Kezdőlap A német kapcsolat Németország közeli, biztonságos és vonzó desztináció
No menu items!

Németország közeli, biztonságos és vonzó desztináció

Branderburgi kapu – Berlin  Kép / Foto / visitBerlin /Artfully Media / Sven Christian Schramm

A határok újranyitását követően Németország ismét a magyar kiutazók kedvenc célállomásai közé tartozik, ami a természeti, gasztronómiai és kulturális sokszínűség mellett annak is köszönhető, hogy a járvány hatására felértékelődtek a könnyen megközelíthető, biztonságos desztinációk – magyarázza Czeiszing Miklós, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) magyarországi képviseletvezetője.

– Miért kedvelt turisztikai célállomás Németország a magyar utazók körében?

Czeiszing Miklós: aki egy üzleti utazás, különösen egy konferencia kapcsán megismeri Németországot, jó eséllyel magánemberként, a családjával is ismét felkeresi.

– Németország két szempontból is rendkívül kedvelt desztináció a magyar utazók körében. Az egyik ok az élénk üzleti kapcsolatokban keresendő: abban, hogy a német-magyar gazdasági kapcsolatok tradicionálisan meghatározóak a magyar vállalatok számára. Ehhez kötődően Németország minden, üzletileg meghatározó részére rendszeresen utaznak a magyar szakemberek, menedzserek. Ami a turizmus szempontjából azért is fontos, mert aki egy üzleti utazás, különösen egy konferencia kapcsán megismeri Németországot, jó eséllyel magánemberként, a családjával is ismét felkeresi.

Az ország népszerűségének másik oka a sokszínű turisztikai vonzerejében rejlik, amely ráadásul minden évszakban kínál valami különlegességet az utazóknak. Elég, ha csak a közelgő karácsonyra gondolunk, amikor a német városok, falvak már advent időszakától kezdve a legendás karácsonyi vásárral, a Christkindmarkt-tal varázsolják el a közönséget.

Karácsonyi vásár Frankfurtban Kép / Fotó / T-online

De emellett nem sok ország büszkélkedhet közel 3 ezer méteres hegycsúcsokkal, romantikus kisvárosokkal, a jellegzetes faberakású házakkal, tengerpartokkal, modern multikulturális metropoliszokkal, fesztiválokkal és különféle természeti csodákkal.

Arról nem beszélve, hogy a természet csodái és az épített örökség remekei mellett élményparkok, autómúzeumok, sörfesztiválok, lovagi játékok is várják a látogatókat. A gazdag programkínálatot tekintve az sem véletlen, hogy Németország 2019-ben az európaiak nemzetközi utazásainál az egyes számú kulturális úti cél volt.

– A számokat tekintve miként mutatkozik meg Németország népszerűsége?

– Németország mint úticél népszerűségét valóban a számok mutatják legjobban. 2009 és 2019 között (10 év alatt) a Magyarországról kiutazók vendégéjszakáinak száma több mint 80 százalékkal nőtt. Ez átlagban éves szinten 8 százalékos növekedést jelent. 2019-ben, a járvány előtti utolsó évben 303 ezer érkezéssel 843 ezer vendégéjszakát töltöttek honfitársaink Németországban. Érdekesség, hogy a vendégéjszakaszám egyharmad-egyharmad-egyharmad arányban szabadidős, üzleti és magánjellegű látogatást takart.

– A magyar utazók elsősorban melyik desztinációkba utaznak a leginkább Németországban?

– A top 4 németországi úticél, ha a tartományokat nézzük: Bajorország, Baden – Württemberg, Észak – Rajna – Vesztfália és Hessen. A városok rangsorában természetesen a főváros, Berlin áll a dobogó legfelső fokán, őt követi München, Frankfurt(Main), míg a negyedik helyet Stuttgart foglalja el.

Az utazók 67 százaléka személygépkocsival utazik – ez a közlekedési eszköz különösen felértékelődött a pandémia idején. A Németországba indulók 20 százaléka utazik busszal, 10  repülőgéppel, míg 3 százaléka a vasutat választja.

