Kezdőlap Autó Önvezető jármű - Áldás vagy átok?
No menu items!

Önvezető jármű – Áldás vagy átok?

Németországban a közlekedés felelős a CO2 kibocsátás 25%-áért. Ez körülbelül megfelel az európai átlagnak. Mindenki egyetért, hogy a mobilitásnak környezetbarátabbá kell válnia. Ebben sokan kulcsszerepet szánnak az autonóm vezetésnek, tehát az önjáró autóknak.

Az európai gyártók már az öreg kontinensen is gőzerővel tesztelnek. Nincs könnyű dolguk. A biztonsági előírások sokkal szigorúbbak, mint az USA-ban és Ázsiában. Európában vezető nélkül csak a tesztpályákon járhatnak az autók.

A német közlekedési miniszter Andreas Scheuer is meglátogatta a próbapályát

A VW-nél biztosak benne, hogy a belátható jövőben a járművek meghatározó része vezető nélkül rója majd az utakat. Várakozásuk szerint az áttörés a teherszállításban következik be először. Erről egy hamburgi, sajtónyilvános teszten beszélt a világ második legnagyobb autógyártója. Az eseményen a német közlekedési miniszter, Andreas Scheuer is beleült egy robotautóba.

A tesztpályán minden mindennel kommunikál: az autók egymással, a lámpákkal és a közlekedési táblákkal. Azonban a való világban tárgyak és élőlények sokaságára kell a robotautónak tekintettel lennie, amelyekkel nincs digitális kapcsolatban. Ezért lennének fontosan a közúti tesztek.

Hamburgban nem csak tesztelik, már használják is az önműködő járműveket. Igaz nem a közúton. A kikötő zárt területén robot teherautók is részt vesznek az áruszállításban.

Két év múlva az észak-német város ad otthont az ITS (World Congress on Intelligent Transport Systems) világkongresszusnak, az autonóm közlekedésben érintett cégek legnagyobb seregszemléjének. A tervek szerint akár 50 km/h sebesség mellett is biztonságosan közlekedő robottaxik fogják a résztvevőket szállítani.

A Volkswagen a teljesen automatizált vezetést teszteli Hamburgban a speciálisan felszerelt e-Golf segítségével

A VW leányvállalata, a Moia lesz a szolgáltató, amely a hamburgi ITS után a hagyományos taxipiacot is meg akarja hódítani. Az autógyártó a Moiával és carsharingre specializálódott leányvállalatával, a WeSharerrel együtt meghatározó szeletet akar a jövő mobilitásának tortájából.

A közlekedési miniszter nem érkezett üres kézzel Hamburgba. 29 milliárd eurós alap létrehozását jelentett be az autonóm közlekedéssel összefüggő kutatások támogatására. Az eseményen szintén jelen lévő hamburgi főpolgármester örül az állami forrásoknak.

Úgy látja az elektromos és önvezető járművek oldhatják meg a nagyvárosi közlekedési legnagyobb kihívását:

Tekintettel a metropoliszok folyamatosan növekvő lakosságszámára a jelenlegi életminőség fenntartása nagyobb közlekedési kapacitás és kisebb forgalom, valamint alacsonyabb káros anyag kibocsátás egyszeri biztosítása nélkül nem lehetséges.

Szakértők szkeptikusan nyilatkoznak arról, hogy az önvezető járművek terjedése forgalomcsökkenéshez vezetne. Sokan épp az ellenkezőjét prognosztizálják: Az autózásnak ez az új, komfortosabb módja sokakat visszaterelhet a buszról és a vonatról a saját autóba.

Magyarország is szeletet kér a fejlesztési tortából

2017-ben kezdték építeni és idén májusban adták át Európa egyik legmodernebb járműipari tesztpályáját Zalaegerszegen. A 250 hektáros ZalaZONE a hagyományos, a vezethetőségre és menetstabilitásra koncentráló járműdinamikai tesztpályákhoz képest a jövőben meghatározó járműtechnológiák, az elektromosság és önvezetés kutatására és tesztelésére is lehetőséget nyújt. Orbán Viktor az átadáson a következő évtized egyik legfontosabb autóipari fejlesztési, kutatási helyszínének nevezte a 45 milliárd forint kormánytámogatással épült ZalaZONE-t. A pálya 2020-ig tovább bővül. Összesen 4000 új munkahely fog létrejönni.

