Hirdetés
Kezdőlap A német kapcsolat Németország közeli, biztonságos és vonzó desztináció
No menu items!

Németország közeli, biztonságos és vonzó desztináció

Branderburgi kapu – Berlin  Kép / Foto / visitBerlin /Artfully Media / Sven Christian Schramm

A határok újranyitását követően Németország ismét a magyar kiutazók kedvenc célállomásai közé tartozik, ami a természeti, gasztronómiai és kulturális sokszínűség mellett annak is köszönhető, hogy a járvány hatására felértékelődtek a könnyen megközelíthető, biztonságos desztinációk – magyarázza Czeiszing Miklós, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) magyarországi képviseletvezetője.

– Miért kedvelt turisztikai célállomás Németország a magyar utazók körében?

Czeiszing Miklós: aki egy üzleti utazás, különösen egy konferencia kapcsán megismeri Németországot, jó eséllyel magánemberként, a családjával is ismét felkeresi.

– Németország két szempontból is rendkívül kedvelt desztináció a magyar utazók körében. Az egyik ok az élénk üzleti kapcsolatokban keresendő: abban, hogy a német-magyar gazdasági kapcsolatok tradicionálisan meghatározóak a magyar vállalatok számára. Ehhez kötődően Németország minden, üzletileg meghatározó részére rendszeresen utaznak a magyar szakemberek, menedzserek. Ami a turizmus szempontjából azért is fontos, mert aki egy üzleti utazás, különösen egy konferencia kapcsán megismeri Németországot, jó eséllyel magánemberként, a családjával is ismét felkeresi.

Az ország népszerűségének másik oka a sokszínű turisztikai vonzerejében rejlik, amely ráadásul minden évszakban kínál valami különlegességet az utazóknak. Elég, ha csak a közelgő karácsonyra gondolunk, amikor a német városok, falvak már advent időszakától kezdve a legendás karácsonyi vásárral, a Christkindmarkt-tal varázsolják el a közönséget.

Karácsonyi vásár Frankfurtban Kép / Fotó / T-online

De emellett nem sok ország büszkélkedhet közel 3 ezer méteres hegycsúcsokkal, romantikus kisvárosokkal, a jellegzetes faberakású házakkal, tengerpartokkal, modern multikulturális metropoliszokkal, fesztiválokkal és különféle természeti csodákkal.

Arról nem beszélve, hogy a természet csodái és az épített örökség remekei mellett élményparkok, autómúzeumok, sörfesztiválok, lovagi játékok is várják a látogatókat. A gazdag programkínálatot tekintve az sem véletlen, hogy Németország 2019-ben az európaiak nemzetközi utazásainál az egyes számú kulturális úti cél volt.

– A számokat tekintve miként mutatkozik meg Németország népszerűsége?

– Németország mint úticél népszerűségét valóban a számok mutatják legjobban. 2009 és 2019 között (10 év alatt) a Magyarországról kiutazók vendégéjszakáinak száma több mint 80 százalékkal nőtt. Ez átlagban éves szinten 8 százalékos növekedést jelent. 2019-ben, a járvány előtti utolsó évben 303 ezer érkezéssel 843 ezer vendégéjszakát töltöttek honfitársaink Németországban. Érdekesség, hogy a vendégéjszakaszám egyharmad-egyharmad-egyharmad arányban szabadidős, üzleti és magánjellegű látogatást takart.

– A magyar utazók elsősorban melyik desztinációkba utaznak a leginkább Németországban?

– A top 4 németországi úticél, ha a tartományokat nézzük: Bajorország, Baden – Württemberg, Észak – Rajna – Vesztfália és Hessen. A városok rangsorában természetesen a főváros, Berlin áll a dobogó legfelső fokán, őt követi München, Frankfurt(Main), míg a negyedik helyet Stuttgart foglalja el.

Az utazók 67 százaléka személygépkocsival utazik – ez a közlekedési eszköz különösen felértékelődött a pandémia idején. A Németországba indulók 20 százaléka utazik busszal, 10  repülőgéppel, míg 3 százaléka a vasutat választja.

– Milyen változást hozott a pandémia és milyen kampányokkal készülnek az idei turisztikai újraindulásra?

– A pandémia, az utazási korlátozások bevezetése természetesen a németországi utazások számát is drámaian lecsökkentette. Szerencsére a tavalyi után az idei nyáron is újraéledt a turizmus és reméljük, ez a pozitív tendencia már nem is törik meg a jövőben. Ugyanakkor az is egyértelműen látszik, hogy a járvány hatására átalakulnak az utazási szokások, felértékelődtek például azok a desztinációk, amelyeket könnyen és biztonságosan lehet elérni. Ezek elsősorban a déli tartományok, mint amilyen Bajorország, Baden – Württemberg, Szászország és Türingia.

A Mary Domberg katedrális Erfurtban Kép / Fotó / otptravel

A természetközelség, a jó levegő, a zöld környezet, a magas egészségügyi standardok, a fejlett turisztikai infrastruktúra is a legfontosabb új hívószavak közé tartoznak az idei turisztikai újraindulás kapcsán.

Az újraindulást segítik kampányaink, a “German.Local.Culture” (Helyi német kultúra) illetve a “Feelgood” kampány is. A “German.Local.Culture” kampány a helyi különlegességekre hívja fel a figyelmet a gasztronómiát, az építészeti örökséget és a helyi hagyományokat fókuszba helyezve. A “Feelgood” kampány pedig a fenntarthatóságot és a németországi “zöld turizmust” emeli a reflektorfénybe.

– Mit vár a közeljövő németországi beutazási trendjét tekintve?