– Milyen változást hozott a pandémia és milyen kampányokkal készülnek az idei turisztikai újraindulásra?

– A pandémia, az utazási korlátozások bevezetése természetesen a németországi utazások számát is drámaian lecsökkentette. Szerencsére a tavalyi után az idei nyáron is újraéledt a turizmus és reméljük, ez a pozitív tendencia már nem is törik meg a jövőben. Ugyanakkor az is egyértelműen látszik, hogy a járvány hatására átalakulnak az utazási szokások, felértékelődtek például azok a desztinációk, amelyeket könnyen és biztonságosan lehet elérni. Ezek elsősorban a déli tartományok, mint amilyen Bajorország, Baden – Württemberg, Szászország és Türingia.

A Mary Domberg katedrális Erfurtban Kép / Fotó / otptravel

A természetközelség, a jó levegő, a zöld környezet, a magas egészségügyi standardok, a fejlett turisztikai infrastruktúra is a legfontosabb új hívószavak közé tartoznak az idei turisztikai újraindulás kapcsán.

Az újraindulást segítik kampányaink, a “German.Local.Culture” (Helyi német kultúra) illetve a “Feelgood” kampány is. A “German.Local.Culture” kampány a helyi különlegességekre hívja fel a figyelmet a gasztronómiát, az építészeti örökséget és a helyi hagyományokat fókuszba helyezve. A “Feelgood” kampány pedig a fenntarthatóságot és a németországi “zöld turizmust” emeli a reflektorfénybe.

– Mit vár a közeljövő németországi beutazási trendjét tekintve?

– A foglalások azt mutatják, hogy erőteljesen növekszik azon európaiak, köztük magyarok száma, akik az elkövetkező hónapokban ismét szeretnének külföldre, köztük Németországba utazni. Németország számára az is jó jel, hogy az Európaiak körében is felértékelődött a közelebbi célállomások vonzereje, ami a német desztinációk iránti érdeklődés növekedésében is egyértelműen megmutatkozik. Jellemző, hogy amíg a járvány kitörése előtt a német beutazási volumen kereken háromnegyedét az európai küldőpiacok generálták, ez a piaci rész a 2020-as krízisévben 85 százalékra emelkedett.

Emellett „Az úticél Németország” márka erőteljes vonzereje, illetve a DZT által generált kiemelkedő piaci jelenlét, amelyet a krízishelyzetben anticiklusos marketinggel is fenn tudtunk tartani, jó feltételeket teremt arra, hogy a koronavírus utáni időkben tovább erősítsük Németország beutazó turizmusának helyzetét a nemzetközi porondon.

A Tourism Economics legfrisebb felmérései is megerősítik „Az úticél Németország” hosszú távú pozitív perspektíváját. Ezek alapján Németország már akár 2023-ra elérheti a kereken 92,1 millió nemzetközi vendégéjszakát és ezáltal túllépheti a krízis előtti 2019-es 89,9 millió vendégéjszakák szintjét.

Kocsis Erika

Új cafeteria és HR megoldások a versenyképesség növeléséhez

Konferencia 2025. január 24. Budapest Helyszín: CONTINENTAL HOTEL BUDAPEST**** (Cím: 1074 Budapest, Dohány u. 42-44)

2025 januártól új fejezet nyílt a Cafeteriában. Jelentősen bővült a kedvezményes adózású béren kívüli, valamint az adómentes juttatások köre. A NAV, a PwC, valamint a téma legjobb szakembereinek előadásai megmutatják, hogy egy új Cafeteria stratégiával hogyan növelheti a munkavállalók elkötelezettségét és cége versenyképességét. Tartson velünk! További információ és jelentkezés: https://azuzletkonferenciakozpont.hu/uj-fejezet-nyilik-a-cafeteria-rendszerben-szakmai-konferencia/

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

100 termékre bővülhet az online árfigyelőben megfigyelt termékek köre

Az élelmiszerárak alakulása kiemelten fontos a családok számára, ezért a kormányzat a jövőben is határozottan fellép a megfizethető alapvető élelmiszerek érdekében.

