Kezdőlap Autó Önvezető jármű - Áldás vagy átok?
No menu items!

Önvezető jármű – Áldás vagy átok?

Németországban a közlekedés felelős a CO2 kibocsátás 25%-áért. Ez körülbelül megfelel az európai átlagnak. Mindenki egyetért, hogy a mobilitásnak környezetbarátabbá kell válnia. Ebben sokan kulcsszerepet szánnak az autonóm vezetésnek, tehát az önjáró autóknak.

Az európai gyártók már az öreg kontinensen is gőzerővel tesztelnek. Nincs könnyű dolguk. A biztonsági előírások sokkal szigorúbbak, mint az USA-ban és Ázsiában. Európában vezető nélkül csak a tesztpályákon járhatnak az autók.

A német közlekedési miniszter Andreas Scheuer is meglátogatta a próbapályát

A VW-nél biztosak benne, hogy a belátható jövőben a járművek meghatározó része vezető nélkül rója majd az utakat. Várakozásuk szerint az áttörés a teherszállításban következik be először. Erről egy hamburgi, sajtónyilvános teszten beszélt a világ második legnagyobb autógyártója. Az eseményen a német közlekedési miniszter, Andreas Scheuer is beleült egy robotautóba.

A tesztpályán minden mindennel kommunikál: az autók egymással, a lámpákkal és a közlekedési táblákkal. Azonban a való világban tárgyak és élőlények sokaságára kell a robotautónak tekintettel lennie, amelyekkel nincs digitális kapcsolatban. Ezért lennének fontosan a közúti tesztek.

Hamburgban nem csak tesztelik, már használják is az önműködő járműveket. Igaz nem a közúton. A kikötő zárt területén robot teherautók is részt vesznek az áruszállításban.

Két év múlva az észak-német város ad otthont az ITS (World Congress on Intelligent Transport Systems) világkongresszusnak, az autonóm közlekedésben érintett cégek legnagyobb seregszemléjének. A tervek szerint akár 50 km/h sebesség mellett is biztonságosan közlekedő robottaxik fogják a résztvevőket szállítani.

A Volkswagen a teljesen automatizált vezetést teszteli Hamburgban a speciálisan felszerelt e-Golf segítségével

A VW leányvállalata, a Moia lesz a szolgáltató, amely a hamburgi ITS után a hagyományos taxipiacot is meg akarja hódítani. Az autógyártó a Moiával és carsharingre specializálódott leányvállalatával, a WeSharerrel együtt meghatározó szeletet akar a jövő mobilitásának tortájából.

A közlekedési miniszter nem érkezett üres kézzel Hamburgba. 29 milliárd eurós alap létrehozását jelentett be az autonóm közlekedéssel összefüggő kutatások támogatására. Az eseményen szintén jelen lévő hamburgi főpolgármester örül az állami forrásoknak.

Úgy látja az elektromos és önvezető járművek oldhatják meg a nagyvárosi közlekedési legnagyobb kihívását:

Tekintettel a metropoliszok folyamatosan növekvő lakosságszámára a jelenlegi életminőség fenntartása nagyobb közlekedési kapacitás és kisebb forgalom, valamint alacsonyabb káros anyag kibocsátás egyszeri biztosítása nélkül nem lehetséges.

Szakértők szkeptikusan nyilatkoznak arról, hogy az önvezető járművek terjedése forgalomcsökkenéshez vezetne. Sokan épp az ellenkezőjét prognosztizálják: Az autózásnak ez az új, komfortosabb módja sokakat visszaterelhet a buszról és a vonatról a saját autóba.

Magyarország is szeletet kér a fejlesztési tortából

2017-ben kezdték építeni és idén májusban adták át Európa egyik legmodernebb járműipari tesztpályáját Zalaegerszegen. A 250 hektáros ZalaZONE a hagyományos, a vezethetőségre és menetstabilitásra koncentráló járműdinamikai tesztpályákhoz képest a jövőben meghatározó járműtechnológiák, az elektromosság és önvezetés kutatására és tesztelésére is lehetőséget nyújt. Orbán Viktor az átadáson a következő évtized egyik legfontosabb autóipari fejlesztési, kutatási helyszínének nevezte a 45 milliárd forint kormánytámogatással épült ZalaZONE-t. A pálya 2020-ig tovább bővül. Összesen 4000 új munkahely fog létrejönni.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

AUTRESZ: kevesen ismerik, pedig nagy segítség a céges adótartozás rendezésére. Mutatjuk hogyan.

Dr. Pokó DiánaAzt már sokan tudják, hogy a gazdasági...

Nem lett követeléskezelési törvény, Magyarországnak is lesz EU-s kötelezettségszegési bírság

Az Európai Bizottság az Európai Unió Bírósága előtt keresetet...

Minden, amit az utasoknak tudniuk kell: A Ryanair 2025-ös szabályváltozása

A papírmentes beszállástól a poggyászkorlátozásig - Készüljön fel az...

A Honda és a Nissan összeolvadási tárgyalásokat folytat

A Honda és a Nissan állítólag feltáró jellegű tárgyalásokat...

Hírek

Az alkoholmentes sör egyre népszerűbb az EU-ban: De vajon megelőzi-e a hagyományos sört?

Az alkoholmentes sör egyre népszerűbb az EU-ban: De vajon...

A diktatúra habzó bája: nyugati mintájú söröző nyílt Észak-Koreában

Észak-Korea egy vadonatúj, nyugati stílusú sörözőt reklámoz fővárosában, de...

Rárepültek a gyanútlan Wizz Air utasokra

Adathalász e-mailben árulnak 10 eurós Wizz Air kupont a...

Erősödött csütörtök reggelre a forint

A februári kezdéshez képest a forint 1,6 százalékkal erősödött az euróval, valamint 2,3 százalékkal a dollárral és a svájci frankkal szemben.

Erősödött a forint szerdán

Erősödött kissé a forint szerdán a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon.

Vegyesen mozgott a forint kedd reggel

Az eurót 1,0305 dolláron jegyezték kedden reggel, alacsonyabban a hétfő esti 1,0313 dollárnál.

Gyengült a forint hétfő reggel

Az euró 1,0315 dollárt ért hétfő reggel a péntek esti 1,0326 dollár után.

Devizapiac – Erősödött kissé péntek reggelre a forint

Erősödött kissé a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Gazdaság

Az adóelőlegből is igénybe vehető az szja-kedvezmény

Nyomtatásra, irattárolásra sincs szükség, mert a nyilatkozatot az adóhivatal automatikusan továbbítja az abban megjelölt munkáltatónak, kifizetőnek.

Az alapvető élelmiszerek árának csökkentéséért lép a GVH

A nemzeti versenyhatóság álláspontja szerint az érdekképviseleti szervezetek által rendszeresen kiadott áremelési közlemények sérthetik a tisztességes piaci versenyt és fokozzák az inflációs nyomást.

Itt az első kamatforduló, utalják a csúcshozamot az inflációkövető állampapírokra

A PMÁP-ot az államkincstár 99 százalékos árfolyamon váltja vissza, de ez az egy százaléknyi veszteség is bőven megéri, hiszen a többi lakossági állampapír közül a legalacsonyabb kamatú is 5,5 százalékot fizet

Megvan az új PMÁP kamat, kezdődhet a nagy állampapírcsata

Az idei PMÁP-lejáratokról és kamatfizetésekről már tavaly megkezdték az egyeztetést az ügyfelekkel, hogy fel tudjanak készülni, mi legyen a pénzükkel, amikor érkeznek a kifizetések.