Hirdetés

Zöld Stratégia 2026: a fenntartható értékteremtés példái. Nemzetközi konferencia december 9.
Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a zöld átállás nem elsősorban kötelezettség, hanem kézzelfogható előny: alacsonyabb energia- és működési költségek, stabilabb finanszírozás, erősebb márka és kiszámíthatóbb beszállítói pozíció.
A versenyképesség ma már részben azon múlik, ki mennyire ügyesen építi fel saját fenntarthatósági rendszerét.

További információért kattintson ide.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A minilovagok és várkisasszonyok mesés birodalma: Türkiz Spa-val gyarapodott a Hotel Kapitány Wellness.

A sümegi vár lábánál, ahol a történelem szinte kézzel...

Energiaügyi államtitkár: február végéig lehet e-autó támogatást igényelni

Három hónappal tovább, 2026 február végéig meghosszabbítják az e-autó támogatás igénylési lehetőségét

NGM: 2010-hez képest 1 millióval nőtt a foglalkoztatottak száma

Orbán Viktor miniszterelnök egy 80-90 milliárd forintos vállalati adócsökkentési megállapodást kötött a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával, amely összesen 240 ezer vállalkozást érint.

KSH: az ipari termelői árak 2025. októberben átlagosan 0,4 százalékkal haladták meg az előző havi árakat és 1,8 százalékkal az egy évvel korábbiakat

2025. január-októberben a belföldi értékesítés árai 3,1, az exportértékesítéséi 6,7, így az ipari termelői árak összességében 5,5 százalékkal emelkedtek a 2024. január-októberihez képest.
Hirdetés

Hírek

Energiaügyi államtitkár: február végéig lehet e-autó támogatást igényelni

Három hónappal tovább, 2026 február végéig meghosszabbítják az e-autó támogatás igénylési lehetőségét

NGM: 2010-hez képest 1 millióval nőtt a foglalkoztatottak száma

Orbán Viktor miniszterelnök egy 80-90 milliárd forintos vállalati adócsökkentési megállapodást kötött a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával, amely összesen 240 ezer vállalkozást érint.

KSH: az ipari termelői árak 2025. októberben átlagosan 0,4 százalékkal haladták meg az előző havi árakat és 1,8 százalékkal az egy évvel korábbiakat

2025. január-októberben a belföldi értékesítés árai 3,1, az exportértékesítéséi 6,7, így az ipari termelői árak összességében 5,5 százalékkal emelkedtek a 2024. január-októberihez képest.

KSH: októberben 4 millió 674 ezer volt a foglalkoztatottak száma, a munkanélküliségi ráta 4,4 százalék

A KSH adatai szerint a munkakeresés átlagos időtartama 12 hónapot vett igénybe, a munkanélküliek 44,9 százaléka 3 hónapnál rövidebb ideje keresett állást, miközben 32,6 százalékuk már legalább egy éve nem talált munkát.

Európai uniós oltalomban részesült az Etyeki Pezsgő és a Füred elnevezés

Az Európai Bizottság jóváhagyása az etyeki pezsgő név használatára az Etyek település környékéről származó szőlőből előállított pezsgőre vonatkozik.

Energiaügyi Minisztérium: felpörgött a Jedlik-program biogáz-biometán felhasználást ösztönző pályázata

A Jedlik Ányos Energetikai Programban mostanáig 256 milliárd forint forrás vált elérhetővé elsősorban vállalati energiahatékonysági fejlesztésekre, az energiahasználat zöldítésére.

Az agrártárca támogatja a biodiverzitás megőrzését szolgáló együttműködéseket

A biológiai sokféleség jelentőségét a Világbank és az OECD által jegyzett jelentések, tanulmányok megállapításai jól érzékeltetik.

Új bioökonómiai stratégiával erősíti az EU-t a Bizottság

Az új stratégiával az EU olyan tevékenységeket fog támogatni, amelyek a biológiai erőforrásainkat használó, fenntartható gyakorlati megoldásokat kínálnak.
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.