Kezdőlap Autó Több, mint trendi: last edition Audi TT RS teszt
No menu items!

Több, mint trendi: last edition Audi TT RS teszt

Ha azt mondod Audi TT, azt mondom Győr. Mert az Audi ikonikus sportmodellje is a mi autónk volt, hiszen Győrben készült. A TT gyártásának végére azonban sajnos pont került. Helyét Győrben a VW csoport feltörekvő márkája, a Cupra, Terramar modellje vette át. Mi az Audi TT utolsó szériájának RS verzióját teszteltük.  

Az Audi TT története 1995-ben kezdődött, amikor a márka bemutatta első generáció koncepcióját a Frankfurti Autószalonon. Az egyedi, sportos dizájn és az innovatív technológiák azonnal megdobogtatták az erő és a stílus elkötelezett híveinek szívét. Olyannyira, hogy az Auto Europe 1999-ben az év legjobb autós újdonságának választotta az Audi TT-t, ami számunkra, magyarok számára is újdonságot hozott, hiszen a győri Audi Hungariánál a TT modellekkel indult útjára a járműgyártás. A sportautó sorozatgyártása 1998-ban indult meg Győrben, ahol egészen 2023-ig készült a túlzás nélkül ikonikus, egyedi formája miatt máig trendi modell. Az utolsó Audi TT 2023 november közepén gördült le a gyártósorról, ezzel lezárva egy közel negyed évszázados fejezetet, amelynek során több, mint 660 ezren választották a TT Roadster vagy Coupé változatát választották.

Az Audi TT Coupé igazi sportautó, amely merész és innovatív dizájnjával hívta fel magára a figyelmet. A formatervet az amerikai dizájner, Freeman Thomas álmodta meg, a modell, tanulmányautóként 1995-ben debütált először és nagy sikerrel a Frankfurti Autószalonon (IAA). A “TT” elnevezés sem véletlen: a márka hagyományaihoz és múltjának egyik dicsőséges fejezetéhez kapcsolódik. Konkrétan a motorsport világába nyúlik vissza, tisztelegve a legendás Man-szigeti Tourist Trophy verseny előtt, ahol az NSU és DKW motorok jelentős sikereket arattak. Az elnevezés egyben utalás az 1960-as évek NSU ikonikus TT modelljére is. Mert miközben 1932-ben négy márka, az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer egyesült, hogy megalapítsák az Auto Union AG-t, a Volkswagen 1969-ben vásárolta fel az NSU-t, egyesítve az Auto Unionnal, így létrehozva az Audi NSU Auto Union AG-t, amiből ezt követően alakult ki a ma ismert Audi. Amely a TT esetében, a korábbi névadási hagyományaitól való eltéréssel is hangsúlyozta, hogy egy teljesen új korszak kezdődött a márka történetében.

Mielőtt rátérnénk az utolsó szériás, úgymond Final Edition modell specifikációira, amellett sem mehetünk el szó nélkül, hogy ez a feltűnő, extravagáns zöld színbe „öltöztetett” Audi TT volt az, amely az eddigi tesztjeim során a legtöbbször vonta magára a külvilág figyelmét. Szinte nem tudtam úgy megállni vele, hogy valaki ne szólított volna meg legalább annyival, hogy de szép az autó, míg az igazi lóerő- és sebességőrültek fejből sorolták azokat a paramétereket, amelyekkel a TT meghódította a világot.

A rajongás tárgya ebben az esetben a 2,5 literes öthengeres, turbófeltöltős benzinmotorral szerelt, 400 lóerős 7 fokozatú dupla kuplungos S-tronic automata váltó RS változat volt, amelynek hátsó spoilere nemcsak a látványt erősíti, hanem jelentős leszorító erővel is bír a nagy sebességnél hasznos stabilitás érdekében. Az autó a megszokott, áramvonalas formájával, 20 colos felnijeivel és dinamikus vonalaival már önmagában szemet gyönyörködtető látványt nyújt, miközben a motor teljesítménye is azt sugallja, hogy ez a modell sportautóként is megállná a helyét. Nem véletlen, hogy a mindössze 4,2 méter hosszú kocsi nem a hátsó ülésen ülők kényelméről szól (ha tisztességesen egyáltalán befér oda valaki), hanem sokkal inkább a vezető és a mellette ülő autós élményéről, szabadság érzéséről.