– A foglalások azt mutatják, hogy erőteljesen növekszik azon európaiak, köztük magyarok száma, akik az elkövetkező hónapokban ismét szeretnének külföldre, köztük Németországba utazni. Németország számára az is jó jel, hogy az Európaiak körében is felértékelődött a közelebbi célállomások vonzereje, ami a német desztinációk iránti érdeklődés növekedésében is egyértelműen megmutatkozik. Jellemző, hogy amíg a járvány kitörése előtt a német beutazási volumen kereken háromnegyedét az európai küldőpiacok generálták, ez a piaci rész a 2020-as krízisévben 85 százalékra emelkedett.

Emellett „Az úticél Németország” márka erőteljes vonzereje, illetve a DZT által generált kiemelkedő piaci jelenlét, amelyet a krízishelyzetben anticiklusos marketinggel is fenn tudtunk tartani, jó feltételeket teremt arra, hogy a koronavírus utáni időkben tovább erősítsük Németország beutazó turizmusának helyzetét a nemzetközi porondon.

A Tourism Economics legfrisebb felmérései is megerősítik „Az úticél Németország” hosszú távú pozitív perspektíváját. Ezek alapján Németország már akár 2023-ra elérheti a kereken 92,1 millió nemzetközi vendégéjszakát és ezáltal túllépheti a krízis előtti 2019-es 89,9 millió vendégéjszakák szintjét.

Kocsis Erika

Hirdetés
Megnőttek a kintlévőségei? Duplájára emelkedett az adóbírság! Új törvény jön a fizetésképtelenség és követeléskezelés terén - szakmai konferencia Budapesten 2024 november 18.

Az elmúlt időszakban tovább nőtt a határidőn túli fizetések és a kintlévőségek aránya, miközben több, mint 10.000 cég került felszámolás alá. Új törvény várható a fizetésképtelenség kapcsán, Kúriai döntés született az alvállalkozói teljesítések levonhatóságáról. Mit lehet tenni a kintlévőségek csökkentése, a gazdasági stabilitás megőrzése érdekében? Erről szól AzÜzlet szakmai konferenciája, ahol a terület legjobb szakértői tartanak előadást.

További információ: https://azuzletkonferenciakozpont.hu/fizeteskeptelenseg-es-koveteleskezeles-uj-fejezet-kezdodik-konferencia/
Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Fúzió után létszámleépítés a Schaeffler német autóalkatrész-gyártónál

A létszámleépítés tíz németországi helyszínt érint. Elbocsátásra kerül sor további öt európai gyárában is, köztük kettőt bezárnak.

Megalakult a Közlekedési Dolgozók Magyarországi Uniója

Az érdekképviselethez csatlakozhat bármely, a közlekedés területén működő szakszervezet

Olcsó, de hasznos módszer a depresszió megelőzésére

Az aktívan eltöltött idő alatt ugyanis kevesebbet rágódunk a napi problémákon, ez pedig segít elterelni a figyelmet, és a szorongást is enyhíti.

Már több mint 600 iskola használja a magyar matekoktatási platformot

A mateking több mint tíz éve Magyarország egyik legnépszerűbb és legátfogóbb online matekoktató platformja
Hirdetés

Hírek

Devizapiac – Vegyesen mozgott a forint kedd reggel

Az euró jegyzése hét órakor 408,10 forintra gyengült az előző esti 408,27 forintról

Vegyesen alakult a forint árfolyama szerda reggel

Az euró jegyzése a kedd kora esti 1,0810 dollárról 1,0814 dollárra változott.

Jöhet Hollywood! – Új filmstúdiók várják a bécsi filmipar felvirágzását

Az üzemeltetők 2025-re változatos osztrák, nemzetközi és akár hollywoodi játékfilmekre, sorozatok gazdag kínálatára számítanak.

Vegyesen mozgott a forint árfolyama

Az eurót hétfőn reggel 404,15 forinton jegyezték a péntek esti 404,09 forint után.

Alig változott csütörtök reggelre a forint árfolyama

Alig változott csütörtök reggelre a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

15 milliárdos pénzügyi oktatási program indul

A 16-21 éves korosztály ingyenesen férhet hozzá számos, hasznos pénzügyi tudást biztosító anyaghoz.. Minden magyar előtt nyitott a pénzügyi tanulás lehetősége! Sőt a 16-21 éves fiatalok most ingyenes oktatást kapnak.

Szerda reggelre erősödött a forint árfolyama

Az euró jegyzése a kedd kora esti 1,1160 dollárról 1,1158 dollárra változott.

Felébredt a forint

Erősödött a forint kedd reggel a főbb devizákkal szemben...

Gazdaság

A járvány óta nem kényszerültek ennyi drága folyószámlahitelre a magyarok

Az első kilenc havi adatok alapján az idén rekordot dönthet a lakáshitelpiac.

Dollár milliárdokat takarít meg a mesterséges intelligencia az amerikai államkincstárnak

A technológia segítségével a 2024-es pénzügyi évben 1,3 milliárd dollárnyi adócsalást sikerült behajtani - állítja az amerikai pénzügyminisztérium. Az Egyesült Államok pénzügyminisztériuma egyre inkább a...

Több mint egy év után csak elindult az ingyenes bolti készpénzfelvétel

Az elfogadott bankkártyák köre viszont szűk: csak a Mastercard vagy Maestro típusú kártyával rendelkező OTP-s ügyfelek tudnak készpénzt felvenni a diszkontlánc üzleteiben.

Devizapiac – Erősödött a forint péntek reggel

Az euró 1,0840 dollárra erősödött péntek reggel a csütörtök kora esti 1,0828 dollárról.