Hirdetés
Kezdőlap Autó Több, mint trendi: last edition Audi TT RS teszt
No menu items!

Több, mint trendi: last edition Audi TT RS teszt

Ha azt mondod Audi TT, azt mondom Győr. Mert az Audi ikonikus sportmodellje is a mi autónk volt, hiszen Győrben készült. A TT gyártásának végére azonban sajnos pont került. Helyét Győrben a VW csoport feltörekvő márkája, a Cupra, Terramar modellje vette át. Mi az Audi TT utolsó szériájának RS verzióját teszteltük.  

Az Audi TT története 1995-ben kezdődött, amikor a márka bemutatta első generáció koncepcióját a Frankfurti Autószalonon. Az egyedi, sportos dizájn és az innovatív technológiák azonnal megdobogtatták az erő és a stílus elkötelezett híveinek szívét. Olyannyira, hogy az Auto Europe 1999-ben az év legjobb autós újdonságának választotta az Audi TT-t, ami számunkra, magyarok számára is újdonságot hozott, hiszen a győri Audi Hungariánál a TT modellekkel indult útjára a járműgyártás. A sportautó sorozatgyártása 1998-ban indult meg Győrben, ahol egészen 2023-ig készült a túlzás nélkül ikonikus, egyedi formája miatt máig trendi modell. Az utolsó Audi TT 2023 november közepén gördült le a gyártósorról, ezzel lezárva egy közel negyed évszázados fejezetet, amelynek során több, mint 660 ezren választották a TT Roadster vagy Coupé változatát választották.

Az Audi TT Coupé igazi sportautó, amely merész és innovatív dizájnjával hívta fel magára a figyelmet. A formatervet az amerikai dizájner, Freeman Thomas álmodta meg, a modell, tanulmányautóként 1995-ben debütált először és nagy sikerrel a Frankfurti Autószalonon (IAA). A “TT” elnevezés sem véletlen: a márka hagyományaihoz és múltjának egyik dicsőséges fejezetéhez kapcsolódik. Konkrétan a motorsport világába nyúlik vissza, tisztelegve a legendás Man-szigeti Tourist Trophy verseny előtt, ahol az NSU és DKW motorok jelentős sikereket arattak. Az elnevezés egyben utalás az 1960-as évek NSU ikonikus TT modelljére is. Mert miközben 1932-ben négy márka, az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer egyesült, hogy megalapítsák az Auto Union AG-t, a Volkswagen 1969-ben vásárolta fel az NSU-t, egyesítve az Auto Unionnal, így létrehozva az Audi NSU Auto Union AG-t, amiből ezt követően alakult ki a ma ismert Audi. Amely a TT esetében, a korábbi névadási hagyományaitól való eltéréssel is hangsúlyozta, hogy egy teljesen új korszak kezdődött a márka történetében.

Mielőtt rátérnénk az utolsó szériás, úgymond Final Edition modell specifikációira, amellett sem mehetünk el szó nélkül, hogy ez a feltűnő, extravagáns zöld színbe „öltöztetett” Audi TT volt az, amely az eddigi tesztjeim során a legtöbbször vonta magára a külvilág figyelmét. Szinte nem tudtam úgy megállni vele, hogy valaki ne szólított volna meg legalább annyival, hogy de szép az autó, míg az igazi lóerő- és sebességőrültek fejből sorolták azokat a paramétereket, amelyekkel a TT meghódította a világot.

A rajongás tárgya ebben az esetben a 2,5 literes öthengeres, turbófeltöltős benzinmotorral szerelt, 400 lóerős 7 fokozatú dupla kuplungos S-tronic automata váltó RS változat volt, amelynek hátsó spoilere nemcsak a látványt erősíti, hanem jelentős leszorító erővel is bír a nagy sebességnél hasznos stabilitás érdekében. Az autó a megszokott, áramvonalas formájával, 20 colos felnijeivel és dinamikus vonalaival már önmagában szemet gyönyörködtető látványt nyújt, miközben a motor teljesítménye is azt sugallja, hogy ez a modell sportautóként is megállná a helyét. Nem véletlen, hogy a mindössze 4,2 méter hosszú kocsi nem a hátsó ülésen ülők kényelméről szól (ha tisztességesen egyáltalán befér oda valaki), hanem sokkal inkább a vezető és a mellette ülő autós élményéről, szabadság érzéséről.

Amihez az a lenyűgöző teljesítményű fékrendszer teremt maximális biztonságot, amely az elöl hűtött tárcsákkal, valamint a masszív gumikkal együtt, döbbenetesen jó fékerőt garantál. Habár a gyárilag felszerelt abroncsok első látásra túlzásnak tűnnek a normál közúti autózáshoz, a biztonság mellett a sportos látvány és a sportautós élmény maximalizálásához mégiscsak elengedhetetlen. Ezt az életérzést szolgálja az is, hogy miközben a motor teljesítménye már önmagában is lenyűgöző, ha valaki igazán „dögös” hanghatásokra vágyik, egyetlen gombnyomással kinyithatja a szelepeket, hogy a lóerő hangját szabadjára engedje.