Amihez az a lenyűgöző teljesítményű fékrendszer teremt maximális biztonságot, amely az elöl hűtött tárcsákkal, valamint a masszív gumikkal együtt, döbbenetesen jó fékerőt garantál. Habár a gyárilag felszerelt abroncsok első látásra túlzásnak tűnnek a normál közúti autózáshoz, a biztonság mellett a sportos látvány és a sportautós élmény maximalizálásához mégiscsak elengedhetetlen. Ezt az életérzést szolgálja az is, hogy miközben a motor teljesítménye már önmagában is lenyűgöző, ha valaki igazán „dögös” hanghatásokra vágyik, egyetlen gombnyomással kinyithatja a szelepeket, hogy a lóerő hangját szabadjára engedje.

Miközben a TT belső tere stílusosan sportos, az elegancia és a dinamizmus tökéletes egyensúlyt alkot. Ezt az érzést erősítik a belső légterelők kerek formái, amelyeknek nemcsak esztétikai szerepük van, hanem funkcionális szerepet is betöltenek. A sportos ülések kiváló oldaltartást biztosítanak, miközben a combtámasz tovább növeli a kényelmet, ami különösen a hosszabb utakon is jól jön, ahol amúgyis jobban élvezhető a TT élmény, mint a hazai városi utak gömbcsukló gyilkos bukkanóin. A sportos kormánykerék borítása Alcantara műbőr, ami nemcsak a kényelmes fogást garantálja, hanem úgy kínálja a bőr érzetének minden előnyét, hogy közben állati eredetű lenne. A kormány ráadásul nemcsak a komfortos vezetési élményt ígéri: a rajta található fizikai gombok révén számtalan funkciót könnyen elérhetünk.

Miközben a 12,3 hüvelykes digitális kijelző már a mai elvárásokról szól, a vezetést támogató asszisztens rendszerek hosszú sora is a legmodernebb technológiákat felsorakoztatva járul hozzá a biztonságos autózáshoz. Mert a keresztforgalom-figyelés, a kamerarendszer, a ráfutásos baleset megelőzése, a veszélyhelyzetekre figyelmeztető rendszer mind azt szolgálja, hogy az autózás ne csak élvezetes, hanem gondtalan is legyen.

De sajnos hiába a csúcstechnológia a találkozása az időtlen formával, ez a széria az “utolsó tangó” az Audi TT számára, ami azt jelenti, hogy a benzinvérű autórajongók egy újabb csodálatos erőgéppel lesznek szegényebbek a jövőben.

 

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Több mint 100 világváros vezetője találkozik Bécsben

Július 2. és 4. között több mint száz városvezető és döntéshozó érkezik több mint 50 városból, hogy részt vegyen a bécsi Városházán megrendezett World Cities Summit elnevezésű világvárosi csúcstalálkozó 14. főpolgármesteri konferenciáján. A eseményen a résztvevők a közösen vitatják meg a városokat érintő aktuális kihívásokat és osztják meg egymással gyakorlati, innovatív megoldásaikat.

Új küldetés: itthon tartani és egyben tartani a mozduló magánvagyont

A komplex, partneri alapon működő családi vagyontervezési szolgáltatás nem csak a gazdagok kényelmét szolgálja – nemzetgazdasági jelentősége van.

Már 1500 milliárd forint értékben hirdettünk pályázatot az agrárium fejlesztésére

A Közös Agrárpolitika Stratégiai Terv keretében már 46 pályázati felhívást tett közzé az agrártárca, összesen 1502 milliárd forint forrással.