NGM: csökkent az államháztartás GDP-arányos hiánya 2024-ben

A 2024-es költségvetés a háborús helyzetben is garantálta az ország, a magyar családok és a nyugdíjasok védelmét. A 2024-es évben a kormány a nehéz külső körülmények ellenére is következetesen kiállt a magyar gazdaságpolitika eredményeinek megőrzése mellett, a költségvetés biztosította a honvédelmi, rezsivédelmi, családpolitikai és a nyugdíjak értékét megőrző forrásokat. Mindezeken túl a kormány jelentős mértékben javította az egyensúlyi mutatókat, a 2023. évi 6,7 százalékról érdemben csökkent a GDP-arányos hiány a tavalyi évben.

Kiemelkedő érdeklődés az újabb nemzetközi kötvény iránt

Kiemelt volt a befektetői érdeklődés az MBH Bank Nyrt. újabb nemzetközi, MREL-képes kötvénye iránt 2025. január 21-én. Összesen 1,6 milliárd eurót meghaladó ajánlat érkezett be a befektetőktől, ami az induláskor megfogalmazott minimum célhoz képest több mint háromszoros túljegyzést jelent.

Új polgári repülőteret alakítanak ki Miskolcon

A Miskolc City Airport megkapta a létesítési engedélyt az új, polgári célú, speciális repülőtér kialakítására Miskolcon.

Hírek

Gyengült a forint szerda reggel

Az euró 1,0425 euróról 1,0416 euróra gyengült.

Alig változott hétfő reggelre a forint árfolyama

Hétfő reggeli jegyzésén a forint erősebben áll az egy héttel korábbi kezdésnél, 0,2 százalékkal az euró, 0,8 százalékkal a dollár és 0,4 százalékkal a svájci frank ellenében.

Gyengült péntek reggelre a forint

Péntek reggeli jegyzésén a forint erősebben áll a hétfői kezdésnél mindhárom devizával szemben, 0,5 százalékkal az euró, 0,2 százalékkal a dollár és 0,7 százalékkal a svájci frank ellenében.

Gyengült a forint árfolyama csütörtök reggel

Gyengült a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben csütörtökön reggel a szerda esti szintekhez képest a nemzetközi bankközi devizapiacon.

Erősödött a forint péntek reggel

Az euró a kora esti 1,0263 dollár után 1,0272 dolláron áll péntek reggel.

Vegyesen alakult a forint árfolyama csütörtök reggel

Az eurót 1,0364 dolláron jegyezték kedden reggel a hajnali 1,0354 dollár után.

Devizapiac – Minimálisan gyengült a forint hétfő reggel

Minimálisan gyengült a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Gazdaság

Itt az első kamatforduló, utalják a csúcshozamot az inflációkövető állampapírokra

A PMÁP-ot az államkincstár 99 százalékos árfolyamon váltja vissza, de ez az egy százaléknyi veszteség is bőven megéri, hiszen a többi lakossági állampapír közül a legalacsonyabb kamatú is 5,5 százalékot fizet

Megvan az új PMÁP kamat, kezdődhet a nagy állampapírcsata

Az idei PMÁP-lejáratokról és kamatfizetésekről már tavaly megkezdték az egyeztetést az ügyfelekkel, hogy fel tudjanak készülni, mi legyen a pénzükkel, amikor érkeznek a kifizetések.

Vannak ingyenesen elérhető bankszámlák is?

Évente átlagosan közel 35 ezer forintba kerül egy bankszámla fenntartása egy lakossági ügyfélnek, pedig vannak ingyenesen elérhető bankszámlák is - írja a Privátbankár.huEgy magyar...

Elindult a kereskedés a Gránit Bank részvényeivel a Budapesti Értéktőzsdén

Az elmúlt 25 év legnagyobb magyarországi nyilvános részvénykibocsátását (IPO) hajtotta végre a Gránit Bank - mondta Hegedüs Éva, a Gránit Bank Nyrt. alapító tulajdonosa,...