatnak, mint a rövid utak (plusz öt százalék).
Németország az európaiak messze legfontosabb üzleti úti célja. A növekedés duplája az összeurópai piacénak. Miközben a hagyományos üzleti utak szegmense tovább csökken (mínusz két százalék), addig Németország a vásári és üzleti-turizmus szegmensében jelentős, négy százalékos növekedést könyvelhetett el.