NGM: a kormány mindent megtesz a hazai ipar fellendítése érdekében

Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján 2025 májusában az ipari termelés volumene 2,6 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól. A szezonálisan és munkanappal kiigazított adatok alapján az ipari kibocsátás 1,3 százalékkal kisebb volt a 2025. áprilisinál. Azonban bizakodásra ad okot, hogy a legnagyobb súlyú alágak közül a járműgyártás, illetve a számítógép, elektronikai és optikai termék gyártás is bővült.
Hirdetés

Hírek

Több mint 100 világváros vezetője találkozik Bécsben

Július 2. és 4. között több mint száz városvezető és döntéshozó érkezik több mint 50 városból, hogy részt vegyen a bécsi Városházán megrendezett World Cities Summit elnevezésű világvárosi csúcstalálkozó 14. főpolgármesteri konferenciáján. A eseményen a résztvevők a közösen vitatják meg a városokat érintő aktuális kihívásokat és osztják meg egymással gyakorlati, innovatív megoldásaikat.

KSH: májusban 2,6 százalékkal elmaradt az ipari termelés az egy évvel korábbitól

2025 májusában az ipari termelés volumene 2,6 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól. A munkanaphatástól megtisztított index megegyezik a kiigazítatlannal. A szezonálisan és munkanappal kiigazított adatok alapján az ipari kibocsátás 1,3 százalékkal kisebb volt a 2025. áprilisinál.

Otthon Start programmal nagyon nagyot léphet előre a fiatalok otthonteremtése

Az Otthon Start programmal a kormány egy olyan terméket alkotott, amire évtizedek óta nem volt példa és általa nagyon nagyot léphet előre a fiatalok otthonteremtése.

Magyarországnak is jön a zöld pénz. 3,66 milliárd eurót oszt szét az EU.

Fotó:wikipedia Az Európai Bizottság és az Európai Beruházási Bank ma...

10 év, tripla új lakás négyzetméter ár. Az ÉVOSZ elnök most mégis lát reményt.

Az építőipar és a hazai építőanyag gyártás számára is...

Société Générale pert nyert Horvátországgal szemben a devizahitelesek ügyében

A Société Générale francia bank megnyerte azt pert, amelyet a Beruházási Viták Rendezésének Nemzetközi Központjánál (ICSID) indított Horvátország ellen Washingtonban a svájci frank alapú jelzáloghitelek ügyében

A vendégek messziről elkerülik azokat az éttermeket, ahol rossz a mosdók állapota

A Tork nemzetközi felmérésében a válaszadók 73%-a arról számolt be, hogy a kellemetlen mosdóélmények alapvetően befolyásolják döntésüket, hogy visszatérő vendégek lesznek-e1 a vendéglátóhelyeken

Óriásbábokkal hangolunk a Székesfehérvári Királyi Napokra

Székesfehérvár belvárosa idén nyáron ismét megelevenedik: folytatódik a népszerű Királyok a belvárosban eseménysorozat, amely a Székesfehérvári Királyi Napok előprogramjaként varázslatos élményekkel tölti meg a júliusi szombati napokat.
Hirdetés

Gazdaság

Még Angliában is jól pörgött a Raiffeisen Bank zöld kötvénye

Több mint 3,6-szoros túljegyzést regisztrált zöld kötvényére a Raiffeisen Bank Zrt., melyet 300 millió euró összegben bocsátott ki, megerősítve ezzel a fenntartható finanszírozás iránti...

Elfogadta az Országgyűlés az új adószabályokat: változások nem csak 2026-ra, de már az idei évre is!

A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős változásokat hoz a napokban kihirdetett, új adócsomag.

Itt a kormány új készpénzes szabálya

A Magyar Közlönyben megjelentek a a részletszabályok arról, hogy hogyan kell a vállalkozásoknak készpénzhasználatot biztosítani.,

Többlettel zárt a központi költségvetés májusban

Májusban többlettel zárt a központi költségvetés: ebben a hónapban 213,5 milliárd forint összegű MVM osztalék-befizetés érkezett a költségvetésbe.