Az amerikai foci döntőjét, vagyis a Super Bowlt élőben közvetítő Fox vasárnapi reklámszpotjai egytől egyig elkeltek, ami rekordösszegű reklámbevételt jelent. Ezt azután közölte a társaság, hogy kiadta a második pénzügyi negyedévről szóló jelentését, amely szerint nagyot nőtt az eredménye, elsősorban a sportesemények közben futó hirdetések miatt.
A jelentésből kiderül, hogy a Fox második pénzügyi negyedéves bevételei 4%-kal 4,61 milliárd dollárra nőttek az előző év azonos időszakához képest, és ez nagyrészt a katari labdarúgó-világbajnokságnak és az NFL vasárnapi rájátszás-mérkőzéseinek köszönhető. A vállalat részvényei szerdán mintegy 5%-kal emelkedtek – írja a CNBC.
A vállalat közölte, hogy a negyedév során a reklámbevételei 4%-kal nőttek, amit ugyancsak az olyan élő eseményeknek tulajdonít, mint a katari világbajnokság, amelyet november és december folyamán sugároztak. A reklámbevételeket a félidős választások miatti politikai hirdetések, valamint a Fox ingyenes, reklámokkal támogatott streamingje, a Tubi is fellendítette.
Mindemellett az NFL és az egyetemi futballmeccsek is segítettek a nézettség és a reklámbevételek növelésében a Fox vezetői szerint.
Lachlan Murdoch, a Fox vezérigazgatója elmondta: a vállalat nem tapasztalta azt a gyenge reklámpiacot, amelyre versenytársai az elmúlt hónapokban panaszkodtak. Ehelyett – mint mondta – úgy látják, hogy bár a piac “képlékeny és a pénz későn érkezik“, a Fox még mindig teljesíti a bevételi célokat, és ezt az élő sporteseményeknek, valamint a hírportfóliójuknak tulajdonítják.
Hétmillió dollár fél percért
A vállalat műsorszóró hálózata vasárnap közvetíti a Super Bowlt, amely köztudottan kiemelt esemény a hirdetők számára. Murdoch szerint ez rekordot hoz majd a cég számára, mintegy 600 millió dolláros bruttó reklámbevétellel.
“A Super Bowl-reklámok pénzei későn érkeztek meg, ezért volt néhány kellemetlen pillanatunk” – mondta Murdoch. “De ez a Super Bowl rekord lesz számunkra a teljes bevétel és az egyes reklámszpotok bevételei tekintetében is” – tette hozzá.
A Fox közölte, hogy a Super Bowl reklámszpotjai egytől egyig elkeltek, a csúcsárak több mint 7 millió dollárra (mintegy 2,5 milliárd forint) rúgnak a 30 másodperces szpotokért.