Miközben a TT belső tere stílusosan sportos, az elegancia és a dinamizmus tökéletes egyensúlyt alkot. Ezt az érzést erősítik a belső légterelők kerek formái, amelyeknek nemcsak esztétikai szerepük van, hanem funkcionális szerepet is betöltenek. A sportos ülések kiváló oldaltartást biztosítanak, miközben a combtámasz tovább növeli a kényelmet, ami különösen a hosszabb utakon is jól jön, ahol amúgyis jobban élvezhető a TT élmény, mint a hazai városi utak gömbcsukló gyilkos bukkanóin. A sportos kormánykerék borítása Alcantara műbőr, ami nemcsak a kényelmes fogást garantálja, hanem úgy kínálja a bőr érzetének minden előnyét, hogy közben állati eredetű lenne. A kormány ráadásul nemcsak a komfortos vezetési élményt ígéri: a rajta található fizikai gombok révén számtalan funkciót könnyen elérhetünk.

Miközben a 12,3 hüvelykes digitális kijelző már a mai elvárásokról szól, a vezetést támogató asszisztens rendszerek hosszú sora is a legmodernebb technológiákat felsorakoztatva járul hozzá a biztonságos autózáshoz. Mert a keresztforgalom-figyelés, a kamerarendszer, a ráfutásos baleset megelőzése, a veszélyhelyzetekre figyelmeztető rendszer mind azt szolgálja, hogy az autózás ne csak élvezetes, hanem gondtalan is legyen.

De sajnos hiába a csúcstechnológia a találkozása az időtlen formával, ez a széria az “utolsó tangó” az Audi TT számára, ami azt jelenti, hogy a benzinvérű autórajongók egy újabb csodálatos erőgéppel lesznek szegényebbek a jövőben.

 

Hirdetés
Megnőttek a kintlévőségei? Duplájára emelkedett az adóbírság! Új törvény jön a fizetésképtelenség és követeléskezelés terén - szakmai konferencia Budapesten 2024 november 18.

Az elmúlt időszakban tovább nőtt a határidőn túli fizetések és a kintlévőségek aránya, miközben több, mint 10.000 cég került felszámolás alá. Új törvény várható a fizetésképtelenség kapcsán, Kúriai döntés született az alvállalkozói teljesítések levonhatóságáról. Mit lehet tenni a kintlévőségek csökkentése, a gazdasági stabilitás megőrzése érdekében? Erről szól AzÜzlet szakmai konferenciája, ahol a terület legjobb szakértői tartanak előadást.

További információ: https://azuzletkonferenciakozpont.hu/fizeteskeptelenseg-es-koveteleskezeles-uj-fejezet-kezdodik-konferencia/
Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Békében a természettel – 16. Biodiverzitás Csúcstalálkozó

A további tervek is megvannak, hiszen 2029-ig további természetvédelmi beruházásokat fog hazánk megvalósítani, legalább 100 000 hektáron.

50 millió forintos bírság hiányos tájékoztatás miatt

Az MNB csütörtökön közzétett határozatában 2025. január 31-i határidővel kötelezte a többes ügynököt arra, hogy írásban - dokumentumokkal alátámasztva - számoljon be a hiányosságok megszüntetéséről.

Több, mint trendi: last edition Audi TT RS teszt

Az Audi TT Coupé igazi sportautó, amely merész és innovatív dizájnjával hívta fel magára a figyelmet.

Nagy Elek – Új elnök, új program

Nagy Elek bízik abban, hogy közösen, együttműködve, megvalósítható a magyar kamarai rendszer reneszánsza.
Hirdetés

Hírek

Vegyesen alakult a forint árfolyama szerda reggel

Az euró jegyzése a kedd kora esti 1,0810 dollárról 1,0814 dollárra változott.

Jöhet Hollywood! – Új filmstúdiók várják a bécsi filmipar felvirágzását

Az üzemeltetők 2025-re változatos osztrák, nemzetközi és akár hollywoodi játékfilmekre, sorozatok gazdag kínálatára számítanak.

Vegyesen mozgott a forint árfolyama

Az eurót hétfőn reggel 404,15 forinton jegyezték a péntek esti 404,09 forint után.

Alig változott csütörtök reggelre a forint árfolyama

Alig változott csütörtök reggelre a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

15 milliárdos pénzügyi oktatási program indul

A 16-21 éves korosztály ingyenesen férhet hozzá számos, hasznos pénzügyi tudást biztosító anyaghoz.. Minden magyar előtt nyitott a pénzügyi tanulás lehetősége! Sőt a 16-21 éves fiatalok most ingyenes oktatást kapnak.

Szerda reggelre erősödött a forint árfolyama

Az euró jegyzése a kedd kora esti 1,1160 dollárról 1,1158 dollárra változott.

Felébredt a forint

Erősödött a forint kedd reggel a főbb devizákkal szemben...

Devizapiac – Erősödött a forint péntek reggelre

Az euró 1,1128 dollárt ért reggel 7 órakor a csütörtök kora esti 1,1112 dollár után.

Gazdaság

Több mint egy év után csak elindult az ingyenes bolti készpénzfelvétel

Az elfogadott bankkártyák köre viszont szűk: csak a Mastercard vagy Maestro típusú kártyával rendelkező OTP-s ügyfelek tudnak készpénzt felvenni a diszkontlánc üzleteiben.

Devizapiac – Erősödött a forint péntek reggel

Az euró 1,0840 dollárra erősödött péntek reggel a csütörtök kora esti 1,0828 dollárról.

Az EKB csökkentette az irányadó kamatlábat

Az EKB döntése megfelel a többségi piaci várakozásoknak.

A Revolut magyarországi leánybankjának alapításáról

A Revolutnak továbbá felügyeleti adatszolgáltatási kötelezettséget is teljesítenie kellene az MNB felé.