Az öt legnagyobb magyar sörgyártó idei együttes forgalma 5,5 százalékkal, 4,9 millió hektoliterre csökkent a harmadik negyedév végére az előző év azonos időszakához képest. Különösen a csapolt sör értékesítése zuhant, csaknem 40 százalékkal – közölte a Magyar Sörgyártók Szövetségének (MSSZ) vezetője.
Kántor Sándor elmondta: az év első kilenc hónapjában a belföldi forgalom 6,5 százalékkal, 4,5 millió hektoliterre mérséklődött, az export viszont 6,7 százalékkal, 416 ezer hektoliterre nőtt.
A csapolt sör iránti kereslet visszaesése a koronavírus-járvány következménye: a külföldi turisták elmaradtak és az első hullámban sok vendéglátó egység zárt be részlegesen, majd teljesen.
Ennek következtében a teljes értékesítésben mindössze 5,5 százalékot ér el a csapolt sör, a korábbi 9 százalék feletti részesedés helyett. Emellett mérséklődött az újratölthető üvegbe töltött sörök forgalma is, 20 százalékkal, 802 ezer hektoliterre – közölte a vezető.
Kántor Sándor beszámolt arról is, hogy az általános forgalomvisszaesés mellett csak az alkoholmentes sörök iránti kereslet nőtt, az ízesített és ízesítés nélküli sörök idei volumene 2,2 százalékkal, 269 ezer hektoliterre emelkedett, ezzel elérve a teljes sörforgalom immár 5,5 százalékát.
A koronavírus-járvánnyal kapcsolatos nemzetközi és hazai védelmi intézkedések miatt a Sörszövetség a negyedik negyedéves forgalomban is visszaesést vár, így a teljes idei belföldi sörforgalom nagy valószínűséggel elmarad a tavalyitól – fűzte hozzá.
A szövetség 2019. évi jelentése szerint a Magyarországon jelen lévő öt legjelentősebb sörgyártó (Borsodi Sörgyár Kft., Carlsberg Hungary Kft., Dreher Sörgyárak Zrt., Heineken Hungária Zrt., Pécsi Sörfőzde Zrt.) együttes belföldi értékesítése tavaly mintegy 6,216 millió hektoliter volt, 44 ezer hektoliterrel, 0,7 százalékkal kevesebb az előző évinél.