Az AmEx vezérigazgatója szerint az üzleti utazások már soha nem lesznek ugyanazok a koronavírus után, mivel a fogyasztók bárhová elmennek, kivéve az irodába.
Az amerikai fogyasztók az év utolsó három hónapjában erőteljes visszatérést produkáltak: az utazásra és szórakozásra fordított kiadások meghaladták a koronavírus előtti szintet. A Fortune írása szerint azonban az American Express nagy és globális vállalati ügyfeleinek ilyen jellegű kiadásai ugyanakkor csak egyharmada a világjárvány előtti szintnek.
“Az emberek szkeptikusak az üzleti utazásokkal kapcsolatban a távmunka miatt” – mondta Stephen Squeri az elemzőkkel folytatott beszélgetés során, kifejtve a változások fő jellemzőit, amelyek lényege, hogy a home office miatt az emberek az USA-ban – a nagy távolságok miatt – már csak ritkábban találkoznak majd a munkahelyükön.
“Az üzleti utazás teljesen más lesz. És úgy gondolom, hogy mivel egyre több ember dolgozik egyre távolabbi helyeken, lehet, hogy évente háromszor, négyszer, talán ötször is össze kell jönniük, hogy találkozzanak a központban.”
Miközben a járvány miatt az USA-ban is országszerte bezárták az irodákat, a vállalkozások az ügyfél- és alkalmazotti megbeszéléseket az internetre helyezték át, csökkentve az olyan, az utazáshoz kapcsolódó kiadásaikat, mint a repülőjegyek és a konferenciák. Így – miközben az AmEx arra számít, hogy az egyéni fogyasztók és a kisvállalkozások utazási és szórakozási kiadásai az év végére teljesen helyreállnak – a vállalati utazási és szórakozási kiadások hasonló fellendülése hosszabb időt vesz igénybe – közölte a New York-i székhelyű vállalat.
“A fogyasztók megtanulnak ezzel együtt élni – túl vagyunk rajta” – fejtette ki Squeri – “Jelenleg az emberek mindenhová elmennek, kivéve az irodába“.
Kocsis Erika